بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب باران خوبی ها | طاقچه
کتاب باران خوبی ها اثر علیرضا پناهیان

بریده‌هایی از کتاب باران خوبی ها

انتشارات:بیان معنوی
امتیاز:
۴.۷از ۱۶۰ رأی
۴٫۷
(۱۶۰)
اگر از علت دین‌داری من سؤال کنند، می‌گویم: «من از ترس جهنم و عذاب قبر است که دین‌داری می‌کنم!» ولی اولیای خدا، از بس خدا زیباست دین‌داری می‌کنند. جهنم و قبر هم هست، ولی آن دلیلی که آنها را وادار به دین‌داری می‌کند، زیبایی خداست. جهنم آنها هم جایی است که از دیدن زیبایی خدا محروم باشند.
کویر
انسان‌ها معمولاً از شنیدن «توصیه» زود خسته می‌شوند. حتی برخی از آن فرار می‌کنند. اما «توصیف» این‌گونه نیست؛ به‌ویژه اگر توصیف خوبی‌ها باشد. شاید هیچ چیزی به اندازهٔ توصیف خوبی‌ها نتواند انسان‌ها را برای حرکت و اقدام به شوق آورد و به آنها انگیزه و ارادهٔ کافی ببخشد.
صائب
امیرالمؤمنین (ع) هم می‌فرماید: «شما به عمل به چیزهایی که می‌دانید محتاج‌تر هستید از دانستن چیزهایی که نمی‌دانید.»
علیرضام
«شما به چیزهایی که می‌دانید عمل کنید، خدا چیزهایی را که نمی‌دانید به شما نشان خواهد داد.»
کاربر ۲۵۹۵۴۸۴
یکی از بزنگاه‌هایی که چشم باعث خرابی انسان می‌شود، حس کنجکاوی است. کنجکاوی یکی از پشتوانه‌های نگاه است که چشم را به کارکرد بدش نزدیک‌تر می‌کند. به صورت طبیعی نوعی کنجکاوی در وجود انسان هست که سبب می‌شود انسان به هر چیزی نگاه کند. همین کنجکاوی انسان را گرفتار نگاه حرام هم خواهد کرد. به این سادگی که نمی‌توان تعفّن نگاه حرام را درک کرد تا خود را متقاعد کنیم که از آن چشم بپوشیم. اما یک راه عملی برای جلوگیری از نگاه حرام این است که کنجکاوی نکنیم. باید در مقابل کنجکاوی بی‌دلیل خودمان بایستیم و بگوییم که اصلاً نمی‌خواهم از همه چیز باخبر باشم!
کویر
امام صادق (ع) می‌فرماید که حضرت داوود (ع) به فرزندش حضرت سلیمان (ع) گفت: «یا بُنَی، لَوْ أَنَّ الْکلَامَ کانَ مِنْ فِضَّةٍ کانَ ینْبَغِی لِلصَّمْتِ أَنْ یکونَ مِنْ ذَهَب؛ فرزندم! اگر سخن گفتن از نقره باشد، شایسته است که سکوت از طلا باشد.»
🌱ehsan
ساده‌ترین روش برای شناخت آدمی، زبان اوست؛
محمدرضا میرباقری
یکی از دوستان آزاده نقل می‌کرد که در دوران اسارت به مرحوم ابوترابی گفتم: «شما چقدر صبر دارید، چرا عصبانی نمی‌شوید؟» ایشان فرمود: «ممکن است شما یک دفعه‌ای چینی صحبت کنید؟!» من با تعجب گفتم: «نه، ممکن نیست، چنین چیزی خیلی بعید است.» ایشان فرمود: «عصبانی شدن برای شما باید این‌قدر بعید باشد. مؤمن که عصبانی نمی‌شود، مؤمن که از کوره در نمی‌رود.»
محمدرضا میرباقری
هرچند گناه کردن خیلی بد است، ولی خود ارتکاب گناه می‌تواند زمینه‌ای باشد که اگر با توبه همراه شود، بهرهٔ بزرگی به انسان برساند که همان شکستن خود است.
محمدرضا میرباقری
ویژگی دیگر این خطبه این است که «توصیفی» است نه «توصیه‌ای». این خطبه به جای اینکه دیگران را به تقوا داشتن «توصیه» کند، متقین را «توصیف» می‌کند. توصیه کردن برای کسی که آمادگی ندارد، فایدهٔ چندانی نخواهد داشت. البته توصیه بسیار ضروری است، ولی اثربخش بودنِ توصیه به دلیل پیش‌زمینه‌های فراوانی که نیاز دارد، دیریاب است. اما بیان همان توصیه‌ها به صورت توصیفی آسان‌تر در دل انسان‌ها نفوذ و رسوخ کرده و دیرتر از دل او برخواهد خاست.
erfan erfan

حجم

۱۷۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۷۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۳۰صفحه بعد