دانلود کتاب صوتی نیلوفر و مرداب با صدای مهرداد مهمان‌دوست + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نیلوفر و مرداب اثر تیچ نات هان

دانلود و خرید کتاب صوتی نیلوفر و مرداب

نویسنده:تیچ نات هان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۳۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی نیلوفر و مرداب

کتاب صوتی نیلوفر و مرداب اثری از تیچ نات هان، راهب بودایی مبارز صلح است. او در این اثر بی‌نظیر راه هایی را برای دمساز شدن با رنج بدون مقهور شدن به وسیله آن معرفی می‌کند. راه‌هایی که انسان را در نهایت به شادی و آرامش می‌رساند.

نشر صوتی ماه آوا این اثر را با ترجمه علی امیرآبادی و صدای مهرداد مهمان‌دوست منتشر کرده است. 

درباره کتاب صوتی نیلوفر و مرداب

نیلوفر و مرداب، لازم و ملزوم یکدیگرند. درست همانطور که در زندگی رنج و شادی بهم آمیخته شده‌اند. اما چطور می‌توان از رنج‌ها گذر کرد و به شادی رسید؟ چطور می‌توان با رنج دمساز شد اما مقهور آن نشد؟

نویسنده کتاب، تیچ نات هان، راهب بودایی و مبارز صلح‌طلب اهل ویتنام است. او فعالیت‌های بسیاری در راستای اهداف و آرمان‌های خود انجام داده است و این فعالیت‌ها و اندیشه‌هایش سبب شد تا مارتین لوتر کینگ، رهبر جنبش حقوق مدنی سیاه‌پوستان آمریکا، او را شایسته دریافت جایزه صلح نوبل سال ۱۹۶۷ بداند. 

آموزه‌های او در این کتاب به‌طور همزمان سویه‌هایی فردی، اجتماعی و سیاسی دارد. تمام آنچه را که در این کتاب می‌شنوید می‌توانید به تمام انسان‌ها فارغ از تنوع تیپ شخصیتی، سن، محیط، ژنتیک، ارزش‌های عقیدتی و اخلاقی‌شان تعمیم بدهید.

ما همه می‌خواهیم شاد باشیم و کتاب‌ها و معلم‌های بسیاری در دنیا هستند که می‌کوشند به مردم کمک کنند تا شادتر باشند. با این‌همه، ما همچنان در حال رنج‌ کشیدن هستیم. این کتاب کمک می‌کند تا همه شادی را پیدا کنند. رنج را درک کنند و مقهور و مغلوب آن نشوند. درست مانند نیلوفر و مرداب در کنار یکدیگر زندگی کنیم بدون اینکه آسیبی غیر قابل جبران ببینیم.

کتاب صوتی نیلوفر و مرداب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی نیلوفر و مرداب را به تمام کسانی پیشنهاد می‌کنیم که در جستجوی شادی و آرامش هستند. 

درباره تیچ نات هان

تیچ نات هان ۱۱ اکتبر ۱۹۲۶ به دنیا آمد. او یک راهب بودایی و فعال صلح ویتنامی و بنیانگذار سنت دهکده آلو است. تیچ نات هان یکی از فعالان نهضت صلح است و همیشه در ترویج راه‌حل‌های غیر خشونت آمیز تلاش می‌کند. تلاش‌های او جنبه علمی نیز دارد. به این ترتیب او مدت‌ها است که از مصرف گوشت و فراورده‌های حیوانی نیز پرهیز می‌کند و این کار را هم به جهت جلوگیری از خشونت به حیوانات انجام می‌دهد.

تیچ نات هان تا به حال بیش از صد کتاب نوشته است و هفتاد تا از این کتاب‌ها به زبان انگلیسی منتشر شده‌اند. 

بخشی از کتاب صوتی نیلوفر و مرداب

هر روز زندگی یک موهبت است. هر لحظه از آن یک جشن کوچک است؛ نشستن‌مان، برخاستنمان، نفس کشیدنمان و گام برداشتنمان اگر با ذهن‌آگاهی همراه باشد باعث لذت و شادمانی است. ذهن‌آگاهی یعنی زیست در همین‌جا و لحظه‌ای که هستیم؛ یعنی هرچه برای لذت بردن از زندگی و تجربه شادی به آن نیاز داریم، در همین جایی که هستیم و در همین لحظه‌ای که در حال نفس کشیدن هستیم وجود دارد. نباید در جایی دیگر یا در آینده به دنبال شادی باشیم.

شاد‌ بودن همین الان، همین امروز، هم ممکن است اما شادی نمی‌تواند بدون رنج باشد. برخی افراد فکر می‌کنند که برای شاد‌بودن باید از تمام رنج‌ها دوری کنند و به همین دلیل دائماً هوشیار و نگرانند که مبادا با رنجی مواجه شوند. آنها با این نگرانی، آزادی و خودانگیختگی و لذتشان را از بین می‌برند. این شیوه درستی نیست. اگر بتوانید دردهایتان را شناسایی کنید و بپذیرید و از مواجه‌شدن با آنها فرار نکنید، درمی‌یابید که هرجا درد باشد، به‌طور هم‌زمان، لذت هم هست. 

معرفی نویسنده
تیچ نات هان

«ذهن‌آگاهی» واژه‌ای که شاید بارها و بارها شنیده باشید ولی نمی‌دانید به چه معنایی است و اصلا به چه کارتان می‌آید. نقد را ول نکنید و نسیه را بچسبید! این جمله تمام مفهوم ذهن‌آگاهی را برای شما تداعی می‌کند. زندگی در حال و نه حسرت گذشته و نه استرس آینده. این‌ها تمام مفهومی است که ذهن‌آگاهی و تمرینات آن برای شما می‌سازد. اصلا این واژه از کجا آمده و اولین بار چه کسی به این فکر افتاد که از این راه به انسان‌ها کمک کند. برای پاسخ به این سوالات ابتدا باید بگوییم تیک نات هان یا تیچ نات هان که بود؟

نظرات کاربران

Ghazalsdi
۱۴۰۱/۰۱/۱۷

تو بینهایت بذارید

کمیل
۱۴۰۱/۰۸/۱۷

کتاب در مورد ذهن آگاهی موج سوم درمان شناختی رفتاری است، تیچ نات هان نویسنده کتاب انسان فوق العاده ای بود و کتاب های زیادی نوشته..لحن و تن صدای راوی بسیار مناسبه، مشکل بزرگ راوی اینه سریع عبور میکنه، انگار

- بیشتر
maria
۱۴۰۱/۰۶/۲۶

در بی نهایت بگذارید مچکر

کاربر 7732618
۱۴۰۲/۱۰/۲۱

همون بخش اول بهم خیلی چسبید که نگاه قشنگی یه خود مسئله رنج و شادی داشت... در فصول بعدی کمی تکرار مکررات بود از نظرم ولی خب قشنگ بود در حین گوش دادن ب کتاب حتی اثرش رو روی رفتارم

- بیشتر
soltani_farhad
۱۴۰۲/۱۲/۰۷

خوشناسی، آرامش درون، صلح با خویشتن، اگاهی، خرد و ...

کاربر 8007788
۱۴۰۲/۱۱/۲۵

بسیارآموزنده بود

کاربر 7932341
۱۴۰۲/۱۱/۰۴

آرامش خاصی به آدم میده با توجه به ذهن آگاه آرامش به ارمغان میاره

کاربر ۷۰۴۶۴۰۵
۱۴۰۲/۰۵/۲۴

از این کتاب بسیار بهره بردم. ممنون از ناشر و طاقچه

maryam mafakheri
۱۴۰۲/۰۵/۱۴

با تشکر از شرکت ماه آوا، گوینده محترم و طاقچه.

مسعود
۱۴۰۲/۰۱/۲۲

کتاب خوبیه فقط خوانشش جوریه که من نمیتونم تمرکز کنم . بیش از حد یکنواخت خونده شده

زمان

۴ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۲۳۵٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۲۳۵٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۴,۶۰۰
تومان