دانلود و خرید کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟ جک لارنسون ترجمه علی هداوند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟ اثر جک لارنسون

کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟

نویسنده:جک لارنسون
امتیاز:
۲.۴از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟

کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟ نوشته جک لارنسون است که با ترجمه علی هداوند منتشر شده است. کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم، راهنمای دیدن، شنیدن و پرسش‌های موثر برای درک بهتر خود و دیگران است.

درباره کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟

آیا دوست دارید ذهن آدم ها را بخوانید؟ 

 شاید حیرت کنید که بسیاری از آدم‌ها بر این باورند که ارتباط برقرار کردن با دیگران از راه گفت و شنود رایج‌ترین شیوه است؛ اما آنچه نمی‌دانند این است که نظریه‌های ارتباط کلامی واقعی فقط ۱۰ درصد (و حتی کمتر) از مفهوم کلی پیامی است که منتقل می‌شود.

از این گذشته، آنچه آن‌ها می‌گویند هرگز نمی‌تواند به تنهایی صداقت و درستی مردم را تعیین کند. واقعیت این است که حرف‌هایی که از طریق کلام منتقل می‌شوند بیان‌کننده‌ آن چیزی نیستند که گوینده به آن باور دارد و احساسش می‌کند. فقط با فهمیدن و کند و کاو زبانِ تَن آن‌هاست که می‌توانید عقاید و عواطف درونی و واقعی آن‌ها را مشخص و معلوم کنید.

مطالبی که در این کتاب یاد خواهید گرفت عبارت‌اند از:

- فهمیدن خود و دیگران

- تصور اولیه

- گونه‌های شخصیت

- ارتباط غیرکلامی

- تست‌های شخصیت

- مهارت‌های خوب شنیدن

- هنر پرسش‌های مؤثر

- نظریه‌های شخصیت

- زبان تن

- خواندن سرد آدم‌ها در اولین نگاه

- شیوه‌های کند و کاو و بررسی آدم‌ها

خواندن کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند حرف‌های ناگفته دیگران را بفهمند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم؟

در آدم‌های انتخابی هم ممکن است ابتدا همین را ببینید، اما بعد دوباره به حالت عادی برمی‌گردند.

و «آدم‌های متفکر» اصلاً دچار احساسات و عواطف نمی‌شوند و فقط به بیان حقایق می‌پردازند. نخستین بار که سارا را دیدم (نام واقعی او سارا نبود)، متوجه شدم فقط با پسرها دمخور است. ضمناً، متوجه شدم درباره‌ی موضوعاتی که به رابطه‌ی پسرها مربوط می‌شود حرف می‌زد و از جهت صحبت‌کردن در این‌باره خیلی هم لذت می‌برد.

برای دختری در آن سن و سال، صحبت‌هایی از این‌دست کسل‌کننده است، اما در مورد سارا قضیه فرق می‌کرد. نخستین چیزی که پس از کند و کاو رفتار و کردار او دستگیرم شد این بود که زن بودنش را دوست نداشت و به همین خاطر تلاش می‌کرد آدم دیگری باشد.

پس از دستیابی به اطلاعات بیشتر، فهمیدم او در خانواده‌ای بزرگ شده است که برای مرد ارزش بیشتری قائل بوده‌اند و به زن بهای کمتری می‌داده‌اند و به همین دلیل با جنسیت خودش در تضاد بود. یکی از مهم‌ترین عواملی که در تجزیه و تحلیل رفتار آدم‌ها باید در نظر داشته باشید این است که بفهمید چگونه و در چه خانواده‌ای بزرگ شده و پرورش یافته‌اند، زیرا تجربیات دوران کودکی می‌تواند تأثیری همیشگی و ماندگار بر رفتار آینده‌ی شخص بگذارد.

شنیدم یک روز می‌گفت بی‌اندازه به برج‌های منطقه البروج علاقه‌مند است. همان‌طور که پیش از این هم در مقاله‌ای بیان کرده‌ام، علاقه‌ی ما نسبت به یک موضوع جبران کمبودهایی است که در گذشته داشته‌ایم؛ چون سارا کمبود خودآگاهی داشت، علاقه‌ی شدیدی به بروج دوازده‌گانه پیدا کرده بود تا بتواند کمبود شناخت به خود را جبران کند.

چیز مهمی که هنگام تجزیه و تحلیل رفتار دیگران باید به آن توجه کنید این است که این افراد به گونه‌ای رفتار می‌کنند که بتوانند ضعفی را که در وجودشان احساس می‌کنند جبران کرده، جای آن را با چیز دیگری پر کنند.

سارا به شدت بلندپرواز و اهل رقابت بود و تا جای ممکن با دیگران چالش داشت.

فکر می‌کردم ته‌تغاری خانه باشد و درست فهمیده بودم. بچه‌های ته‌تغاری همیشه خود را در محاصره‌ی بزرگ‌ترها و خواهر و برادرها می‌بینند و به همین خاطر شدیداً اهل رقابت می‌شوند تا بتوانند ضعفشان را جبران کنند.

