دانلود و خرید کتاب گزیده افتخار محمدرضا کلانتری‌سرچشمه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گزیده افتخار اثر محمدرضا کلانتری‌سرچشمه

کتاب گزیده افتخار

معرفی کتاب گزیده افتخار

کتاب گزیده افتخار اثری از محمدرضا کلانتری سرچشمه است که به به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پايداری حوزه هنری يزد در انتشارات سوره مهر منتشر شده است. این کتاب دربردارنده اسناد انقلاب اسلامی در استان یزد است. 

درباره کتاب گزیده افتخار

محمدرضا کلانتری سرچمشه در کتاب گزيده افتخار اسناد انقلاب اسلامی در استان یزد را گردآوری و منتشر کرده است. 

این اثر اسنادی را شامل می‌شود که تاریخ ایران را از سال ۱۳۴۱ تا پیروزی انقلاب دنبال می‌کند و جشن پیروزی انقلاب اسلامی، رفراندوم ۱۲ فررودین ۱۳۵۸ و ... را دربردارد. این اثر می‌توان تداعی‌کننده حال و هوای ان روزگار باشد و دریچه‌ای جدید به روی پژوهشگران حوزه انقلاب اسلامی بگشاید. 

کتاب گزیده افتخار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب گزیده افتخار را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات تاریخی پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید درباره تاریخ معاصر ایران و پیروزی انقلاب اسلامی بدانید، خواندن این کتاب به شما کمک می‌‌کند. 

بخشی از کتاب گزیده افتخار

اعلامیه‎‌ای از دوران انقلاب اسلامی

پیام ما به ملت غیور ایران

هر روز جوانانی از پاکترین جوانان شما با عزمی راسخ‌تر از کوه و ایمانی آکنده از یاد خدا و مهر خلق و دلی سرشار از امید به پیروزی به شهادت می‌رسند تا نهال تازه سال انقلاب مردم بر ضد ستم و ستمکار را با خون پاک خود آبیاری کنند. هر چند این جوانان رشید و پاک توسط تبلیغات شاه خائن و دار دسته‌اش تروریست و خرابکار خوانده می‌شوند، اما مردم ما خوب می‌دانند که مجاهدان مشروطیت هم توسط شاه آن زمان بنام ضد دین و آشوبگر خوانده می‌شدند و اصولا این حیله‌ای بیشرمانه و قدیمی است که شاهان و پدرانشان در تمامی طول تاریخ به ارث داشته‌اند که پاکان و صالحان زمانه را مفسدان و طالحان معرفی می‌نمایند.

انقلاب مشروطه‌ای که با خون هزاران پیر و جوان و خوناب دل این ملت به ثمر رسیده بود امروز بازیچه دست عدهای مشروبخوار گرگ صفت که خود در اصل بازیچه و آلت دست خوکهای امریکایی هستند گردیده. اینان از بیشرمی حتی به آنچه که از قانون اساسی ایران باقیمانده و باقی گذاشته‌اند هم عمل نمی‌کنند و آنگاه خود را حامی ملت و حافظ قانون اساسی معرفی می‌کنند.

اصل دوم متمم قانون اساسی ایران (حتی در چاپ ۱۳۵۵) چنین نوشته شده است:

«مجلس مقدس شورای ملی باید در هیچ عصری از اعصار، مواد قانونیه آن با قوانین مقدسه اسلام و قوانین موضوعه حضرت محمد (ص) مغایرت نداشته باشد و معین است که تشخیص مخالف قوانین موضوعه با قواعد اسلامیه بر عهده علمای اعلام بوده و هست. لهذا رسما مقرر است در هر عصری از اعصار هیئتی که کمتر از پنج تن نباشند از مجتهدین و فقهای متدین که مطلع از مقتضیات زمان هم باشند به این طریق به علمای اعلام و حجج اسلام و مراجع تقلید شیعه اسامی بیست نفر از علما را که دارای صفات مذکور باشند به مجلس شورای ملی معرفی بنمایند تا پنج نفر از آن‌ها یا بیشتر به مقتضای زمان، اعضای مجلس شورای ملی به اتفاق یا به حکم قرعه انتخاب کنند و به سمت عضویت بشناسند تا موادی که در مجلسین عنوان می‌شود به دقت مذاکره و بررسی نموده هر یک از آن مواد ممنوعه که مخالف با قوانین مقدسه اسلامی داشته باشد طرح و رد نماید که عنوان قانونیت پیدا نکند ورأی این عده در مورد حجاج  و متبع خواهد بود و این ماده تا ظهور حضرت حجت عصر (ع) تغییر پذیر نخواهد بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

قیمت:
۱۰۲,۰۰۰
تومان