دانلود و خرید کتاب سرنوشت انسان: برزخ و نفخه صور (به انضمام مباحث رجعت) مسعود عالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرنوشت انسان: برزخ و نفخه صور (به انضمام مباحث رجعت) اثر مسعود  عالی

کتاب سرنوشت انسان: برزخ و نفخه صور (به انضمام مباحث رجعت)

نویسنده:مسعود عالی
انتشارات:انتشارات عطش
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۳۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سرنوشت انسان: برزخ و نفخه صور (به انضمام مباحث رجعت)

مسعود عالی( -۱۳۴۲)، پژوهشگر دینی است. در بخشی از کتاب پیرامون «رجعت» می‌خوانیم: «حکمت رجعت این است که مؤمنان خالص که قابلیت‌ها و استعدادهای بسیار زیادی در به دست آوردن کمالات داشته‌اند، ولی زمانه اجازۀ رشد استعدادهایشان را نمی‌داد در هنگام ظهور به کمالات لازم خود برسند و ظلمی به آن‌ها نشود. به علاوه در تشکیل حکومت جهانی امام زمان(عج) که وعده خدا به مؤمنان بوده است، نقش داشته و درثواب و شادی آن شریک باشند. از آن طرف سران کفر و ضلالت هم ذلت و خواری اعمال خود را در همین دنیا ببینند و انتقام ظلم‌های بسیارشان با دیدن حکومت دینی جهانی از آن‌ها گرفته شود و با ذلت و خواری از دنیا بروند، تا طعم و خاطره خوشی‌های نفسانی که در دنیا چشیده بودند، از ذهنشان محو گردد. رجعت از نظر امکان عقلی نیز هیچ جای انکار و استبعاد ندارد؛ چرا که در گذشته تاریخ به شهادت قرآن رجعت‌هایی وجود داشته و در قیامت هم همه ارواح به اجساد برمی‌گردند. بنابراین، هیچ اشکالی ندارد که هنگام ظهور هم عده‌ای به دنیا برگردند. عقیده به رجعت هم یک فلسفه قوی و منطق عقلانی دارد، و هم آیات فراوانی بر آن دلالت می‌کند. مرحوم آیت الله طبسی هفتاد و شش آیه قرآن وحدود ششصد روایت مربوط به رجعت را در کتابی به نام «الشیعة و الرجعة» جمع‌آوری کرده و توضیح داده است.» این کتاب از مجموعه مباحث مطرح شده در برنامه تلویزیونی «سمت خدا» منتشر شده است.

نظرات کاربران

باران
۱۳۹۹/۰۹/۱۸

بسیار بسیار عالی

Mahan
۱۴۰۰/۰۲/۱۸

میتونه در سرنوشت انسان تاثیر گذار باشه.

noora
۱۳۹۹/۱۰/۱۲

تقریبا به تمام سوالات من پاسخ داده شده .دقیقا مثل این بود که پای سخنرانی حاج آقا عالی نشسته باشیم

یاسمن
۱۴۰۰/۰۱/۱۲

بسیار بسیار عالی پیشنهاد میکنم حتما بخونید 👌

کاربر
۱۴۰۰/۱۲/۲۹

لطفا بزارید در بی نهایت

its.real.somayeh
۱۴۰۰/۰۹/۱۹

این کتاب عالی بود و روان..توصیه میکنم بخونید و لذت ببرید با زبان ساده جواب خیلی سوالات داده شده واقعا خدا خیرشون بده برای این کتاب

امیرحسین
۱۴۰۱/۰۲/۱۳

عالیست

ريحانه
۱۴۰۲/۰۸/۲۷

بسیار بسیار عالی با دلیل و مدرک معتبر

میمْ؛ مثلِ مَنْ
۱۴۰۲/۰۲/۳۱

برای کسب اطلاعات و پاسخ به سوالاتی که در این زمینه داریم خوبه. نکته مثبتش اینه که منبع داره و برای سوالاتی که چند جواب متفاوت هست، اون جواب ها ذکر شده‌. چون کتاب رو خریدم به نمونه دسترسی ندارم، اما فهرست

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۷)
لَولا تَکْثیرٌ فِی کَلامِکُمْ وَ تَمْریجٌ فِی قُلُوبِکُمْ لَرَأَیْتُمْ ما اَری وَ لَسَمِعْتُمْ ما اَسْمَعُ؛ اگر پر حرفی نمی‌کردید و خلجان‌ها و اوهام و خیالات در قلب‌های شما نبود، حتماً آنچه را من می‌بینم، شما هم می‌دیدید و آنچه را من می‌شنوم، شما هم می‌شنیدید.
Younes Rahimi
پیامبر اکرم (ص) فرمود: غُضُّوا اَبْصارَکُمْ تَرَوْنَ الْعَجائِبَ؛ چشم از محرمات الهی بپوشانید تا امور عجیب را مشاهده کنید.
Younes Rahimi
خلاصه کوچک‌ترین معامله با اهل بیت (ع) ثمرات بزرگ دارد. حُرّ در کربلا به حضرت زهرا (س) ادب کرد. خداوند هم دستش را گرفت و از صف دشمن و قعر جهنم به اوج بهشت رسید.
Younes Rahimi
۴) خواندن سوره‌هایی از قرآن خواندن برخی سوره‌های قرآن، مثل سوره دخان در نمازهای واجب یا نافله یا سوره والعصر که کوتاه هم هست و یا خواندن سوره یوسف در هر شب و یا روز و نیز خواندن سوره احقاف در شب و یا روز جمعه، خاصیت ایمنی از فزع قیامت را دارد.
Mojtaba Darvishi
پیامبر اکرم (ص) فرمود: اِذا قَرَءَ الْمُؤْمِنُ آیَهَ الْکُرسِیِّ وَ جَعَلَ ثَوابَ قِرائَتِهِ لِاَهْلِ الْقُبُورِ اَدْخَلَهُ اللهُ تَعالی قَبْرَ کُلِّ میِّتٍ وَ یَرْفَعُ اللهُ لِلقاری دَرَجَهَ سِتّینَ نَبیّاً وَ خَلَقَ اللهُ مِنْ کُلِّ حَرْفٍ مَلَکاً یُسَبِّحُ لَهُ اِلی یَوْمِ الْقِیامَهِ؛ هرگاه انسان مؤمنی آیه الکرسی را بخواند و ثواب آن را برای اهل قبور قرار دهد، خداوند ثواب قرائت این آیه را به هر یک از اموات مؤمنین و مؤمنات می‌دهد و به قرائت کننده به اندازه شصت پیامبر درجه می‌دهد و از هر حرفی که در این آیه وجود دارد، فرشته‌ای خلق می‌کند که تا روز قیامت برای او تسبیح گویند.
سياه مشق
امام صادق (ع) فرمودند: «اگر هزار نفر را در حج خود شریک کنی، برای هر یک حجی خواهد بود، بدون آن‌که از حج تو چیزی کم شود.» هرچه بخل در دعا نورزی، بخل در رحمت خدا نورزی و رحمت او را وسیع بدانی، نشانه عظمت روح توست و خدا بیشتر می‌دهد.
ساکن کوچه علی چپ
چقدر خوب است شخص با وضو باشد و بعد که وارد شد، به اهل قبور سلام بدهد. ساده‌ترین آن «السَّلامُ عَلی اَهْلِ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ» است. بعد به همه اموات و از جمله قبر مورد نظر خود هدیه بفرستد. خواندن سوره یس، سوره ملک، آیه الکرسی، حمد و هفت مرتبه «انا انزلناه» یا حمد و یازده مرتبه «قل هوالله» سفارش شده است.
Younes Rahimi
شد. وقتی به هوش آمد گفت: یا روح الله، در این مسأله من هم مثل شما هستم و علم بیشتری ندارم. فقط می‌گویم: «وَ لَهُ مَنْ فِی السَّمٰواتِ وَ الْاَرْضِ لا تَأتیکُمْ اِلّا بَغْتَهً؛ و برای اوست آنچه در آسمان و زمین است و ناگهان واقع می‌شود.» مرحوم علامه مجلسی از امام باقر (ع) نقل کرده است که روزی پیامبر اکرم (ص) نشسته بود.
جواد
اِنَّ شَیئاً هذا آخِرُهُ لَحقیقٌ اَنْ یُزْهَدَ فی اَوَّلِهِ وَ اِنَّ شَیْئاً هذا اَوَّلُهُ لَحَقیقٌ اَنْ یُخافَ آخِرُهُ؛ چیزی که آخرش این است، البته سزاوار است که در اول آن به دنیا دل نبست و چیزی که اولش این است، سزاوار است که از آخر آن بیم داشت.
ساکن کوچه علی چپ
امام صادق (ع) فرمود: یکی از حقوق مؤمنین بر یکدیگر این است که قبل از این‌که از تو درخواست کند، که خودش یک ذلّتی به همراه دارد، تو حاجتش را برآورده کن.
ساکن کوچه علی چپ

حجم

۲۱۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

حجم

۲۱۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان