دانلود کتاب صوتی دگرگونی زندگی با جادوی نظم با صدای فروغ بهرامی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دگرگونی زندگی با جادوی نظم اثر ماری کندو

دانلود و خرید کتاب صوتی دگرگونی زندگی با جادوی نظم

نویسنده:ماری کندو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دگرگونی زندگی با جادوی نظم

کتاب صوتی دگرگونی زندگی با جادوی نظم اثری از ماری کندو است که با ترجمه مهدی قراچه‌داغی و صدای فروغ بهرامی توسط انتشارات ماه‌آوا منتشر شده است. این کتاب که در سال ۲۰۱۴ منتشر شده است، موفق شده با فروش ۶ میلیونی در سراسر جهان، در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های عنوان‌شده در مجله نیویورک تایمز قرار بگیرد.

درباره کتاب صوتی دگرگونی زندگی با جادوی نظم

گاهی اوقات نویسندگان موضوعی برای کتاب‌های خود انتخاب می‌کنند که یکی از مهم‌‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم در زندگی روزمره است. کتاب صوتی دگرگونی زندگی با جادوی نظم نوشته‌ی ماری کندو نیز در این دسته قرار دارد. وقتی شنیدن این کتاب صوتی را به پایان برسانید، اطلاعات جدیدی که آموخته‌اید نه تنها چیدمان منزل بلکه زندگی شما را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. به قول ماری کاندو: «سوال اصلی این نیست که چه چیزی می‌خواهید داشته باشید، در واقع سوال این است که چگونه می‌خواهید زندگی کنید!»

برای بسیاری از ما معنی منظم بودن، سر و سامان دادن به همه چیز در سریع‌ترین زمان ممکن است تا دیگر مجبور نباشیم به دنبال وسایل خود بگردیم. حتی اگر شده برای مدتی کوتاه! اما ماری کندو در کتاب دگرگونی زندگی با جادوی نظم این موضوع را گوشزد می‌کند که با انجام این کار خانه فقط برای مدت کوتاهی مرتب می‌ماند و بعد از چند روز همان آش است و همان کاسه! این نویسنده می‌گوید برای اینکه دیگر با این مشکل روبرو نشوید باید لوازم خود را با سرعت کمتری مرتب کنید؛ حتی اگر بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کردید طول بکشد. اما سوالی که ممکن است مطرح شود این است که «اگر محیط اطراف من شلوغ نباشد و همه وسیله‌ها منظم و مرتب در جای خود قرار داشته باشند، آیا آدم مرتبی نیستم؟» پاسخ کوتاه است: خیر!

ماری کندو در این مورد می‌گوید جمع‌کردن و احتکار وسایل و چیدن آن‌ها در کنار هم این توهم را در ذهن شما ایجاد می‌کند که محیط نامنظم و به‌هم‌ریخته است. شاید شما به خیال خود یک انسان منظم باشید، ولی حقیقت این است شما فضای محدودی برای قرار دادن لوازم خود دارید و این فضا در نهایت پر خواهد شد؛ آن وقت است که دیگر جایی برای گذاشتن وسیله جدید ندارید و بی‌نظمی شروع می‌شود. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کند همیشه به دنبال سادگی باشید. بهترین توصیه ماری کندو برای انجام این کار این است که «وقتی تصمیم می‌گیرید چیزی را نگه‌ دارید، از قلب خود بپرسید و وقتی می‌خواهید چیزی را انبار کنید، از خانه خود!»

نویسنده در کتاب صوتی دگرگونی زندگی با جادوی نظم مخاطب را تشویق می‌کند به جای انتخاب وسایلی که می‌خواهد دور بیندازد، چیزهایی که می‌خواهد نگه دارد را انتخاب کند. به او می‌آموزد از خود بپرسد: آیا داشتن این وسیله من را خوشحال می‌کند یا نه، و اگر پاسخ نه بود از شر آن خلاص شود.

در واقع می‌شود روش او را در دو حرکت خلاصه کرد: از شر لوازم به درد نخورت خلاص شو! و یک بار برای همیشه زندگیت را سر و سامان بده!

ماری کندو ثابت کرده است که زندگی در یک فضای مرتب روی تمام جنبه‌های زندگی تاثیر مثبت دارد. او معتقد است یک اتاق نامرتب بازتاب یک ذهن نامرتب است. ماری می‌گوید اگر لوازم و وسایل خود را به درستی بچینید، در نگرش و سبک زندگی شما نیز تغییرات اساسی ایجاد خواهد شد.

شنونده در پایان کتاب صوتی دگرگونی زندگی با جادوی نظم متوجه پیام ماری می‌شود که مرتب کردن خانه در واقع تبدیل آن به فضایی آرام است؛ جایی که در آن به راحتی شادی خود را پیدا می‌کنید. نویسنده می‌گوید دارایی‌های شما تاثیر مستقیمی روی تصمیم‌هایتان دارد. داشتن نظم به شما کمک می‌کند راحت‌تر تصمیم بگیرید و اعتمادبه‌نفس بیشتری برای تصمیمات بعدی خود داشته باشید. اگر به دلیل این فکر کنید که چرا دل کندن از بعضی چیزها دشوار است، متوجه خواهید شد که وابسته چیزی در گذشته خود هستید و یا از چیزی در آینده می‌ترسید. زندگی واقعی شما بعد از نظم دادن به خانه شروع می‌شود.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر شما هم در دسته علاقه‌مندان به فرهنگ ژاپنی قرار دارید، باید بگوییم شنیدن کتاب صوتی دگرگونی زندگی با جادوی نظم برایتان لذت‌بخش خواهد بود. روش ماری کندو سادگی و مینیمالیسم را وارد زندگی شما می‌کند.

همچنین اگر شما هم از آن دسته هستید که همواره می‌کوشند که یک زندگی مرتب و منظم داشته باشند، اما موفق نمی‌شوند، اگر نبودن نظم ذهن و اعصابتان را به هم می‌ریزد و نمی‌توانید بر کارهای روزانه خود تمرکز کنید و اگر نظم برایتان خیلی مهم است، از راهنمایی‌های ماری کندو در کتاب صوتی دگرگونی زندگی با جادوی نظم استفاده کنید تا ذهنی آرام‌تر و زندگی‌ای منظم‌تر داشته باشید.

چرا باید کتاب صوتی دگرگونی زندگی با جادوی نظم را بشنویم؟

نظم یک جادو است. ماری کندو در این کتاب به شما ثابت می‌کند که با جادوی نظم چگونه می‌توانید کیفیت کار و زندگی خود را صد درصد بهبود ببخشید. او در این کتاب پرده از راز نظم‌بخشی واقعی به امور زندگی برمی‌دارد. او به شما می‌آموزد که چگونه برای همیشه یک مکان مرتب و منظم داشته باشید و بدون این که هر روز و هر هفته خود را خسته و فرسوده کنید، به کارهایتان برسید. کتاب صوتی دگرگونی زندگی با جادوی نظم اثری است که همه باید حداقل یک بار در زندگی آن را بخوانند یا بشنوند.

درباره ماری کندو

ماری کندو در ۹ اکتبر ۱۹۸۴ در توکیو متولد شد. ماری کاندو یا کانماری یک مشاور در زمینه نظم و سازماندهی و نویسنده ژاپنی است و تاکنون ۴ کتاب در این زمینه به رشته تحریر درآورده است. کندو از دوران کودکی دوست داشت محیط اطراف خود را سر و سامان داده و مرتب کند. این علاقه او موجب شد تا در سن ۱۹ سالگی به عنوان یک مشاور سازماندهی مشغول به کار شود. او همچنان به مدیریت و اداره این شرکت می‌پردازد و به کمک ۲۰۰ کارمند خود به مردم کمک می‌کند تا خانه‌های به‌هم‌ریخته خود را به محیطی آرامش‌بخش تبدیل کنند.

ماری در بیش از ۵۰ برنامه مهم تلویزیونی و رادیویی ژاپن حضور داشته و با مجله‌های تایم، نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، لندن تایمز و ووگ مصاحبه کرده است. همچنین برنامه‌های پربیننده‌ای مانند الن شو و راشل شو نیز از او به‌عنوان مهمان برنامه دعوت کرده‌اند.

از آثار مشهور ماری کندو می‌توان به دگرگونی زندگی با جادوی نظم و لذت کار کردن اشاره کرد. کتاب دگرگونی زندگی با جادوی نظم تاکنون در بیش از ۳۰ کشور جهان به چاپ رسیده و در ژاپن و اروپا مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. ماری درباره این کتاب می‌گوید: «هدف من از ابداع این روش تغییر دادن زندگیست؛ چیزی فراتر از مرتب و منظم بودن! همه اتفاقات زندگی شما به طرز فکر، عادات و درک نیازهای خود در زندگی بستگی دارد و تغییر آن‌ها می‌تواند اتفاقات متفاوتی را رقم بزند.»

بخشی از کتاب دگرگونی زندگی با جادوی نظم

وقتی به مرتب کردن فکر می‌کنید، اولین مشکلی که به ذهن شما می‌رسد چیست؟ برای بسیاری از مردم، پاسخ، نحوه‌ی جای دادن و قرارگیری وسایل است. مشتریانم اغلب از من می‌خواهند به آن‌ها آموزش دهم وسایل مختلف را در کجا قرار دهند. باور کنید که درک می‌کنم اما متأسفانه این مسئله‌ی اصلی نیست. موضوع «جای دادن وسایل» یک خطر خاص دارد. نوشته‌های مربوط به نحوه‌ی سازمان‌دهی و جای دادن وسایل و لوازم مفید برای نگه‌داری از وسایل، همیشه با عبارت‌هایی تکراری همراه هستند که باعث می‌شود این موضوع، ساده به نظر برسد.

«در مدت زمانی اندک، فضای خود را سازمان‌دهی کنید» یا «مرتب‌سازی را سریع و آسان کنید.» این طبیعت انسان است که مسیر آسان را پیش بگیرد، و بیش‌تر مردم از آن دسته روش‌های جاسازی استقبال می‌کنند که نوید راه‌هایی سریع و راحت را برای از بین بردن به هم‌ریختگی ظاهری می‌دهند. اعتراف می‌کنم که من هم در گذشته تسلیم این افسانه‌ی جای دادن وسایل شده بودم.

به عنوان یک طرفدار پر و پا قرص مجلات خانه‌داری و سبک زندگی، از دوره‌ی کودکستان وقتی متنی درباره‌ی نحوه‌ی قرار دادن وسایل در جای مناسب می‌خواندم، بلافاصله تمامی راهکارهای پیشنهادی را امتحان می‌کردم. با استفاده از جعبه‌های دستمال کاغذی، کشو می‌ساختم و قلکم را می‌شکستم تا وسایلی زیبا برای نگه‌داری از اشیای خود خریداری کنم. در دوره‌ی راهنمایی، در راه بازگشت از مدرسه به یک فروشگاه ابزارآلات سر می‌زدم یا نگاهی به قفسه‌ی مجله‌های روزنامه‌فروشی‌ها می‌انداختم تا آخرین محصولات را ببینم.

در دبیرستان، حتی با سازندگان محصولاتی که به نظرم خیلی جالب بودند، تماس می‌گرفتم و مسئول پذیرش را به ستوه می‌آوردم تا ماجرای اختراع آن محصولات را برایم تعریف کند. تمام تلاشم را می‌کردم تا از آن ابزارهای نگه‌داری، برای سازمان‌دهی وسایلم استفاده کنم. سپس می‌ایستادم و کار خود را تحسین کرده، از اینکه دنیا چقدر برایم جای راحتی شده بود، احساس خرسندی می‌کردم. با تکیه بر این تجربه، می‌توانم صادقانه بگویم که روش‌های نگه‌داری وسایل، مشکل نحوه‌ی خلاص شدن از به هم‌ریختگی را حل نمی‌کند. در نهایت، آن‌ها فقط راه‌حل‌هایی سطحی هستند.

نظرات کاربران

Mah(D)
۱۴۰۰/۰۵/۰۴

به نظرم کتاب خوبی نیست اینجوری که اسمشو گذاشته جادوی نظم، واقعا نیست. بیشتر آدم یاد کتاب های زرد موفقیت میوفته. کل خلاصه کتاب یه جمله است، (چیزهای اضافه رو بدون ترس بریزید بیرون) هیچ نکته ی خاص دیگه ای نداره امیدوارم نظرم به

- بیشتر
سمیرا علی غنی
۱۴۰۱/۰۱/۲۷

نکات خوبی برای من داشت شنیدنش برای افراد علاقمند به نظم مدام، خالی از لطف نیست به شرطی که بعد از شنیدن به گفته‌های کتاب عمل بشه 😊

کاربر ۲۷۲۵۵۲۳
۱۴۰۱/۰۱/۱۳

کاش زودتر از اینها با این کتاب آشنا میشدم ، زندگیمو دگرگون کرد و افسوس میخورم بابت تمام کارها و دلبستگی های نامعقولم به اشیا که به جز آشفتگی ارمغان دیگری نداشتند

زمان

۴ ساعت و ۸ دقیقه

حجم

۱۸۹٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۸ دقیقه

حجم

۱۸۹٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۰,۲۰۰
تومان