دانلود کتاب صوتی لذت و معنای زندگی با صدای اکرم پریمون + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی لذت و معنای زندگی اثر نرجس عمرانیان

دانلود و خرید کتاب صوتی لذت و معنای زندگی

انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۲.۷از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی لذت و معنای زندگی

کتاب صوتی لذت و معنای زندگی اثری پژوهشی از سیده نرجس عمرانیان است که به بررسی تطبیقی دیدگاه ارسطو، ابن سینا و بنتام می‌پردازد. نسخه صوتی این اثر را با صدای اکرم پریمون می‌شنوید. 

درباره کتاب صوتی لذت و معنای زندگی

لذت و معنای زندگی دو عبارت مفهومی هستند که بسیاری اوقات در مقابل هم قرار می‌گیرند. اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم و در میان آثار فلاسفه، دانشمندان، حکیمان و بزرگان جستجو کنیم نیز این موضوع را به وضوح مشاهده می‌کنیم. همیشه این سوال که معنای حقیقی زندگی در چیست برای انسان‌ها پیش می‌آید و بسیاری موفق به پاسخ دادن به آن می‌شوند و بسیاری هم نه. اگر زندگی را صرفا به قصد لذت بردن زندگی کنیم ممکن است لحظاتی خوش گذرایی برای خود بسازیم اما اگر به دنبال معنای حقیقی آن باشیم به شادی و سرور پایدار دست پیدا می‌کنیم.

سیده نرجس عرفانیان در کتاب صوتی لذت و معنای زندگی به بررسی تطبیقی دیدگاه ارسطو، ابن سینا و جرمی بنتام پرداخته است. ارسطو، فیلسوف بزرگی است که لقب معلم اول را از آن خود کرده است. او به همراه افلاطون و سقراط از تاثیرگذاران بر جریان فلسفه یونان بوده‌اند. علاوه بر این او یکی از افرادی است که به مساله اخلاق در نوشته‌ها و آثارش بسیار توجه داشته است. او یکی از کسانی است که معتقد است دنبال هدف و معنای زندگی گشتن انسان را به نیک بختی می‌رساند. 

ابن سینا که یکی از حکیمان و پزشکان بزرگ ایرانی است، به دلیل عمقی که در فلسفه داشت نیز مشهور است. او نظرات بسیاری پیرامون مساله لذت و معنای زندگی دارد که البته بدیع و جذاب هستند. بسیار معتقدند که او و آثارش را باید وامدار آثار ارسطو دانست. البته نظر او تفاوت‌هایی هم با ارسطو دارد: او به جنبه‌های روحانی در زندگی انسان هم توجه کرده است و اصل نیک بختی را خوشحالی برآمده از لذت روحانی در زندگی می‌داند. 

جرمی بنتام فیلسوف انگلیسی قرن هجدهم و نوزدهم است. او بود که با بنیان‌گذاری مکتب اصالت سود یا سودمندگرایی نام خود را در تاریخ فلسفه جاودانه کرد. بنتام معتقد است خوبی اخلاقی چیزی جز لذت و شادکامی نیست. بنابر این مفهوم، حد نهایی لذت و شادکامی، برابر است با حداکثر شادکامی عموم افراد جامعه.

این کتاب چهار فصل دارد. در فصل اول، نویسنده به بررسی ارتباط لذت و معنا از نگاه ارسطو می‌پردازد. در فصل دوم ارتباط لذت و معنا را از نگاه ابن سینا بررسی می‌کند. فصل سوم به بررسی  ارتباط لذت و معنا از نگاه جرمی بنتام اختصاص دارد و در فصل آخر مقایسه و تحلیلی بین دیدگاه ارسطو و ابن سینا و بنتام ترتیب می‌دهد. 

کتاب صوتی لذت و معنای زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب صوتی لذت و معنای زندگی برای تمام کسانی که به دنبال پاسخ این سوال می‌گردند که معنای زندگی چیست؟ جذاب و شنیدنی است. اگر به مطالعات فلسفی علاقه دارید، این کتاب را حتما گوش کنید. 

فهرست 

  • ارتباط لذت و معنا از نگاه ارسطو 
  • ارتباط لذت و معنا از نگاه ابن سینا
  • ارتباط لذت و معنا از نگاه جرمی بنتام 
  • مقایسه و تحلیل دیدگاه ارسطو و ابن سینا و بنتام
نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۶ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۳۸۲٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۳۸۲٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان