دانلود و خرید کتاب رابطه رفتار شهروندی سازمانی و رضایت شغلی (با رویکرد کاربردی) پریوش وکیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رابطه رفتار شهروندی سازمانی و رضایت شغلی (با رویکرد کاربردی) اثر پریوش وکیلی

کتاب رابطه رفتار شهروندی سازمانی و رضایت شغلی (با رویکرد کاربردی)

معرفی کتاب رابطه رفتار شهروندی سازمانی و رضایت شغلی (با رویکرد کاربردی)

کتاب رابطه رفتار شهروندی سازمانی و رضایت شغلی (با رویکرد کاربردی) نوشته پریوش وکیلی و بهزاد شوقی و موسی ثابت است. کتاب رابطه رفتار شهروندی سازمانی و رضایت شغلی (با رویکرد کاربردی) یکی از کتاب‌های کاربردی انتشارات راز نهان برای کسب و کارها است.

درباره کتاب رابطه رفتار شهروندی سازمانی و رضایت شغلی (با رویکرد کاربردی)

کتاب رابطه رفتار شهروندی سازمانی و رضایت شغلی (با رویکرد کاربردی)، به صورت سهل و روان و با رویکردی کاملاً کاربردی و با شرح جزئیات کامل به بررسی مفاهیم، تعاریف، نظریه‌ها، مدل‌ها و الگوهای رفتار شهروند سازمانی و رضایت شغلی می‌پردازد. البته در این کتاب علاوه بر تشریح کامل این دو متغیر به پیشینه پژوهش‌های مرتبط با آن اشاره شده است، همچنین در قسمت پایانی کتاب پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی پودساکف و همکاران(۱۹۹۱) و پرسشنامه رضایت شغلی (JDI) ویسوکی و کروم آورده شده است.

خواندن کتاب رابطه رفتار شهروندی سازمانی و رضایت شغلی (با رویکرد کاربردی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان مدیریت و علاقه‌مندان به مدیریت پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب رابطه رفتار شهروندی سازمانی و رضایت شغلی (با رویکرد کاربردی)

از جمله مفاهیم دیگری که در حوزه رفتار شهروندی سازمانی مطرح است، مفهوم رفتار شهروندی کارکنان ECB می باشد. که به عنوان اقدامات مثبت بخشی از کارکنان برای بهبود بهره وری و انسجام در محیط کار، فراتر یا ماورای وظایف و الزامات شغلی تعریف شده است . رفتار شهروندی مدیریت MCB به عنوان مکمل رفتار شهروندی سازمانی مفهوم دیگری است که بیانگر سازگاری بین اقدامات مدیریت و هنجارهای مفهوم در محیط کار می باشد. راندی هودسن در سال (۲۰۰۲)، پژوهشی در خصوص رفتار شهروندی مدیریت MCB و تاثیر مثبت آن بر رفتار شهروندی سازمانی و همچنین کاهش تضاد بین کارکنان با یکدیگر و مدیران انجام داده است. بیز(Bies) رفتار شهروندی مدیریت MCB را سازگاری بین اقدامات مدیریتی و هنجارهای متداول محیط کار تعریف می کند. اورگان رفتار شهروندی کارکنان را به عنوان اقدامات مثبت بخشی از کارکنان برای بهبود بهره وری و همبستگی و انسجام در محیط کاری می داند که ورای الزامات سازمانی است(صالحی،۱۳۸۸). بررسی ادبیات نظری نشان می دهد، دو رویکرد اساسی در تعریف مفهوم «رفتار شهروندی سازمانی» وجود دارد.

اورگان (۱۹۸۸) و سایر محققین متقدم در این موضوع، این نوع رفتار را تحت عنوان رفتار فرانقش مورد مطالعه قرار داده اند زیرا فعالیت های افراد در محیط کار، فراتر از الزامات نقشی است که برای آنها تعیین شده به علاوه رفتارهای آنان به طور مستقیم و آشکار از طریق سیستم پاداش دهی رسمی سازمانی مورد تقدیر قرار نمی گیرد.گروه دیگری از محققان هم چون گراهام پیشنهاد می کنند که رفتار شهروندی سازمانی باید به صورت مجزا از عملکرد کاری، مورد ملاحظه قرار گیرد چرا که در این صورت مشکل تمایز بین عملکرد نقش و فرانقش به وجود نخواهد آمد. در دیدگاه مذکور رفتار شهروندی سازمانی باید به عنوان مفهومی جهانی که شامل تمام رفتارهای مثبت کارکنان در درون سازمان است. مورد توجه قرارداد (مقیمی،۱۳۸۴)

تمایز بین عملکرد نقش و فرانقش به دلایل مختلفی مشکل خواهد بود. اولا ادراکات مدیریتی و کارمندی از عملکرد کارکنان و مسئولیت ها ضرورتا با یکدیگر مشابه نیستند.

ثانیا : ادراک کارمندان از عملکرد و مسئولیت هایشان تاثیر گرفته از رضایت آنها در محیط کارشان است با توجه به چنین پیچیدگی هایی، تعریف اولیه اورگان از (OCB)به عنوان رفتار فرانقشی مورد توجه قرار گرفته است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۳,۸۰۰
تومان