وقتی به کند و کاو رفتار کسی می‌پردازید، باید این را هم در نظر بگیرید که او بچه‌ی چندم خانواده است.

چیز عجیبی که در سارا دیدم این بود که گرچه دختری بود اهل رقابت، برون‌گرا و بسیار بااراده، با پسری خجالتی، تودار و نه چندان مطمئن ازدواج کرده بود. 

نظرات کاربران

rozgoldit
۱۴۰۱/۰۸/۲۳

اگه دنبال این هستید که مثل شرلوک هلمز توی یک نگاه مردم رو تحلیل کنید این کتاب برای شما نیست!!!!😄ترجمه اصلا روان نبود و ادم وسط متن حوصلش شر میرفت. من کامل نخوندمش چون احساس کردم حرفی برای گفتن نداره.

کاربر ۱۲۹۹۰۰۸
۱۴۰۰/۱۰/۲۸

کتابی مناسب برای درک خود و دیگران، هم‌چنین تحلیل رفتارها. اما برخی کلمات نادرست ترجمه شده اند.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
وقتی کسی درباره‌ی مسئله‌ای صحبت می‌کند، از دادن راه‌حل خودداری کنید، چون مردم دوست دارند خودشان به راه‌حل برسند و اگر راهنمایی و مشورتی بخواهند از شما تقاضا خواهند کرد. طرف مقابل از شما می‌خواهد به حرف‌هایش گوش کنید و به او کمک کنید تا راه‌حل‌های خودش را پیدا کند. اگر راه‌حل خیلی خوبی به ذهنتان می‌رسد، از طرف مقابل اجازه بگیرید و ببینید آیا دوست دارید به نظریات شما گوش کند، آن‌گاه راه‌حل و نظرتان را به او بگویید.
Minerva
مهارت‌های شنیداری زمانی حاصل می‌شوند و کامل می‌گردند که درباره‌ی کسی که با ما حرف می‌زند و چیزهایی که می‌گوید پیشداوری نکنیم و در مقابل آن‌ها موضع انتقادی نداشته باشیم. اگر حرف‌هایی که می‌زند نگران‌کننده و هشداردهنده هستند، هوشیار باشید و حواستان را جمع کنید، اما به خودتان نگوییدکه این حرکت ابلهانه است. به محض این‌که به فکر پیشداوری بیفتید، به مهارت‌های شنیداری‌تان لطمه می‌زنید.
Minerva
اولین دسته کسانی هستند که «چهره‌ی بچگانه» دارند و به آن‌ها babyface گفته می‌شود. شواهد زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند ما به کسانی که دارای جذابیت چهره‌های بچگانه هستند گرایشی غریزی داریم.
Mohsen7080
دکتر برن یادداشتی هم از پیچیدگی‌های ارتباط انسانی فراهم کرد. او بر این باور بود که مخاطب بیش از آن‌که به کلمات گوینده اهمیت دهد به حالت‌های چهره، حرکت، زبان تن و آهنگ صدای او اهمیت می‌دهد، و این حقیقت را برجسته کرد.
Mohsen7080
چه مدت طول می‌کشد تا آدم جدیدی را که با او ملاقات می‌کنید بشناسید و به تصور اولیه‌ی درستی برسید؟ بیشتر آدم‌ها می‌گویند کمتر از یک دقیقه، اما علم ثابت می‌کند زمان خیلی کمتری لازم است. روانشناسان دانشگاه پرنیستون تحقیقاتی کرده‌اند که نشان می‌دهند در یک‌_ دهم ثانیه می‌توان در مورد کسی قضاوت کرد، قضاوتی که برمبنای زبان تن باشد.
Mohsen7080
یکی از مهم‌ترین عواملی که در تجزیه و تحلیل رفتار آدم‌ها باید در نظر داشته باشید این است که بفهمید چگونه و در چه خانواده‌ای بزرگ شده و پرورش یافته‌اند، زیرا تجربیات دوران کودکی می‌تواند تأثیری همیشگی و ماندگار بر رفتار آینده‌ی شخص بگذارد
re8za8
فرهنگ‌ها با فردگرایی یا نظام اشتراکی شکل می‌گیرند و سازمان می‌یابند.
koorowsh
متأسفانه قضاوت می‌کنیم و تصوراتی را که به دست آورده‌ایم ظاهری هستند و حاضر نیستیم دوباره آن‌ها را مرور کنیم.
re8za8
شاید حیرت کنید که بسیاری از آدم‌ها بر این باورند که ارتباط برقرار کردن با دیگران از راه گفت و شنود رایج‌ترین شیوه است؛ اما آنچه نمی‌دانند این است که نظریه‌های ارتباط کلامی واقعی فقط ۱۰ درصد (و حتی کمتر) از مفهوم کلی پیامی است که منتقل می‌شود.
re8za8

حجم

۱۱۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۱۱۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان