دانلود و خرید کتاب سیر تا پیاز چک علی ساور علیایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیر تا پیاز چک اثر علی ساور علیایی

کتاب سیر تا پیاز چک

انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سیر تا پیاز چک

کتاب سیر تا پیاز چک نوشته علی ساور علیایی است. کتاب سیر تا پیاز چک را انتشارات نظری برای علاقه‌مندان به حقوق منتشر کرده است.

درباره کتاب سیر تا پیاز چک

چک یکی از اسناد تجاری لازم الاجرا و از کاربردی‌ترین و شایع‌ترین اسناد تجاری در معاملات داخلی است. متاسفانه غالب افرادی که از این سند تجاری استفاده می‌کنند از مسائل حقوقی و بانکی آن آگاهی لازم را نداشته و درگیر مشکلات و ضرر و زیان و خسارت‌های ناشی از آن می‌شوند و گاها سر از بازداشت‌گاه و زندان درآورده و گرفتار می¬شوند.

به خاطر اهمیت فوق‌العاده این موضوع و از آنجا که کتابی جامع و کامل و در عین حال مختصر و به زبان ساده در خصوص تمام مسائل مربوط به چک، اعم از حقوقی و بانکی کمتر به چشم می‌خورد نویسنده بر آن شد که با نوشتن کتاب حاضر قدمی در راستای آگاهی بخشی و جلوگیری از خسارت‌های ناشی از آن بردارد. این کتاب با زبانی ساده تمام قوانین مربوط به چک را شرح می دهد.

خواندن کتاب سیر تا پیاز چک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که در کسب و کارشان با چک سر و کار دارند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب سیر تا پیاز چک

تعریف چک

برگه ای تاریخ دار و دارای ارزش مالی است که معمولا برای خرید در حال و پرداخت آن در آینده استفاده می شود. چک نخستین بار در سال ۱۳۱۱ وارد قانون تجارت شده و طی سال های گذشته چند بار اصلاح گردید که در نهایت طبق ماده ۳۱۰ قانون تجارت چک را چنین تعریف می کنند: چک نوشته ای است که به موجب آن صادر کننده وجوهی را که نزد محال علیه دارد کلا یا بعضا مسترد یا به دیگری واگذار می‌نماید. بنابراین چک سند انتقال و وسیله مبادله پول می باشد. همچنین چک سندی لازم الاجراست و بنا به تعریف اسناد لازم الاجرا، بدون مراجعه به دادگاه می توان اجرای مفاد آن را از طریق مراجع ویژه همچون اداره ثبت و اسناد درخواست نمود و در نتیجه، اجراییه صادره از آن مرجع مانند حکم دادگاه لازم الاجرا می‌باشد.

همچنین مطابق ماده ۳۱۰ قانون تجارت صادرکننده میتواند خودش دارنده چک هم باشد یعنی به حساب خودش چک را صادر و خودش به بانک مراجعه و مبلغ را دریافت نماید. 

هنگام صدور چک، صادرکننده مشخصات چک را اعم از مبلغ و تاریخ در برگه چک می‌نویسد و سپس با امضاکردن، به چک اعتبار می‌بخشد. در واقع می‌توان گفت عمل صدور چک با امضا کردن صادرکننده اتفاق می‌افتد. شخصی که چک را صادر میکند بایستی در تاریخی که در چک ذکر می کند به همان اندازه در بانک وجه نقد یا اعتبار داشته باشد صادر کننده در زمان مندرج چک نباید تمام یا قسمتی از وجه را ازبانک خارج نماید یا دستور پرداخت نکردن چک را صادر کند.

تعریف واژگان

۱- عهده بانک: در نزد بانک

۲- بانک محال علیه: بانکی که چک در وجه آن صادر شده باشد

۳- مسئولیت مدنی: در مقابل مسئولیت کیفری قرار می گیرد که می توان به شکل جبران خسارت، انجام تعهد، وفای به عهد و... باشد.

۴- تعقیب کیفری: در مقابل تعقیب مدنی است یعنی شخص به علت ارتکاب به جرم تحت تعقیب مراجع قضائی قرار گیرد

۵- مراجع قضائی: دادسرا، دادگاه

۶- تخلف مدنی: عدم پرداخت، بدهی، عدم وفای به عهد

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۷۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان