دانلود کتاب صوتی عصرهای کریسکان: خاطرات امیر سعیدزاده با صدای محمد رضاعلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی عصرهای کریسکان: خاطرات امیر سعیدزاده اثر کیانوش گلزار راغب

دانلود و خرید کتاب صوتی عصرهای کریسکان: خاطرات امیر سعیدزاده

معرفی کتاب صوتی عصرهای کریسکان: خاطرات امیر سعیدزاده

کتاب عصرهای کریسکان نوشته‌ی کیانوش گلزار راغب است که خاطرات امیر سعیدزاده یکی از رزمندگان جنگ ایران و عراق را به تصویر کشیده است. در این اثر با سرنوشت غمناک و ناراحت کننده او همراه می‌شویم تا به عمق فجایع ضد انقلاب دموکرات و کومله پی ببریم.

درباره کتاب عصرهای کریسکان

راوی کتاب صوتی عصرهای کریسکان یکی از خاص‌ترین رزمندگان جنگ تحمیلی به نام امیر سعیدزاده است؛ دلیل این خاص بودن این است که او در هیچ سازمانی عضو نیست. او نیرویی آزاد به‌حساب می‌آید، با این وجود او در مأموریت‌های اطلاعاتی و عملیاتی حاضر می‌شود و همچنین برای شناسایی به مأموریت‌های خارج از کشور نیز می‌رود. امیر سعیدزاده از رزمندگان کرد و سنی‌مذهب دفاع مقدس بوده است. او بعد از این عملیات‌ها و فعالیت‌ها وارد سپاه می‌شود. سعیدزاده قبل از انقلاب، توسط نیروهای ساواک، مورد بازجویی قرار می‌گیرد و از دست آن‌ها فرار می‌کند. بعد از فرار از دست ساواک اسیر کومله می‌شود و از دست آنان نیز فرار می‌کند. ۴ سال بعد از جنگ، او به وسیلۀ حزب دموکرات کردستان عراق اسیر می‌شود. این دوران روزهای شروع انقلاب بود که تا سال ۷۴، یعنی یک دوره ۱۵ساله به درازا می‌کشد.

امیر سعیدزاده در کتاب صوتی عصرهای کریسکان با یک سبک جدید، خاطرات چند روایی را برای ما تعریف کرده است. او وارد یک تنش و ناآرامی می‌شود. او در یک فصل واکنش خانواده‌اش نسبت به این موضوع را برای ما تعریف می‌کند و از زبان همسرش این خاطرات کامل می‌شود، اتفاقاتی که برای خانواده رخ می‌دهد، یعنی خود راوی حضور نداشته و از آن‌ها اطلاعی ندارد، اما خانواده او کاملاً به تمامی جنبه‌ها مسلط هستند. در یک بخش از کتاب همسر او وارد داستان می‌شود و نقاط ابهام‌آمیز را کامل می‌کند. راوی دوم رویداد‌های جانبی را که برای خانواده اتفاق افتاده است، تعریف می‌کند؛ مانند شهادت دیگر برادران، اسارت پدر، بمباران‌هایی که در شهر رخ می‌دهد. به عبارتی وظیفۀ راوی دوم تکمیل روایت‌های اصلی کتاب صوتی عصرهای کریسکان است.

کریسکان نام محدوده‌ای در کوه سنجاق در کردستان عراق است که پایگاه اصلی حزب دموکرات ایران به‌شمار می‌رفت. امیر سعیدزاده بیشتر از شش سال در زندان‌های گروه کومله و دموکرات مورد شکنجه قرار گرفت. او تقریباً تنها نجات‌یافته از زندان وحشتناک کریسکان است و دیگر هم‌بندهای او همگی بدون محاکمه اعدام شده‌اند. به این دلیل که بیشتر اتفاقات در این منطقه رخ داده است نام این منطقه برای کتاب انتخاب شده است.

کتاب عصرهای کریسکان جزو کتاب‌های خاطرات دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ایران و عراق است که کیانوش گلزار راغب، نویسنده کتاب، محتوای این کتاب را از زبان امیر سعیدزاده و همسر او، سعدا حمزهٰ‌ای، استخراج و نوشته است. موضوع اصلی این کتاب هم درباره مأموریت‌ها و اتفاقاتی است که در جنگ تحمیلی برای امیر سعیدزاده در همان منطقۀ کریسکان افتاده است.

چرا باید کتاب صوتی عصرهای کریسکان را گوش دهیم؟

کتاب صوتی عصرهای کریسکان یکی از عمیق‌ترین کتاب‌هایی است که در زمینه دفاع مقدس نوشته شده است و هم‌چنین اطلاعاتی درمورد منطقه‌ی کریسکان که احتمالا به گوش کمتر کسی خورده است به ما می‌دهد.

شنیدن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر شما جزو علاقه‌مندان کتاب‌های دوران انقلاب و جنگ هستید، حتما از خواندن این کتاب لدت خواهید برد. این کتاب را بخوانید تا با ابعاد و گروه‌های مختلف آن دوران بیشتر آشنا شوید.

