دانلود و خرید کتاب اقتصاد سیاسی جهانی؛ درک نظم اقتصاد بین الملل ترجمه مهدی میرمحمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد سیاسی جهانی؛ درک نظم اقتصاد بین الملل اثر مهدی میرمحمدی

کتاب اقتصاد سیاسی جهانی؛ درک نظم اقتصاد بین الملل

معرفی کتاب اقتصاد سیاسی جهانی؛ درک نظم اقتصاد بین الملل

کتاب اقتصاد سیاسی جهانی؛ درک نظم اقتصاد بین الملل نوشته مهدی میرمحمدی و محمود یزدانفام و علیرضا خسروی و محمد جمشیدی است. این کتاب را انتشارات تدبیر اقتصاد منتشر کرده است.

درباره کتاب اقتصاد سیاسی جهانی؛ درک نظم اقتصاد بین الملل

اقتصاد سیاسی بین‌الملل به‌عنوان یک رهیافت در مطالعات بین‌المللی طی دهه ۱۹۷۰ و پس از بحران نفتی سال ۱۹۷۳ و فروپاشی نظام برتون وودز شکل گرفت. 

اقتصاد سیاسی بین‌المللی یا اقتصاد سیاسی جهانی در متن‌های متأخرتر، رشته‌ای است که در چهارچوب علوم اجتماعی به دنبال تحلیل و ارزیابی روابط بین‌الملل در ترکیب با اقتصاد سیاسی است. به‌عنوان یک حوزه بین رشته‌ای، پژوهشگران اقتصاد سیاسی بین‌المللی از نظریه‌های رشته‌های گوناگونی مانند علوم سیاسی، اقتصاد، جامعه‌شناسی، تاریخ و حتی مطالعات فرهنگی بهره می‌برند. مرزهای آکادمیک رشته اقتصاد سیاسی بین‌الملل به‌شدت انعطاف‌پذیر است و در هر یک از چهارچوب‌های معرفت‌شناختی، دیدگاه‌های متفاوتی درباره آن وجود دارد. 

 کتاب اقتصاد سیاسی جهانی که در واقع جایگزین کتاب قبلی رابرت گیلپین در سال ۱۹۸۷ با عنوان اقتصاد سیاسی بین‌المللی است، یکی از آثار جدی و سترگ در این رشته به شمار می‌آید که به‌طور عمده در چهارچوب رهیافت واقع‌گرایانه و دولت‌محور به اقتصاد سیاسی بین‌المللی قرار دارد. اهمیت بازنشر ترجمه این کتاب در ایران، از دو سو قابل توجه است؛ نخست، سیاست خارجی و روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک بازیگر منطقه‌ای، به‌ویژه در سال‌های اخیر، به‌شدت تحت تأثیر تعاملات اقتصادی بوده است. این کتاب به دنبال بررسی جهانی شدن اقتصاد و پیامدهای آن بر اقتصاد سیاسی بین‌الملل است

خواندن کتاب اقتصاد سیاسی جهانی؛ درک نظم اقتصاد بین الملل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اقتصاد سیاسی جهانی؛ درک نظم اقتصاد بین الملل

در اواسط دههٔ ۱۹۸۰ با افزایش نقش شرکت‌های چندملیتی و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در اقتصاد جهانی، انقلابی در امور اقتصادی جهانی به وقوع پیوست. در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی افزایش تجارت بین‌المللی موجب دگرگونی اقتصاد گشت. به دنبال آن، در دههٔ ۸۰، افزایش تعداد شرکت‌های چندملیتی در جهان موجب ترکیب هرچه بیشتر اقتصادهای ملی شد. شرکت‌های چندملیتی به‌طور خاص منجر به بین‌المللی شدن تولید و خدمات در اقتصاد جهان شدند.

