دانلود و خرید کتاب مساله مهدویت: وظایف فردی منتظران مسعود عالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مساله مهدویت: وظایف فردی منتظران اثر مسعود  عالی

کتاب مساله مهدویت: وظایف فردی منتظران

نویسنده:مسعود عالی
انتشارات:انتشارات عطش
امتیاز:
۴.۵از ۳۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مساله مهدویت: وظایف فردی منتظران

مسعود عالی( -۱۳۴۲)، پژوهشگر دینی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «این کافی نیست که ما در مسجدهایمان بگوییم: «یا حجة ابن الحسن عجل علی ظهورک!» اما در بازارمان، در خیابان‌هایمان، در سینما و هنرمان، در مدیریت‌های اجتماعی‌مان با عملمان بگوییم آقا نیا! با عمل اجتماعی‌مان بگوییم جامعه تحمل عدالت شما را ندارد، نیا. معنا ندارد فرهنگ و تمدن دیگری را پذیرفته و شیفتۀ آن باشیم، آن‌گاه بگوییم شیفتۀ جامعۀ مهدوی هستیم. در تشرف علی بن مهزیار اهوازی به خدمت حضرت ولی عصر عج، ایشان فرمودند: می‌دانی چه چیز باعث شد، نتوانی به من برسی؟ می‌دانی حجاب بین ما و شما چیست؟ وَ لَکِنَّکُمْ کَثَّرْتُمُ الْأَمْوَالَ وَ تَجَبَّـرْتُمْ عَلَی ضُعَفَاءِ الْمـُؤْمِنِینَ وَ قَطَعْتُمُ الرَّحِمَ الَّذِی بَیْنَکُم؛ ولکن شما به سرمایه‌داری روی آوردید و بر ضعیفان جامعه زور گفتید و پیوند رحمی که میان خود داشتید قطع کردید. این‌ها مسائل فردی نیست، عدم آمادگی‌های اجتماعی است. دنیا طلبی و تکاثر و ظلم بر ضعفا و قطع رحم و نبود صفا و مهربانی بین مؤمنین است.» این کتاب از مجموعه مباحث مطرح شده در برنامه تلویزیونی «سمت خدا» منتشر شده است.

نظرات کاربران

Omid H
۱۳۹۶/۱۱/۱۶

👏👏

farkhonde
۱۳۹۹/۰۸/۲۶

عالی بود.به تمام کسانی که دوست دارن منتظر واقعی حضرت باشن،توصیه میکنم.

shervin_98
۱۴۰۰/۰۵/۰۱

ای کاش در طاقچه بینهایت میزاشتین

aabd
۱۳۹۹/۰۶/۱۳

عالی

nasser_behdarvand
۱۳۹۵/۰۶/۱۷

عالی بود ، دستتون درد نکنه ...

کاربر ۱۴۶۸۲۴۲
۱۳۹۹/۱۲/۰۹

حاج آقا عالی جزو سخنران های دلنشین کشور ما هستند کتابشون هم همین سبک رو داره

Mohammad Akheratkhah
۱۳۹۹/۱۱/۲۸

عالی

وحید
۱۳۹۵/۰۵/۰۹

طاقچه ممنون ک این کتاب را گذاشتی. لطفا کتاب های مذهبی بیشتر بیار. این کتاب هم اگر بخش های تکراری ش حذف بشه 5 ستاره را داره.

زهرا ش
۱۴۰۰/۰۷/۱۳

لطفا در طاقچه بی نهایت قرار بدید. تشکر

nargesbanoo
۱۴۰۰/۰۶/۱۴

لطفا در طاقچه بی نهایت بزارین 😍

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۸)
انسان مؤمنی که می‌خواهد از یاران آن حضرت باشد و به او نزدیک‌تر شود، باید آن‌ها را انجام دهد و کاری هم به دیگران نداشته باشد. دیگران باشند یا نباشند، همراهی بکنند یا نکنند، یک فرد منتظِر باید وظایفی را انجام دهد، هرچند در جامعۀ کفر زندگی کند. هیچ کسی نمی‌تواند مانع این‌گونه وظایف شود. به یاد امام زمان بودن، برای آن حضرت دعا کردن، برای آن حضرت صدقه دادن، هر روز صبح با آن حضرت عهد بستن و به آن حضرت سلام دادن، هدیه کردن اعمال خیر به آن حضرت، به نیابت آن حضرت کارهای خیر انجام دادن. به نیابت آن حضرت قرآن خواندن، زیارت کردن و اعمال مستحبی انجام دادن، محزون بودن برای غیبت حضرت و درد فراق داشتن. همان که در دعای ندبه به ما یاد داده‌اند: عَزِیزٌ عَلَیَّ أَنْ أَرَی الْخَلْقَ وَ لَا تُرَی وَ لَا أَسْمَعُ لَکَ حَسِیساً وَ لَا نَجْوَی؛ بسیار سخت است بر من که همۀ خلق را ببینم و تو را نبینم و هیچ صدایی حتی آهسته از تو به گوش من نرسد! عَزِیزٌ عَلَیَّ أَنْ أَبْکِیَکَ وَ یَخْذُلَکَ الْوَرَی‌؛ سخت و مشکل است بر من که از هجران تو بگریم و خلق تو را واگذارند!
S
حتی خود امام زمان عج فرموده‌اند: برخی دعاها را بخوانید و یا اعمالی را انجام دهید؛ مثل خواندن زیارت آل یاسین و دعای فرج و دعای افتتاح و انجام دادن اعمال مسجد جمکران. لازم است دوستان ولی‌عصر عج وظایف خویش را در دوران غیبت یاد بگیرند و انجام دهند و بسیار هم مهم است. کتاب‌هایی که به فرمان امام زمان عج نوشته شدند بهترین کتابی که این وظایف را جمع‌آوری کرده است، کتاب شریف «مکیال المکارم»، از مرحوم آیت الله سید محمد تقی موسوی اصفهانی است که به دستور خود حضرت ولی‌عصر عج نوشته شده است.
S
به حسن خلق و وفا کس به یار ما نرسد
F313
ساختن جامعۀ منتظر این کافی نیست که ما در مسجدهایمان بگوییم: «یا حجه ابن الحسن عجل علی ظهورک!» اما در بازارمان، در خیابان‌هایمان، در سینما و هنرمان، در مدیریت‌های اجتماعی‌مان با عملمان بگوییم آقا نیا! با عمل اجتماعی‌مان بگوییم جامعه تحمل عدالت شما را ندارد، نیا.
میچکا
وظیفۀ ما دیدار و ارتباط فیزیکی با آن حضرت نیست. البته دیدار برای هرکس که لایق باشد و خود حضرت صلاح بدانند فراهم می‌شود. خود حضرت به بعضی از خوبان فرمودند: شما به وظیفه‌تان عمل کنید، مرا خواهید دید.
منتظر
پدرم با وجود آن همه ریاضت و مجاهدت و عبادت سنگین می‌گفت: روح همۀ این اعمال خدمت با اخلاص نسبت به سادات و ذریّۀ حضرت زهرا سلام الله است و بدون آن، این اعمال بی‌روح و بی‌اثر است. می‌فرمود: من به هر چه رسیده‌ام، با سه چیز رسیدم: نماز اول وقت، رزق حلال، و احترام به سادات.
hbmlk
قرآن می‌فرماید: وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَهً ضَنْکا؛ و هرکس از یاد من روی گردان شود، زندگی (سخت و) تنگی خواهد داشت.
میچکا
در زیارت سرداب مقدس دربارۀ امام زمان عج می‌خوانیم: الْمُنْتَهَی إِلَیْهِ مَوَارِیثُ الْأَنْبِیَاءِ وَ لَدَیْهِ مَوْجُودٌ آثَارُ الْأَصْفِیَاء: آثار و میراث ظاهری و باطنی انبیا و اولیای گذشته در او جمع شده است. یعنی همۀ معجزات انبیای گذشته در اوست. انگشتر سلیمان، عصای موسی، پیراهن پیامبر و هم صفات و امتیازات روحی آن‌ها، همه از چیزهایی است که به آن حضرت به ارث رسیده است.
منتظر
حجت کسی است که بر اساس مشیت و خواست خدا، الگوی تام زندگی است. و با بودنش هیچ عذر و بهانه‌ای در پیمودن مسیر باطل نخواهد بود.
عشق کتاب
همراهی و تبعیت از نائب امام عصر عج یکی از مصادیق وفای به عهد ولایت، همراهی و همگامی و تبعیت از نائبان امام زمان عج در عصر غیبت است؛ تبعیت از فقهای جامع شرایط، به خصوص فقیه عادلِ شجاعِ با بصیرت و مدیری که به عنوان ولایت فقیه شناخته می‌شود. متأسفانه بعضی از کسانی که ادعای ولایی بودن و امام زمانی بودن را دارند، به گونه‌ای هستند که نه از نظر تقلید از فقیه و مرجع واجد شرائط وضعیت روشنی دارند، و نه از نظر اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نائب امام عصر عج تکلیفشان معلوم است. این بلاتکلیفی می‌تواند منجر به سست شدن رابطه با امام عصر و ضربه به دین آن‌ها باشد.
میچکا

حجم

۱۵۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

حجم

۱۵۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان