دانلود و خرید کتاب آفتاب پنهانی فاطمه سپهرنژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آفتاب پنهانی اثر فاطمه سپهرنژاد

کتاب آفتاب پنهانی

انتشارات:نشر تیرگان
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آفتاب پنهانی

کتاب آفتاب پنهانی اثری از فاطمه سپهرنژاد است که به بررسی اشعار دفاع مقدس، انقلاب و عاشورایی در متون درسی کتاب‌های دوره متوسطه می‌پردازد.

درباره کتاب آفتاب پنهانی

اشعار دفاع مقدس و انقلاب در درسته اشعار و ادبیات پایداری قرار می‌گیرند که یکی از شاخه‌های ادبیات است و عموما تحت تاثیر شرایطی مانند اختناق، استبداد داخلی، جنگ، اشغال نظامی و سرکوب آزادی‌های اجتماعی شکل می‌گیرد. شاعران و نویسندگان ادب پایداری آثاری را می‌آفریند که مضمون و پیام اصلی آن یک چیز است: ایستادگی در برابر جریان‌های ضد آزادی.

نویسندگان و شاعران ادبیات پایداری، به بیان دردمندی قشرهای ضعیف اجتماع که قربانی نظام استبدادی شده‌اند، می‌پردازند. آنان در تلاشند تا با قدرت کلام خود امید به رهایی را به جامعه تزریق کنند و ارزش کار جان باختگان راه آزادی را ارج نهند. ادبیات پایداری هم می‌تواند در قالب نثر ظاهر شود و هم در قالب نظم. هم نوشته‌ها، مقالات، داستان‌های بسیاری در زمینه ادبیات پایداری داریم و اشعاری بسیار زیبا و پر مفهوم.

اما اصطلاح «ادبیات مقاومت» اصطلاحی جدید است. این اصطلاح را نخستین بار نویسنده معاصر فلسطینی «غسّان کنفانی» به کار برد. او نام مجموعه‌ای از شعرها و داستان‌های شاعران و نویسندگان معاصر فلسطینی را «ادبیات مقاومت فلسطین» گذاشت و بدین‌ترتیب اصطلاح «ادبیات مقاومت» در بین شاعران و نویسندگان عرب و بعد در جهان رایج شد. ادبیات مقاومت، ادبیاتی است پویا، مؤثر و بسیار غنی و عاطفی.

فاطمه سپهرنژاد در کتاب آفتاب پنهانی به بررسی  اشعار دفاع مقدس، اشعار انقلابی و عاشورایی می‌پردازد که در متون درسی کتاب‌های دوره متوسطه آمده‌اند. این کتاب سه فصل دارد: فصل اول به شاعران دفاع مقدس اختصاص دارد؛ شاعران را معرفی می‌کند و مخاطبان را با زندگی، آثار و ویژگی‌های شعری آنان آشنا می‌کند. در فصل دوم با شاعران انقلاب اسلامی آشنا می‌شویم و زندگی، آثار و ویژگی آثار هرکدام را بررسی می‌کنیم. فصل آخر هم زندگی، آثار و اشعار شاعرانی است که اشعاری عاشورایی سروده‌اند. 

کتاب آفتاب پنهانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب آفتاب پنهانی را به تمام علاقه‌مندان به پژوهش در ادبیات و شعر فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۶/۱۳

این کتاب میتواند برای علاقه مندان به این ژانر ادبی جالب باشد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۰۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۱۰۰۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۳۴,۲۰۰
تومان