دانلود و خرید کتاب کاربرد GIS در برنامه ریزی گردشگری و مدیریت شهری مهدی بابائی قره‌قانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاربرد GIS در برنامه ریزی گردشگری و مدیریت شهری اثر مهدی بابائی قره‌قانی

کتاب کاربرد GIS در برنامه ریزی گردشگری و مدیریت شهری

معرفی کتاب کاربرد GIS در برنامه ریزی گردشگری و مدیریت شهری

کتاب کاربرد GIS در برنامه ریزی گردشگری و مدیریت شهری نوشتهٔ امیرحمزه زارع‌زاده مهریزی و داوود صادقی حسن‌آبادی و وهاب قائدی و مهدی بابائی قره‌قانی در انتشارات سخنوران چاپ شده است. GIS یک سیستم مبتنی بر رایانه است که به جمع‌آوری‌، نگهداری‌، ذخیره‌سازی‌، تجزیه‌وتحلیل‌، خروجی و توزیع داده‌ها و اطلاعات مکانی کمک می‌کند. کتاب به‌گونه‌ای نوشته شده است که خواننده در هر مرحله بتواند از اطلاعاتی که بر روی سیستم شخصی خود دارد استفاده کند و تمرین‌ها را با اطلاعات خود یاد بگیرد.

درباره کتاب کاربرد GIS در برنامه ریزی گردشگری و مدیریت شهری

کتاب پیش رو در ۶ فصل تألیف شده است که فصل اول به مقدمات و معرفی نرم‌افزار GIS پرداخته شده و کاربرد GIS در حوزه‌های مختلف شرح داده شده است. فصل دوم تا چهارم به تولید پایگاه داده ویرایش و استفاده از این بانک اطلاعاتی در حوزه گردشگری پرداخته است که بخش وسیعی از مطالعات را شامل می‌شود. فصل پنجم به مقدمات برنامه‌نویسی و مدل‌سازی اشاره شده که از مباحث روز در علوم کامپیوتر و GIS هست و فصل آخر به توپولوژی و تحلیل شبکه اختصاص داده شده است که از مباحث مهم در مدیریت مطالعات شهری است.

کلمات کلیدی که در GIS مورداستفاده قرار می‌گیرد، کلماتی همچون (کجا؟) که از محل قرارگیری مکان اشیاء و عارضه‌ها سؤال می‌کند. کلمه‌ٔ (چی؟) که از نوع و خصوصیات فیزیکی و زیستی سؤال می‌کند و در آخر کلمهٔ (چقدر؟) مقدار و اندازه‌ها برای تکمیل کردن اطلاعات مکانی پرسیده می‌شود. می‌توان این کلمات را با توجه به‌نوع مطالعات نوع دیگری تعبیر کرد.

کتاب کاربرد GIS در برنامه ریزی گردشگری و مدیریت شهری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به حوزه‌های مدیریت شهری پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب کاربرد GIS در برنامه ریزی گردشگری و مدیریت شهری

اطلاعات مکانی و تهیه و تولید نقشه و بایگانی اطلاعات درگذشته به‌صورت کاغذی و در کتابخانه‌ها نگهداری می‌شدند، اما با پیشرفت علم و تولید کامپیوتر روز به روز حالت‌های ذخیره‌سازی دستی و کاغذی جای خود را به نرم‌افزارها و سخت افزارها داده است. این بدان معنی نیست که کتابخانه‌ها کاربردی نیستند. هر دوی این‌‌ها در کنار یکدیگر می‌توانند سودمند واقع شوند؛ اما پایگاه‌های داده به‌صورت الکترونیک قابلیت دسترسی‌ها را آسان کرده و از این لحاظ قابل اهمیت هست. نرم‌افزار GIS یکی از نرم‌افزارهایی هست در علوم زمینی و تهیه و تولید نقشه و بایگانی اطلاعات مکانی است که در کنار نرم‌افزارهای مختلف پیشرفت تکنولوژی را به نمایش می‌گذارد. از پیشرفت در این حوزه می‌توان به دسترسی به داده‌ها و اطلاعات هر جایی از این کره خاکی و تحلیل‌ها و بررسی‌های فضایی، آزمون و خطا قبل از اجرایی شدن یک طرح اشاره کرد.

...

امروزه بیشترین استفاده از جغرافیا در کارهای روزمره مشخص می‌شود، مثلاً استفاده از تاکسی‌های اینترنتی ، پیدا کردن یک رستوران یا یک محل تفریحی با استفاده از نرم‌افزارهای مبتنی بر نقشه هست، با کمی بررسی متوجه خواهید شد که اطلاعات مکانی چه تأثیراتی را در زندگی به وجود آورده است و این اهمیت مطالعه و بررسی و پیشرفت در این حوزه را طلب می‌کند. ازآنجاکه اطلاعات مکانی از اهمیت بالایی برخوردار است  ابزاری به نام سیستم اطلاعات جغرافیایی آمده تا به دانش جغرافیایی کمک کند، GIS به ما کمک می‌کند تا از داده‌های مکانی اطلاعات جمع‌آوری کرده و مورداستفاده قرار دهیم. اطلاعات می‌تواند به‌صورت ساده و با استفاده از برگه‌ها برداشت شود می‌تواند به‌صورت ماهواره‌ها از فضا، هواپیماها و شبکه‌های ارتباطی پیشرفته برداشت شود، از زمان تولید نرم‌افزار GIS تا به امروز تغییر و تحولات زیادی در این صنعت به وجود آمده است و ثبت و ضبط داده‌ها با شدت بیشتری و به‌صورت کاملاً الکترونیکی در حال پیشرفت هست.

نظرات کاربران

بسیار عالی
۱۴۰۰/۱۰/۲۵

عالی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان