دانلود و خرید کتاب اصلاح دینی لوتر نفیسه رسولیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصلاح دینی لوتر اثر نفیسه رسولیان

کتاب اصلاح دینی لوتر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اصلاح دینی لوتر

کتاب اصلاح دینی لوتر نوشته نفیسه رسولیان، به بررسی کلیسای کاتولیک، اصلاحات دینی و بسترهایی می‌پردازد که باعث ظهور پیشگامانی همچون مارتین لوتر شده است. 

درباره کتاب اصلاح دینی لوتر

کتاب اصلاح دینی لوتر در پی بررسی کلیسای کاتولیک است و تلاش می‌کند تا به این سوال پاسخ دهد: چگونه بسترهای مناسب جهت ظهور پیشگامانی در امر اصلاح دینی به ویژه اصلاح دینی لوتر ایجاد شد؟

نباید فراموش کرد که این اصلاح گران از سطوح مختلف جامعه مسیحی بوده‌اند و طی قرون تاریک وسطی و در سالهای مختلف علیه عقاید و افکار حاکم بر مردم از سوی کلیسا برخاسته‌اند. این مصلحان از نظر کلیسا محکوم و مطرود بوده اند و کلیسا آنها را به عنوان بدعتگذار معرفی و سعی در از بین بردن آثارشان نموده است. ولی به گواهی تاریخ و براساس شمار گروندگان به افکار این مصلحان، آنها به موفقیت نسبی رسیدند. شرایط اجتماعی و بلوغ فکری در آن روزگار به حدی رسیده بود که دین مسیحی بتواند خود را از افکار خرافی منتسب به دین عیسی پاک کند.

نفیسه رسولیان مبنای تحقیق و پژوهش در این کتاب را شرایط کلیسا و قوانین حاکم بر آن، جامعه مسیحیت، دوره رنسانس، مصلحان دین و اصلاحگر قرن شانزدهم، مارتین لوتر، قرار داده است.

نویسنده زندگی و نوع نگرش اعتقادی مصلحان و عقاید حاکم بر کلیسا و میزان نفوذ پاپها و اسقفان و اربابان کلیسا بر مردم را بررسی می‌کند و در ادامه شرایط قرون یازدهم تا شانزدهم میلادی را بررسی می‌کند. 

کتاب اصلاح دینی لوتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب اصلاح دینی لوتر را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات مذهبی و تاریخی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب اصلاح دینی لوتر

در مجموع از دیدگاه تاریخی و با توجه به وضعیت فکری و جوّ عمومی در آن دوره زمانی می توان نتیجه گرفت که کلیسا دستخوش معدود تحولاتی در الاهیات یا اخلاق اجتماعی شد و این امر در پرتو کنترل رسمی افراطی کلیسا شد تا سرانجام در قرن شانزدهم تمایلات جامعه مسیحی در جهت رفورم و اصلاح کلیسا غربی قرار میگیرد.

شروع نهضت اصلاحی از آلمان که کانون توجه و تمرکز قرار گرفته بود توسط مصلحی آلمانی به نام مارتین لوتر با نهضت پروتستان آغاز شد. مارتین لوتر با توجه به نحوه فهم و درک کاتولیک قرون وسطای از مسائل مربوط به انسان و خدا نسبت به هم معتقد بود در انجیل انحراف و تحریف اساسی صورت گرفته است و اغماض و تساهل کشیشان مسبب اصلی این تحریفات در کتاب مقدس شده اند. لذا وی بهترین راه حل را در شکستن طلسم تعصب مذهبی و سدّ استیلا و استبداد در مذهب کاتولیک دید. بنابراین مصمم به رفورم و ایجاد جنبش اصلاحی در جامعه کاتولیک مسیحی شد که پیامد این تحول عظیم پدید آمدن نهضت پروتستان را در پی داشت.

برطبق ی تقسیم بندی سنتی تاریخ اروپا امپراتور روم غربی امپراتوری روم قرون وسطی اروپای غربی به طور معمول از قرن پنجم قرون وسطی و عصر جدید و گسترده شدن از دوران مسیحیت که شامل جنبش دین پیرایی پروتستان تا قرن شانزدهم بربرها و امپراتوری روم شرقی اروپا است، ادامه مییابد. این تغییرات گوناگون همه نشانگر آغاز اروپاییان در سطح دنیا در اوائل کاوشهای برون مرزی بودند. قرون وسطی را معمولاً با نام دوره وسطایی که پس از آن انقلاب صنعتی عصر آغازی مدرن که املای متفاوتی در انگلیسی دارد، میشناسند وسطایی.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۱۱,۵۲۰
تومان