دانلود کتاب صوتی دموکراسی علیه دولت با صدای اکرم پریمون + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دموکراسی علیه دولت اثر میگل ابنسور

دانلود و خرید کتاب صوتی دموکراسی علیه دولت

معرفی کتاب صوتی دموکراسی علیه دولت

دموکراسی علیه دولت کتابی نوشته میگل ابنسور، یک اثر تخصصی در حوزه فلسفه سیاسی است. ابنسور در این کتاب با خوانشی جدید از اندیشه‌های مارکس مفهوم دموکراسی را تبیین کرده است.

درباره کتاب صوتی دموکراسی علیه دولت

ابنسور در این کتاب با تببینی جدید از مفهوم دموکراسی سعی کرده است آن را با مارکسیسم، و مارکسیسم را با ماکیاولیسم آشتی دهد. این کتاب اولین بار در سال ۱۹۹۷ میلادی منتشر شد و تفکرات و نگرش‌های نویسنده‌اش از تفکرات نیکولو ماکیاولی، فیلسوف سیاسی سرچشمه می‌گیرد و با همین نگاه به خوانشی از مارکس و اندیشه‌های او می‌پردازد.

او در این کتاب خوانشی مجاب‌کننده از مارکس دارد که مقدم بر مفهوم دموکراسی حقیقی است. او می‌گوید در آثار مارکس لحظه‌ای ماکیاولین از تصمیم سیاسی وجود دارد که از همسان‌سازی سیاست با دولت سرباز می‌زند. یعنی دموکراسی به دولت ربطی ندارد و حتی می‌تواند علیه آن بشورد و دولتی به اسم دولت دموکراتیک یک مفهوم پارادوکسیکال است.

ژاک رانسییر استاد دانشگاه پاریس درباره این کتاب می‌گوید:

«دموکراسی یک شکل دولتی نیست. قدرت مردم نقطه مقابل اصل دولت است. میگل ابنسور سهم اساسی در بازگرداندن معنای اصلی کلمات سیاست و دموکراسی دارد.»

برای آشنای بیشتر با خوانش ابنسور از دموکراسی کتاب دموکراسی علیه دولت را بشنوید.

درباره میگل ابنسور

میگل ابنسور فیلسوفی فرانسوی بود که در حوزه فلسفه سیاسی تخصص داشت. او در میان سال‌های ۱۹۳۹ تا ۲۰۱۷ زیست. ابنسور استاد برجسته فلسفه سیاسی در دانشگاه پایدار دییدرو (Jussieu) و رئیس سابق کالج بین‌المللی فلسفه بود.

ابنسور پس از چاپ کتاب دموکراسی علیه دولت در جلساتی در انجمن بین‌‏المللی فلسفه در فرانسه سخنرانی‌‏هایی درباره‌ آن انجام داد. او همچنین کتب مختلفی در حوزه فلسه سیاسی دارد و مقالات زیادی در مورد امانوئل لویناس، کلود لفور، سنت جاست، سوسیالیسم اتوپیایی (پیر لرو، ویلیام موریس)، بلانکی و اعضای مکتب فرانکفورت منتشر کرده است.

نظرات کاربران

روزبه آقاجری
۱۳۹۹/۰۸/۲۰

کتاب ابنسور درواقع بسط خلاقانه‌ی تکه‌ای کوچک از «فلسفه‌ی حق هگل» و نقد مارکس به آن است. کتابی است به‌شدت آموزنده و البته از منظرهایی نقدشدنی. اما یکی از بهترین کتاب‌ها در حوزه فلسفه‌ی سیاسی است. برخوانی اکرم پریمون هم،

- بیشتر

زمان

۱۲ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۶۷۳٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۶۷۳٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۶,۰۰۰
تومان