دانلود و خرید کتاب بال رویایی عشق لیلا خوشکام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بال رویایی عشق اثر لیلا خوشکام

کتاب بال رویایی عشق

نویسنده:لیلا خوشکام
انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بال رویایی عشق

کتاب بال رویایی عشق اثری از لیلا خوشکام است که در نشر تیرگان به چاپ رسیده است. این کتاب به بررسی مضامین اشعار عاشقانه فریدون مشیری و نزار قبانی می‌پردازد.

درباره کتاب بال رویایی عشق

کتاب بال رویایی عشق، اثری پژوهشی است که در باب عشق در ادب فارسی نوشته شده است و نگاهی به مضامین عاشقانه دو شاعر بزرگ و معاصر جهان، یعنی فریدون مشیری و نزار قبانی، شاعر اهل دمشق، دارد.

لیلا خوشکام در ابتدای کتاب به بررسی معنای واژه عشق می‌پردازد و آن را از منظر علوم گوناگون مانند عرفان، فلسفه و قرآن و احادیث بررسی می‌کند. در ادامه دیدگاه برخی از شاعران ایران و شاعران عرب را درباره عشق بیان می‌کند؛ این شاعران ملک الشعرای بهار، شهریار، نیما یوشیج، احمد شاملو، قیصر امین پور، سیمین بهبهانی، مهدی اخوان ثالث، توللی، خلیل مطران، ابن فارض، جبران خلیل جبران و الشابی هستند. 

فصل سوم کتاب، دربردارنده زندگینامه فریدون مشیری و مروری بر آثار او است و فصل چهارم، زندگینامه نزار قبانی و اشعار و آثار او را در بر دارد. در انتها نیز، فصلی از کتاب به بررسی و مقایسه مضامین عاشقانه در آثار این دو شاعر اختصاص داده شده است.  

کتاب بال رویایی عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب بال رویایی عشق را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات عاشقانه معاصر و همچنین پژوهشگران زبان و ادب فارسی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب بال رویایی عشق

«نویسنده بزرگ نمیتواند هر اثر معتبری را در هر زمان و هرجا بنویسد.

اولاً به این دلیل که او فقط در کلیت جویی میتواند بنویسد که خود او آن را نیآفریده است، و این جو باید در جامعه وجود داشته باشد تا او بعد بتواند آن را در جهانی تخیلی و منسجم منتقل کند ثانیاً به این دلیل که این جهان تخیلی فقط آنگاه دست مایه اثر معتبری تواند بود که بر جنبه‌های اساسی واقعیت اجتماعی، یعنی عناصری که برای تدارک مقولههای ساختار دهندهی آن یاری رسانده باشد؛ تکیه کند.»

«هنر دربحث ما شعر مرزها را میشکند. فرد در پی روشن کردن چیزهاست ولی شعر از روشنی میگریزد اما در افتادن با اقتدار خرد ، آن گونه که برخی پنداشته‌اند به مفهوم عقل گریزی و تهی بودن شعر از معنا نیست شعر، خرد و معنایی درونی، ویژه و مستقل خود را دارد».

اگر در آثار شاعری، ابهام به عنوان چشمگیر ترین ویژگی شعری جلوه کند. نمیتوان او را برترین دانست. همانطور که داشتن لحن صریح و بیان مفاهیم واقعی در موارد مقتضی، ارزش و اعتبار شاعر دیگر را از بین نمیبرد. آنچه بیش از همه اهمیت دارد میزان تاثیر شعر در حیطه ی زیباشناسی و زبان ، دور از پسند مقطعی یا ناخودآگاه است که بنحوی انسان را به کمال برساند.

ما در این کتاب برآنیم تا سیری در سلوک شاعر انگی دو شاعر معاصر فارسی و عرب زبان داشته باشیم علاوه بر آن مواد و مضامین فکری هر کدام از شاعران را در اشعار عاشقانهی آنها بررسی نمائیم. هدف از این مقایسه نه برتری دادن شعر و مضمون شاعری بر دیگری است و نه مشخص کردن تاثیر و تاثر آنها از یکدیگر چرا که احتمال تاثیر و تاثر برای این دوشاعر که در یک برحه ی زمانی زندگی میکرده‌اند بسیار اندک و نزدیک به صفر است. 

نظرات کاربران

adonis
۱۴۰۰/۰۹/۲۸

بسیار عالی

آرش
۱۴۰۲/۰۵/۲۸

کتابی زیبا در مورد دو بزرگِ تاریخ ادبیات.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۸۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۶۸۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان