بریده‌های کتاب روش برداشت از قرآن
کتاب روش برداشت از قرآن اثر علی صفایی حائری

کتاب روش برداشت از قرآن

امتیاز:
۴.۸از ۱۸ رأی
۴٫۸
(۱۸)
اصولاً مطالعه هر كتاب، مادام كه با طرح سؤال‌هايی همراه نباشد بهره نمی‌دهد و خواننده به سادگی از جواب‌ها و اشاره‌ها و نكته‌ها می‌گذرد و آنها را نمی‌يابد و در خونش نمی‌نشيند.
امیری حسین
اصولا هر جامعه، از دو اقليت و يك اكثريت تشكيل شده است
امیری حسین
اينكه چرا قرآن اين گونه پراكنده است و چرا مثل الفبا آيه‌ها را كنار هم گذاشته‌اند؟ سؤال درستی است كه به آن جواب می‌دهيم :
امیری حسین
هر كس در جست‌وجوی راهی است برای برداشت از قرآن و يا همراه پيشنهادی است به خاطر بهره‌برداری از آن. اگر اين راه‌ها و اين پيشنهادها صحيح نباشند، ناچار عقيم می‌شوند و به بن‌بست می‌رسند و دوباره رجعت و عقب گرد شروع می‌شود همان طور كه سيلاب‌ها هنگام برخورد به سدها به سرعت برمی‌گردند و عقب می‌آيند... و تا هنگامی كه سرشار شوند و بالا و بالاتر بيايند و از سر سد راه بيفتند و مانع‌ها را پشت سربگذارند مدت‌ها طول می‌كشد و چه بسا كه طعمه شنزارها بشوند و از پشت سد نگذرند و در كنار مانع بميرند.
چڪاوڪ
آنجا كه آيه‌ها هماهنگ با نيازها و روحيه‌ها تلاوت شوند و در اين آيه‌ها تدبر شود، بهره‌ها زيادتر خواهد بود و درمان نزديك، همان‌طور كه داروی متناسب در هنگام متناسب، درمان خواهد داشت و شفا خواهد آورد.
محمدرضا میرباقری
راستی رياضت‌ها چقدر شكل عوض می‌كنند. آن وقت ها كه می‌خواهی مثل بلبل حرف بزنی و خودت را نشان بدهی، بايد خفه باشی و هنگامی كه حال گفتن نداری و كلمه‌ها برايت وزنه‌های سنگين هستند، بايد تا صبح وزنه برداری
Mehdi Infinity
اين ماييم كه به خاطر نيازهای گوناگون جامعه، افراد گوناگون و مختلف آفريده‌ايم تا هر كدام برای ديگری مسخّر باشند؛ بقال برای عطار و عطار برای خياط و ثروتمند برای فقير و انديشمند برای جاهل و همه برای هم تا چرخ زندگی آنها بگردد و جامعه به راه خويش بيفتد. ما افراد را بر اساس حكمت، گوناگون آفريديم و در حالی كه اين اختلاف‌ها ملاك افتخار نيست و از هر كس به اندازه‌ای كه دارد بازده می‌خواهيم و هنگام پاداش، نسبت‌ها را در نظر می‌گيريم و حتی به نسبت سعی و عمل هم نمره نمی‌دهيم، كه به هدف و جهت و عامل‌ها نگاه می‌كنيم
امیررضا
فقيه‌تر كسی است كه معانی كلام را بشناسد، نه خود كلام را.
محمدرضا میرباقری
اين نسل، گرفتار سرگردانی است، آموزشی می‌خواهد و اسير تناقض است، راه حلی می‌جويد. تناقض ميان قرآن و قرآن. ميان قرآن و سنت. ميان سنت و سنت. ميان قرآن و عينيت.
zahraa_mousaavii
انسان هر چه بيشتر می‌يابد، بيشتر پيچيده می‌شود.
محمدرضا میرباقری

حجم

۱۱۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۱۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۸صفحه بعد