دانلود کتاب صوتی مربای شیرین با صدای حسن علیکرمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مربای شیرین اثر هوشنگ مرادی کرمانی

دانلود و خرید کتاب صوتی مربای شیرین

امتیاز:
۴.۱از ۸۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مربای شیرین

کتاب صوتی مربای شیرین یکی از آثار جذاب و شنیدنی هوشنگ مرادی کرمانی است که اولین بار در سال ۱۳۷۷ منتشر شد و تا کنون به چاپ بیستم رسیده است. داستان جذابی که از باز نشدن در شیشه‌ی مربا آغاز می‌شود و همه‌ی مردم را درگیر خود می‌کند.

شنیدن نسخه صوتی کتاب مربای شیرین با صدای حسن علی‌کرمی می‌تواند بعد از ظهر شما را به ساعاتی لذت‌بخش تبدیل کند.

درباره‌ی کتاب صوتی مربای شیرین

هوشنگ مرادی کرمانی در کتاب صوتی مربای شیرین موضوعی به ظاهر پیش‌پا افتاده را بیان کرده است. اما داستان فوق‌العاده‌ای که از دل آن درآورده و پرداخته است دلیل جذابیت کتاب مربای شیرین است. حتما برای شما هم پیش آمده است که نتوانید در ظرف مربا، آبلیمو یا ... باز کنید. اما چقدر آن را جدی گرفتید؟ جلال یک شیشه مربای شیرین خریده است و حالا نمی‌تواند در آن را باز کند. مادرش هم نمی‌تواند، آن‌ها از همسایه‌ها، همکلاسی‌ها، معلم، بقال و حتی پلیس کمک می‌گیرند اما باز هم نمی‌توانند در شیشه‌ی مربای شیرین را باز کنند. شاید اگر هرکس دیگری جای جلال بود، خسته می‌شد و ادامه نمی‌داد اما جلال تا طرح شکایت از کارخانه هم پیش می‌رود. اما آیا کارخانه‌ی مربای شیرین می‌تواند مشکل جلال را حل کند؟

هوشنگ مرادی کرمانی با نوشتن داستان خواندنی مربای شیرین، به همه یادآوری می‌کند که از چیزهای ساده‌ای که حق و حقوق خودشان می‌دانند، نگذرند و برای به دست آوردن هرچیزی که حقشان است، تلاش کنند. چه کسی فکرش را می‌کرد یک شیشه مربای شیرین اینطور دردسرآفرین شود؟

شنیدن کتاب صوتی مربای شیرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

همه‌ی دوست‌داران آثار هوشنگ مرادی کرمانی از شنیدن کتاب صوتی مربای شیرین لذت می‌برند. اگر دوست دارید کتابی جذاب از یک نویسنده‌ی ایرانی بخوانید، کتاب مربای شیرین گزینه‌ای عالی برای شما است.

درباره‌ی هوشنگ مرادی کرمانی

هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده‌ی توانا و خوش‌فکر معاصر در ۱۶ شهریور ۱۳۲۳ در روستای سیرچ از توابع بخش شهداد کرمان به دنیا آمد. او تا کلاس پنجم ابتدایی در روستای سیرچ درس خواند و همراه پدربزرگ و مادربزرگش زندگی کرد. مادرش زمانی که بسیار کوچک بود از دنیا رفته بود و پدرش دچار نوعی ناراحتی روانی بود و قادر به مراقبت از فرزندش نبود. از همان سنین کودکی به خواندن علاقه خاص داشت. هوشنگ عموی جوانی داشت که معلم روستا بود و اهل علم، مطالعه و کتاب. پدربزرگش هم مهارت عجیبی در داستان‌پردازی داشت. پدربزرگ و عمویش در ایجاد این علاقه بی‌تاثیر نبودند. پس از تحصیلات ابتدایی به کرمان رفت و تا ۱۵ سالگی در آنجا زندگی کرد و در این دوره بود که شیفته سینما هم شد. مرادی کرمانی شرح این دوره از زندگی‌اش را در کتاب بی‌نظیر شما که غریبه نیستید با سادگی و زیبایی هرچه تمامتر نوشته است. اما آنچه که او را مشهور ساخته است، داستان‌های بی‌نظیری است که برای کودکان و نوجوانان و البته بزرگسالان نوشته است. آثار مرادی کرمانی به زبان‌های مختلفی مانند آلمانی، اسپرانتو، انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، هلندی، عربی، ارمنی و هندی ترجمه شده‌اند. از روی بسیاری از داستان‌های او فیلم‌های جالبی ساخته شده است. قصه‌های مجید، مهمان مامان و مثل ماه شب چهارده از معروف‌ترین‌ها هستند.

آثار هوشنگ مرادی کرمانی تابه‌حال جوایز و افتخارات زیادی برای او به همراه داشته‌اند. لوح افتخار دفتر جهانی IBBY، نامزدی جایزه‌ی جهانی آسترید لیندگرن و دریافت جایزه‌ی هانس کریستین اندرسن که از مشهورترین جوایز ادبیات کودک است و به نوبل کوچک شهرت دارد، تنها بخشی از این افتخارات است.

بخشی از کتاب صوتی مربای شیرین

زبانش را درآورده بود. یک‌وری کجش کرده بود. دندان‌هایش را فشار می‌داد روی زبان. هی زور می‌زد. سرخ شده بود. چه‌جور. وا نمی‌شد. هرچه زور زد باز نمی‌شد.

«عجب. بالاخره بازت می‌کنم.»

زانو زد کف آشپزخانه، شیشه را گذاشت بین دوتا پایش. با دست چپش شیشه را قایم چسبید. انگشت‌های دست راستش را گذاشت دور شیشه. هرچه زور داشت آورد تو بازوهایش. در شیشه را پیچاند. نه، نشد.

«یعنی چه؟»

«در شیشه مربا باز نمیشه، خیلی سفته. حالا ولش کن. دیرت می‌شه. زنگ مدرسه‌تون می‌خوره.»

جلال همانجور که زور می‌زد تا در شیشه مربا را باز کند، گفت: «مربا رو خریدم که بخورم. تا درشو وا نکنم، ول‌کن نیستم.»

معرفی نویسنده
عکس هوشنگ مرادی کرمانی
هوشنگ مرادی کرمانی
ایرانی | تولد ۱۳۲۳

زندگی همان اول روی سختش را به هوشنگ مرادی کرمانی نشان داد. وقتی مادر جوانش در هجده سالگی مرد و پدرش ـلابد از اندوه- دچار افسردگی و نوعی جنون شد. اینجور بود که سر و کار هوشنگ، که اسمش را عمویش از توی شاهنامه انتخاب کرده بود و تنها هوشنگ روستا بود، به خاورخانم افتاد؛ مادربزرگش که به او ننه بابا می‌گفت و شالوده شخصیت بی‌بی قصه های مجید از او شکل گرفته بود.

نظرات کاربران

کرم کتاب
۱۳۹۹/۰۵/۱۷

عالی عالی عالی عالی.. وااای که چقدر خوشم اومد ممنون از طاقچه که این کتابو صوتی در اختیار ماگذاشته👏

کتاب خوار
۱۳۹۹/۰۲/۰۹

عالی بود

roya
۱۴۰۰/۰۲/۱۵

کتاب بسیار عالی وبینظیری است من خیلی خوشم امد ممنونم از طاقچه و کسی که این برنامه رو ساخته وبه ما توجه کرده

مرینت
۱۳۹۹/۱۰/۱۸

عالی بود خنده دار بود

مژده
۱۳۹۹/۰۵/۲۲

مثل تمام داستانهای آقای هوشنگ مرادی کرمانی جذاب بود با نثری روان و با داستان پردازی و تخیلی زیبا موضوعی کوچک و به ظاهر پیش پا افتاده را به موضوعی بزرگ مرتبط کرده بود . شنیدنش خالی از لطف نبود.

Shailin
۱۴۰۱/۱۲/۰۱

من اینقدر خندیدم که دلم درد گرفت به خدا الان دارم غرق نعنا می خور.🤣🤣🤣🤣❤💙

کاربر ۳۸۴۷۸۵۵
۱۴۰۰/۱۰/۰۸

قلم ارزشمند هوشنگ مرادی کرمانی را همیشه باید آفرین هاااگفت ‌.گویندگی دلنشین ،با صدایی شفاف ورسا حس های غالب گوینده آقای علیکرمی را ستایش میکنم

مهسا
۱۴۰۰/۰۵/۰۹

این کتاب من را می بره به خاطرات شیرین دوران نوجوانی و مدرسه، نسخه چاپی این کتاب را مادرم بهم هدیه داد. داستان زیبایی داره، کلا کارهای آقای مرادی کرمانی عالین. به شدت عالی و جذاب

vidadinyar
۱۳۹۹/۰۶/۱۰

سلام کتاب خیلی عالی هست و من اولین باری بود که کتاب صوتی داشتم گوش میدادم حتما پیشنهاد میکنم که این کتاب رو بخرید و گوش کنید فقط صدای فایلش کمه وگرنه همه چیزش عالی هست.

ایمان
۱۳۹۹/۰۵/۱۸

حتما پیشنهاد می‌کنم مخصوصا نوجوان ها

زمان

۲ ساعت و ۱۲ دقیقه

حجم

۱۲۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۱۲ دقیقه

حجم

۱۲۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۸,۰۰۰
۴۰,۶۰۰
۳۰%
تومان