دانلود و خرید کتاب راهکارها و تکنیک های پرورش عزت نفس در کودکان فرشته قاسمی دهنوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهکارها و تکنیک های پرورش عزت نفس در کودکان اثر فرشته قاسمی دهنوی

کتاب راهکارها و تکنیک های پرورش عزت نفس در کودکان

معرفی کتاب راهکارها و تکنیک های پرورش عزت نفس در کودکان

کتاب راهکارها و تکنیک های پرورش عزت نفس در کودکان نوشته فرشته قاسمی دهنوی است. کتاب راهکارها و تکنیک های پرورش عزت نفس در کودکان را انتشارات مانیان منتشر کرده است.

درباره کتاب راهکارها و تکنیک های پرورش عزت نفس در کودکان

خانواده مهم‌ترين واحد اجتماعی است که به وسیله ازدواج زن و مرد تشکیل می‌شود و با تولد فرزندان تکامل می‌يابد. امّا اينکه فرزندان چگونه پرورش يابند تا به اين تناسل بقا ادامه دهند و صحت و سلامت جامعه را تأمین نمايند، خود زائیده تفکر، تلاش و روش‌های ‌تربیتی خانواده است. در گام نخست اين خانواده است که کودک را به مسیر صحیح هدايت می‌کند يا بستر گناه و جرم و انحراف را برای او مهیا می‌سازد. انسان به دلیل ويژگی اجتماعی بودن خود از بدو تولد تحت تأثیر افکار، عقائد و رفتار اطرافیان قرار می‌گیرد و بعدها به تقلید از اين رفتارها و گفتارها الگوهايی را که به نحوی در ارتباط با او هستند سرمشق رفتاری خود قرار خواهد داد. برخی از والدين در ايجاد ارتباط بین افراد خانواده دچار خطا و اشتباهاتی می‌گردند که بعضاً غیر قابل جبران است. وضعیت و شرايط متفاوت بین دختران و پسران يک خانواده، طرز فکر والدين در مورد تک تک آنها و ارتباطی که بین فرزندان حاکم است در استواری يا تزلزل بنیاد خانواده مؤثر است. اگر پدر و مادر از سنین پیش از دبستان کودک را تحت آموزش‌های صحیح و پیش‌بینی شده قرار دهند و مراحل مختلف تحصیلی، تکیه‌گاه و مشاوری مناسب برای او باشند، خواهند توانست همگام با شناخت نقاط ضعف و قوّت آنان، ياری رسان و مددکار واقعی فرزند خود باشند. بر همین اساس و با توجه به اينکه اوّلین تماس کودک در محیط با والدين است و والدين برای نوزاد منبع آرامش، محبّت، تغذيه و مراقبت هستند، مطالعه سبک فرزندپروی والدين و پیامدهای رفتاری آن بر کودکان و افزايش عزت نفس در کودکان، امری مهم جلوه می‌نمايد.

نویسنده توضیح می‌دهد حدود ده سال است که مربی مهد هستم؛ در اين زمان با کودکان بسیاری در ارتباط بودم؛ دختران و پسرانی که هر کدام شخصیت مخصوص به خود را داشتند؛ برخی با روحیه شاد و شیرين زبان و بعضی از کودکان، کمرو و خجالتی و بعضی هم هیجانی و عصبانی. از رفتارهای اين کودکان و برخوردهای آنها با دوستانشان می‌شد حدس زد در چه نوع خانوادهای رشد کرده‌اند. بیش‌تر اين خانواده‌ها دلسوز و مهربان بودند، ولی روش صحیح برخورد با کودک را نمی‌دانستند. با سبک‌های فرزندپروری آشنا نبودند و با رفتار و بازخورد اشتباه، روحیه شادی و مسئولیت پذيری را از بین می‌بردند و خانواده‌هايی بودند که واقعا مهارت کودک پروری در آنها ديده می‌شد و از آنها درس می‌گرفتم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد سال‌های اولیه زندگی کودک و نوع رفتار والدين با کودک تاثیر فوق‌العادهای در ايجاد عزت نفس يا نابودی عزت نفس در کودک دارد. دوست داريد فرزند شما وقتی بزرگ شد خود را آنگونه که هست دوست داشته باشد يا اينکه هر روز به دنبال عمل‌های زيبايی و تغییر چهره باشد؟ دوست داريد فرزند شما در آينده، فردی مسئولیت‌پذير باشد يا فردی نالايق و عصبانی؟ در اين کتاب به مواردی که با رعايت آنها می‌توانیم عزت نفس کودک را افزايش دهیم، اشاره شده است.

خواندن کتاب راهکارها و تکنیک های پرورش عزت نفس در کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین و مربیانی که با کودکان در ارتباط هستند پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

Sanam Soofi
۱۴۰۲/۰۷/۰۶

اصلا جالب نبود. فکر میکردم محتوای علمی داشته باشد ولی بیشتر از اصول دینی در تربیت صحبت شده بود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

قیمت:
۲۹,۱۲۰
تومان