مباحثی که در کتاب سال ۱۹۸۷ درباره توسعهٔ اقتصادی مطرح شد، بسیار قدیمی شده‌اند. فضای فکری اقتصادی آن دوران به‌شدت متأثر از نظریهٔ شبه مارکسیستی وابستگی و تقسیم جهان به کشورهای توسعه‌یافته و عقب‌مانده بود. امروزه مهم‌ترین موضوعات مطرح در توسعهٔ اقتصادی، تأکید بر نقش مناسب دولت و بازار در فرایند توسعه است. در بخش نتیجه‌گیری کتاب سال ۱۹۸۷”منطقه‌گرایی اقتصادی“ را به‌عنوان یک پدیدهٔ اقتصادی در سال‌های آینده معرفی کردیم. اما امروزه منطقه‌گرایی اقتصادی به‌شدت گسترش یافته و از نقش مهمی در اقتصاد جهانی برخوردار است. تحولات مالی از اواسط دهه ۸۰ موجب افزایش همگرایی اقتصاد جهان شده و بنابراین باید به آن توجه داشت. کتاب همچنین به بررسی این پرسش می‌پردازد که آیا افزایش اهمیت نقش بازار در سازماندهی و کارکرد اقتصاد جهانی به معنای پایان عصر دولت/ملت و اقتصاد سیاسی بین‌الملل است؟ خوانندگانی که با دیگر آثار مؤلف آشنا باشند از پاسخ منفی به این پرسش شگفت‌زده نخواهند شد. ‌

هدف اصلی این کتاب بررسی واقعیت‌های اقتصاد جهانی و تحولات نظری اخیر به‌منظور ارائهٔ برداشتی کامل‌تر از اقتصاد سیاسی بین‌المللی در مقایسه با نوشته‌های پیشین است. کتاب سال ۱۹۸۷ تحت تأثیر سه رویکرد مهم در اقتصاد سیاسی بین‌الملل شامل لیبرالیزم، مارکسیزم و ناسیونالیزم نوشته شده بود. این کتاب با نگرش واقع‌گرایانه یا دولت محور به تجزیه و تحلیل اقتصاد بین‌المللی می‌پردازد.

شاهد جنگ و اقتصاد: خاطرات یک مدیر اقتصادی بانک مرکزی در دوران جنگ ایران و عراق
محمدرضا قسیمی
سلسله مباحثی در روش شناسی و فلسفه اقتصاد
یداله دادگر
دموکراسی: مقدمه‌ای بر انتخاب عمومی
جان پاتریک گانینگ
بهره‌وری صنعت ایران
مسعود نیلی
پاشنه‌ی آشیل سرمایه‌داری؛ پول کثیف و چگونگی احیای نظام بازار آزاد (جلد اول)
ریموند بیکر
آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟
جوزف نای
ایران و راه ابریشم نوین
آرش رئیسی نژاد
سیاست، اقتصاد و مسائل توسعه در سایه خشونت
محمدحسین نعیمی‌پور
دالان باریک
دارون عجم اوغلو
دانشگاه تا بازار؛ شرحی بر اقتصاد موضوعات عمومی
راجر لروی میلر
اقتصاد سیاسی مناقشه‌ی اتمی ایران
محسن رنانی
آموزش سیاسی جلد ۱
جواد قربانی آتانی
محرمانه‌های اقتصاد ایران؛ جلد اول
مهدی مهر پور
کاربرد نظریه‌های روابط بین‌الملل: سیاست بین‌الملل در عرصه تئوری و عمل
عبدالعلی قوام
بازار و دولت در ایران
آرنگ کشاورزیان
آموزش سیاسی جلد ۲
جواد قربانی آتانی
محرمانه‌های اقتصاد ایران؛ جلد دوم
مهدی مهرپور
شاه، انقلاب اسلامی و ایالات متحده
داریوش بایندر
نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی
سیدجواد ورعی
مقدمه‌ای بر اقتصاد سیاسی ایران در سایۀ تحریم
حسین صادقی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۵۱۶ صفحه

حجم

۵۶۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۵۱۶ صفحه

قیمت:
۷,۲۰۰
تومان