دانلود و خرید کتاب روش های کاربردی مهندسی مخزن نفتی در سراسر جهان سجاد خدایاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روش های کاربردی مهندسی مخزن نفتی در سراسر جهان اثر سجاد خدایاری

کتاب روش های کاربردی مهندسی مخزن نفتی در سراسر جهان

معرفی کتاب روش های کاربردی مهندسی مخزن نفتی در سراسر جهان

کتاب روش های کاربردی مهندسی مخزن نفتی در سراسر جهان نوشتهٔ سجاد خدایاری و مسعود عرفانی و مینا علی‌آبادی فراهانی در انتشارات آذرفر به چاپ رسیده است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در مهندسی مخزن داشتن قابلیت اعتماد به اطلاعات دقیق برای کار است. بسیاری از داده‌ها نیاز به برنامه‌ریزی قبل از به‌دست آوردن دارند، و بسیاری از داده‌ها باید در طول تکمیل و یا در طول مراحل اولیه تولید به‌دست بیایند. این کتاب به خوبی این مشکلات و راهکارهایشان را شرح داده است.

درباره کتاب روش های کاربردی مهندسی مخزن نفتی در سراسر جهان

اگر چه دستیابی به بسیاری از داده‌ها نسبتا ارزان است، توضیح ابتدایی ارزش اقتصادی آن‌ها دشوار است. با این حال، در اواخر عمر مخزن زمانی که چنین داده‌هایی برای پیش‌بینی دقیق عملکرد مخزن و یا برای تعیین اقتصادی طرح افزایش بازیافت نفت پیشنهادی مورد نیاز هستند، ارزش اقتصادی روشن می‌شود و هزینه‌های داده بی‌اهمیت می‌شود. پس برای تعیین برخی از مهم ترین اطلاعات دقیق دیگر خیلی دیر است.

این مسئولیت مدیر تولید است که هزینه‌ها را در پایین ترین مقدار حفظ کند. او دارای هیاتی از مهندسان است که حقوق می‌گیرند تا او را هدایت کنند به‌طوری که او کار احمقانه‌ای از نقطه نظر مهندسی انجام ندهد. همانطور که نشان داده شد، بسیاری از داده‌های مخزن باید در طول حفاری و یا در طول آزمایش اولیه چاه به‌دست بیایند. با این حال، موقعیت مدیر تولید را در نظر بگیرید. او سال‌ها و به معنای واقعی کلمه میلیون‌ها دلار پول شرکت را صرف کاوش، حفاری و تکمیل و شناسایی چاه کرده است. حالا که او در یک موقعیت شروع قرار دادن نفت در مخازن است، برخی مهندسان می‌خواهند چاه‌هایی با نرخ بسیار پایین تولید کنند و حتی مسدود کردن یک چاه را برای یک دوره طولانی پیشنهاد می‌دهند تا داده‌های مخزن را که ممکن است برخی از آن‌ها ارزش اقتصادی مبهم 5-10 ساله از هم اکنون را داشته باشند، را به‌دست آوردند. بدیهی است، مدیر اغلب آزمون‌های مهندسی مخزن را پیش می‌برد. 

روش های کاربردی مهندسی مخزن نفتی در سراسر جهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشجویان رشتهٔ نفت و فعالین این حوزه مفید است.

بخشی از کتاب روش های کاربردی مهندسی مخزن نفتی در سراسر جهان

اصول جریان سیال مخزن

علاوه بر آموزش مفاهیم اصولی جریان سیال و کاربردهای آن‌ها، یکی از اهداف اصلی این متن ادغام رفتارهای جریان سیال مخزن است به‌طوری که مهندس بتواند به آسانی رابطه بین جریان سیال با حالت پایدار، حالت شبه پایدار، و حالت ناپایدار را بفهمد و از ویژگی هر یک آن‌ها را تشخیص دهد. با این کار، محدودیتهای هر رژیم جریان آشکار خواهد شد.همه معادلات عملی جریان سیال مبتنی بر دو مفهوم هستند: معادله دارسی و تعادل مواد. مفاهیم ساده تر مهندسی مخزن مبتنی بر این مفاهیم هستند. با این حال، مفاهیم پیچیده تر و مفیدتر بر اساس تعادل مواد و معادله دارسی هستند.

جریان سیالات را می‌توان با مشخصات و یا طبقه بندی بسیاری متفاوتی شناسایی و گروه بندی کرد که در نظر گرفتن همه آن‌ها تقریبا غیر ممکن است. جریان سیالات را می‌توان با توجه به پیکربندی هندسی طبقه بندی کرد، که شامل تراکم پذیری سیال، و ثبات نرخ جریان و فشار نسبت به زمان است. همچنین، جریان می‌تواند تک فاز یا چندفازی باشد. احتمالا یک معادله کاری خاص فقط برای یک ترکیب از هر یک از این طبقه بندی به کار می‌رود، که در نظر گرفتن همه ترکیبات ممکن تقریبا غیرممکن است. درنتیجه، مفهوم محاسبه برای طبقه بندی‌های مختلف مشخص شده است، اما مهندس باید مشتقات را برای موارد عجیب و غریب که ممکن است با آن‌ها مواجه شود، در نظر بگیرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۷۵ صفحه

حجم

۱۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۷۵ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان