دانلود کتاب صوتی راز استعداد با صدای حامد بیطرفان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی راز استعداد اثر دنیل کویل

دانلود و خرید کتاب صوتی راز استعداد

معرفی کتاب صوتی راز استعداد

کتابچهٔ صوتی راز استعداد، بزرگی زاده نمی‌شود؛ رشد می‌کند، خلاصه‌ای از همین کتاب، نوشته دنیل کویل، نویسنده، ناشر و مشاور آمریکایی است. این کتاب با استفاده از علم مغز، افسانه‌ای به اسم استعداد ذاتی را به چالش می‌کشد.

درباره کتاب راز استعداد

در این کتاب، کویل مکالماتی که با متخصصان مختلف رشته مغز داشته است را با ما به اشتراک می‌گذارد و در انتها نتیجه می‌گیرد که در مغز، نقاط کوچکی وجود دارند که می‌توانند استعدادی به بلندای کوه اورست خلق کنند.

این کتاب بر اساس نظریه‌ای بنا شده است که از نظر دانشمندان، در دانش کسب مهارت نقشی اساسی را بازی می‌کند، نظریه‌ای به نام مایلین (Myelin). مایلین، عایقی است که به دورِ رشته‌هایِ عصبیِ حاملِ پیام‌هایِ الکتریکی تشکیل می‌شود تا از هدر رفت و نشت این پیام‌ها به بیرون جلوگیری کند و در نهایت، پیام‌رسانی دقیق‌تر و سریع‌تر را با خود به همراه دارد.

کویل بیان می‌کند که هرکسی می‌تواند مایلین را در خود رشد دهد، گرچه ابتدا قوانین خاصی باید رعایت شوند. او این قوانین را به شکل عملی، در قالب مطالعاتی نشان می‌دهد که طی آنها ماهرترین افراد دنیا مانند بازیکنان فوتبال، دزدهای بانک, ویولونیست ها، خلبان‌های هواپیماهای جنگنده، هنرمندان و اسکیت‌سواران مورد آزمایش قرار گرفتند.

این کتاب متشکل از ده قسمت است که در سه فصل با عناوین تمرین عمیق, جرقه و مربی‌گری حرفه‌ای تقسیم بندی شده است. در این فصل‌ها، سه عنصر اصلی در رمزگشایی از راز استعداد تشریح می‌شود و اگرچه، هر عنصر به خودی خود از اهمیت برخوردار است اما در صورت ترکیب و استفادهٔ آنها با هم بیشترین اثر را بدنبال خواهند داشت.

شنیدن کتابچه صوتی راز استعداد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به حوزه موفقیت از خواندن کتاب راز استعداد لذت خواهند برد.

درباره دنیل کویل

دنیل کویل، نویسنده، ناشر و مشاوری آمریکایی است. او مدرک لیسانس خود را در زبان انگلیسی و پیش پزشکی در سال ۱۹۸۷ از دانشگاه نوتردام (Notre Dame) گرفت. او همچنین فارغ التحصیل رشتهٔ خبرنگاری از دانشگاه نُورث وِست (Northwest) است.

او بیشتر به واسطهٔ کتابش یعنی راز استعداد، کتاب کوچک استعداد و پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز یعنی جنگ لَنس آرمسترانگ(Lance Armstrong) شناخته می‌شود. او اخیرا کتاب راز فرهنگ را منتشر کرده است. همچنین در نویسندگی کتاب مسابقهٔ مخفیانه با تایلِر هَمیلتُون (Tyler Hamilton) همکاری داشته که این کتاب جایزه بهترین کتابِ ورزشیِ سالِ ویلیام هیل(William Hill) را در سال ۲۰۱۲ از آن خود کرد. به غیر از نویسندگی کتاب، کویل به عنوان سردبیر اصلی مجله آوت ساید (Outside Magazine) شروع به فعالیت کرد و بعدها به سردبیر مشارکتی در این مجله تغییر عنوان داد. او همچنین نوشته‌های قابل توجهی را برای قسمت مصور ورزشی مجله نیویورک تایمز (New York Times) و مجله پِلِی (Play) ارائه داده است. به علاوه، او به عنوان مشاور مخصوص در برنامهٔ سرخپوستان کلیولند و ارتقای وضعیت که مستندی ورزشی در شبکهٔ ESPN است فعالیت می‌کند.

کویل، در دو مورد برای جایزهٔ مجلهٔ ملی نامزد شده و نامش در میان اسامی بهترین آثار ورزشی آمریکا به چشم می‌خورد. او در چندین برنامه تلوزیونی حاضر شده است. لیست برنامه های مزبور عبارتند از:"صبح بخیر آمریکا اخبار امشب جهان اِی بی سی, خط شب، ای اس پی ان (ESPN)، سی ان ان، با در نظر گرفتن همه چیز، ویراست آخر هفته و گفتگوی ملت.

او هم اکنون، به جز تابستان‌ها، در شهر کلیولَند (Cleveland), ایالت اُوهایُو (Ohio) اقامت دارد و تابستان‌ها همراه با همسرش جِن (Jen) و چهار فرزندشان کِیتی (Katie), لیا (Lia), زوئی (Zoe) و اِیدان (Aidan)،. در هومر (Homer) آلاسکا (Alaska) زندگی می‌کند.

جملاتی از کتابچه راز استعداد

کویل توضیح می‌دهد که چرا در برخی موارد، مانند فوتبال یا نویسندگی, علیرغم اینکه مربیان کمترین دخالت را در تمرین فرد اعمال می‌کنند؛ ولی با این حال، موجب پیشرفت او می‌شوند، درحالی که در برخی موارد دیگر مانند یادگیری طرز نواختن یک ساز موسیقی، حضور و درگیری عمیق مربی الزامی است. به حدی که بدون آن، پیشرفت تقریبا غیرممکن خواهد بود. جواب این سوال، در تفاوت بین ماهیت هر نوع مهارت و تکنیکی نهفته که پرورش آن توسط آموزنده لازم است. کویل، مهارتهای مورد نیاز در فوتبال و نواختن ویولن را با هم مقایسه می‌کند و درمی‌یابد که در فوتبال، سرعت و انعطاف‌پذیری مورد نیاز است که دقیقا برعکس فعالیتی مثل نواختن ویولن است که نیازمند تداوم و دقت می‌باشد. به این ترتیب، معلوم می‌شود که چرا در حوزه ِمهارت‌هایِ جریانیِ انعطاف‌پذیر مانند کُمدی، فوتبال و نویسندگی، نسبت به جریانهای تداوم محور مانند، ژیمناستیک یا نوازندگی ویولن و اسکیت سواری، شاهد متخصصان خود آموختهٔ بیشتری هستیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

دارد