دانلود و خرید کتاب داستان پیدایش حشمت‌الله قنبری همدانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان پیدایش اثر حشمت‌الله قنبری همدانی

کتاب داستان پیدایش

معرفی کتاب داستان پیدایش

کتاب داستان پیدایش اثری از حشمت الله قنبری همدانی است که در شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شده است. این کتاب شرح و تفسیر خطبه اول نهج‌البلاغه است.

درباره کتاب داستان پیدایش

کتاب داستان پیدایش حاصل مجالس گفتگوی حشمت الله قنبری همدانی با دانشجویان دانشگاه شهید مطهری در زمینه خطبه‌های نهج البلاغه و به نوعی شرح و تفسیر خطبه اول آن است.

کتاب نهج البلاغه شامل گفتارهای برگزیده‌ای از حضرت علی و دارای سه بخش است: بخش اول به خطبه‌های امام علی (ع) اختصاص دارد. بخش دوم شامل نامه و بخش سوم کلمات قصار آن حضرت است. این اثر در قرن چهارم هجری و توسط یکی از علمای شیعه به نام سید رضی جمع‌آوری شده است و آن را به دلیل محتوای غنی و بلاغت بی‌نظریش برادر قرآن می‌دانند. با خواندن این کتاب که ریشه در الهام و هدایات الهی دارد با تربیت نبوی و شیوه‌ و آداب زندگی آشنا می‌شویم. 

کتاب داستان پیدایش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب داستان پیدایش را به تمام دوست‌داران و عاشقان امام علی (ع) و تمام کسانی که دوست دارند از راز آفرینش آگاه شوند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب داستان پیدایش 

از حقایق عالم ناسوت این است که هر آنچه در آن زاده میشود و یا نو پیدا می گردد در گذر روزگاران کهنه و فرسوده می گردد، چه طفل هایی که دست خود را در دست کهنسالی دیدند و چه آثار خوش سیما و نشاط آفرینی که روزگار اقبالشان به ادبار روی نهاد و از گستره زمین و زمان محو و فراموش شدند حادثه ها و رخدادها، نام ها و نشان ها از پی یکدیگر آمدند و رفتند، و نشاندارهایی که با فرّ و شکوه خود در حجاب بی نامی و گمنامی از باغ خاطرات محو شدند، تاریخ حیات تابع این قاعده است، و در عالم ناسوت این سیر سنت ماندگار است، اما قرآن حکایت دیگری از حیات را به رشته توصیف و تعریف درآورده است، کُلُّ مَنْ عَلَیْهَا فَانٍ، وَیَبْقَی وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلالِ وَالإِکْرَامِ، اگر چه سرنوشت محتوم ساکنان زمین فنا و نیستی است اما در مواردی استثناء وجود دارد و کسانی هستند که از فرایند طبیعی این عالم خود را مستثنی ساخته اند، و نه تنها گذران روزگار باعث کم فروغ شدن و یا فراموش شدنشان نمی گردد بلکه نام و نشان و آثار آنان هر روز درخشانتر از گذشته بر تارک عالم و آدم می تابد و مسیر فلاح و رستگاری بشر را نورانی می کنند قرآن کتاب عالی الهی و سرچشمۀ بقاء و رمز و راز جاودانه شدن اولیاست، و سلسله مبارکه انبیاء و رسولان الهی و خاصه رسول اکرم اسلام و عترت طاهره او علیهمالسلام تابلو و تجسد بقا در هجمه فناپذیری دنیا هستند، و در این سلسله جاوید نام، علم هدایت، امام اولیاءالله و امیرالمومنین علی بن ابیطالب آمیخته با شگفتیهای عجیب و غیر قابل باور است نام و کلامش هماهنگ با وحی ترنم بخش سرسرای قلبهای الهی و وجدانهای پاکی است که میل به جاودانگی دارند، و در میان آیات و نشانه های علی، شاهکار شگفت انگیز مرحوم سید رضی، کتاب شریف نهج البلاغه درخشش ویژه ای دارد، این کتاب با عظمت در طول حدود هزار سال عمر خود پیوسته زینت بخش فکر و اندیشه دانشمندان و عالمان و مترجمان و مفسران و شارحان و ادیبان و مورخان و متکلمان فراوانی بوده است، و همه آنها علم و ادب و تقوای بزرگ و روش گردآوری و تدوین این کتاب محترم را از سوی علامه شریف رضی ستایش کردهاند

مرحوم سید رضی در توصیف امیرالمومنین می‌گوید: امام علی علیه السّلام تنها فردی است که از میان تمام گذشتگانی که سخنی از آنها به جا مانده، به آخرین مرحلة فصاحت و بلاغت رسیده و گفتار او اقیانوسی است بیکرانه که سخن هیچ بلیغی به پایه آن نخواهد رسید، سید رضی در ادامه مقدمه خود نوشته است: سخنان آن حضرت بر سه اصل می چرخد: اوّل: خطبه ها و اوامر، دوّم: نامه ها و رسائل، سوّم: کلمات حکمت آمیز و مواعظ.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۱۲ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۱۲ صفحه

قیمت:
۱۵۳,۰۰۰
تومان