درباره کیانوش گلزار راغب

کیانوش گلزار راغب یکی از رزمندگانی است که چهارده ماه در زندان کومله به سر برده است. او بعد از آزادی توانست خاطرات خود را در کتاب «شنام» بنگارد و در ادامه انتشار خاطرات خودش، تصمیم گرفت نگارش خاطرات امیر سعیدزاده را در کتابی به نام عصرهای کریسکان به‌عهده بگیرد.

تکه هایی از کتاب عصرهای کریسکان

«چون زبانم کردی است و راحت می‌توانم در خاک عراق تردّد کنم تا تحرک ضد انقلاب را شناسایی کنم، مدتی است آموزش مأموریت‌های برون مرزی می‌بینم. حوزه مأموریتم عراق تعیین می‌شود. با جوش خوردن با عوامل ضد انقلاب زمینه حضورم در عراق بیشتر می‌شود. در عملیات مرصاد با جعفر آقا مسئول عملیات شمال غرب منافقین، در پادگان اشرف ملاقاتی انجام می‌دهم. لیست مایحتاج آن‌ها را برای مسئولم می‌فرستم تا تصمیمات لازم را بگیرند.

عراق با کمبود آذوقه مواجه شده و منافقین می‌خواهند احتیاجاتشان را از کردستان ایران تأمین کنند. من هم وارد تشکیلاتشان می‌شوم و قول می‌‌دهم نیازهایشان را برآورده کنم. همان‌جا متوجه تحرکات نظامی منافقین می‌شوم و می‌بینم در محوطه وسیعی از پادگان اشرف، ماکت هواپیماهای نظامی چیده‌اند که واقعی نیستند. یکی از هواپیماهای ایرانی هم گول خورده و به این ماکت‌ها حمله کرده و متأسفانه سقوط کرده بود. سراسر پادگان لبریز از ادوات نظامی و توپ و تانک و خودروهای مجهز به سیستم‌های راداری است. منافقین با رفتارهای خشک نظامی با یکدیگر برخورد می‌کنند. گزارشات لازم را برای سرپلم می‌فرستم و تحرکات نظامی را در عملیات مرصاد رصد کرده و گزارش می‌دهم.»

نظرات کاربران

کاربر ۲۰۳۹۹۳۰
۱۳۹۹/۰۵/۰۹

شجاعت و صبر این زوج بزرگ شجاع و صبور واقعا افتخار آمیز و ارزشمنده . . . در مورد گویندگی هم کاش با دو گوینده بود . برخی قسمت های کتاب از زبان همسر آقا سعید است و بهتر بود با گوینده خانم

- بیشتر
کاربر ۱۶۱۰۲۳۹
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

عالی بود کاک سعید به خاطر تمام زحماتت سپاسگزارم

منتظر
۱۳۹۷/۱۱/۰۷

سلام ، کتاب خیلی قشنگیه.داستان زندگی یک رزمنده رو روایت میکنه که اتفاقات جالبی براش می افته

کاربر ۱۵۱۰۱۱۴
۱۴۰۰/۱۱/۰۲

رحمت خدا بر کاک سعید عزیز که به معنی واقعی کلمه مرد آزاده بود! در مظلومیت زیست و در مظلومیت هم شهید شد و در آخرین روز دی امسال 1400 از میان ما رفت.

احسان
۱۴۰۰/۰۵/۲۳

کتابش خیلی جالبه. برای نسل جدید که نمیدونه چه سختی هایی رو تحمل کردن بعضی از شهرهای غربی ایران. با وجود فشار کومله ها و گروهک های منافقین. و الان ما در راحتی و آسایش زندگی میکنیم. من نسخه چاپی

- بیشتر
Amir Kasmaei
۱۴۰۰/۰۲/۱۷

کتاب صوتی خوبیه «عصر های کریسکان» گوینده خوبی داره پیشنهاد می کنم گوش بدید

دارا
۱۴۰۰/۰۷/۰۶

کتاب بسیار جذاب و تامل برانگیز یک فرد که ارمان و اعتقادی دارد و به خاطرش رنج ها و سختی های فراوان می کشد فداکاری های این عزیزان بود که مرز های ما حفظ شد و ما مدیونشون هستیم کتاب برای شناخت جامعه

- بیشتر
sadegh
۱۴۰۰/۰۳/۰۲

واقعا بی نظیر و عالی بود. از کاک سعید عزیز و خانواده محترم ایشان بابت مقاومت و رشادتهایشان تشکر میکنم.

کاربر ۴۲۹۶۷۵۴
۱۴۰۱/۰۷/۲۵

با بیانی ساده و روان و شیوا از عظمت و بزرگی یک دسته از انسان‌ها و از پستی و زبونی و عجزی که یک دسته انسانهای دیگر دارند سخن می‌گوید... کاک سعید که نقش محوری داستان را دارد شخصی صبور، هوشمند،

- بیشتر
Mho Bgh
۱۴۰۱/۰۷/۱۷

بسیار جذاب و دوست داشتنی همش رو یکباره تو مسیر تهران مشهد گوش کردم به خاطر جذابیتش رفتم کتاب‌فروشی آستان قدس کتابش رو خریدم و همون شب دوباره تا صبح همش رو خوندمش

زمان

۷ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۸۳۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۷ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۸۳۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۸,۰۰۰
۴۰,۶۰۰
۳۰%
تومان