بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت هوش هیجانی | طاقچه
کتاب قدرت هوش هیجانی اثر دانیل گلمن

بریده‌هایی از کتاب قدرت هوش هیجانی

۳٫۸
(۲۲)
«حمله به شخصیت افراد- کسی را احمق یا ناتوان نامیدن- توجه به نکته اصلی را به فراموشی می‌سپارد. با این کار، شما به سرعت فرد مورد نظر را در موضع دفاعی قرار می‌دهید؛ بنابراین، او دیگر هیچ‌گونه پذیرشی نسبت به آنچه که می‌خواهید برای اصلاح امور و عملکرد به او بگویید، نخواهد داشت.»
seyed
«استرس، افراد را خنگ می‌کند.»
Sajede Moghadam
اغلب، افراد هنگامی انتقاد می‌کنند که صبرشان لبریز شده‌ باشد. و این‌گونه است که انتقاد به بدترین شکل ممکن و با استفاده از لحنی مملو از طعنه و کنایه و با به خاطر آوردن فهرست بلندی از تمام دلخوری‌هایی که تا آن زمان پیش خود نگاه داشته‌اند و حتی تهدید، بیان می‌کنند. چنین حمله‌هایی نتیجه معکوس خواهد داشت. این نوع انتقادها به صورت توهین و تحقیر توسط گیرنده دریافت می‌شوند، بنابراین فرد مخاطب نیز به نوبه خود عصبانی خواهد شد. و این بدترین راه برای برانگیختن افراد است.
seyed
افرادی که یکدیگر را زیاد دوست داشته‌باشند، زیاد با یکدیگر حرف می‌زنند.
seyed
همان‌طور که در کتاب کار کردن با هوش هیجانی پیشنهاد کردم، توانمندی‌های مربوط به هوش هیجانی- و نه توانمندی‌های مربوط به IQ و مهارت‌های حرفه‌ای و فنی- به عنوان توانمندی‌های «تفاوت‌ساز» ظاهر می‌شوند که می‌توانند به بهترین شکل پیش‌بینی کنند از میان یک گروه افراد بسیار باهوش، چه کسی می‌تواند با بهترین توانمندی، رهبری و مدیریت را بر عهده گیرد.
خوش
خود سامانی (تنظیم خود) که مانند یک گفتگوی مستمر درونی است، جزئی از هوش هیجانی است که ما را از اسارت در احساساتمان رها می‌کند.
seyed
افرادی که بر احساسات خود مسلط هستند، می‌توانند به خوبی با تغییرات هماهنگ شوند.
seyed
تاثیرگذارترین رهبران و مدیران در یک خصیصه بسیار مهم با یکدیگر اشتراک دارند: همگی آنها از سطح بالایی از مفهومی که امروزه ما آن را «هوش هیجانی» می‌نامیم، برخوردارند.
seyed
در اقتصادی که مبنای آن فعالیت بر اساس دانش است، ارزش از طریق تلاش تیم‌ها خلق می‌شود.
seyed
پژوهشگران دیگری نیز تایید کرده‌اند که هوش هیجانی نه تنها رهبران و مدیران برجسته و چشمگیر را از دیگران متمایز می‌کند، بلکه می‌تواند ارتباط تنگاتنگی با عملکرد قوی و برجسته نشان دهد.
seyed

حجم

۲۵۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۲۵۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۹صفحه بعد