دانلود کتاب صوتی قصه های قرآن (۱ و ۲) با صدای مصطفی رحماندوست + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی قصه های قرآن (۱ و ۲)

کتاب صوتی قصه های قرآن (۱ و ۲) نوشتهٔ مهدی آذریزدی است. مصطفی رحماندوست (شاعر و نویسندهٔ کودکان) گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی پنجمین جلد از مجموعهٔ مشهور «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» است.

مجموعهٔ «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» ۸ جلد است. عناوین این ۸ جلد عبارت‌اند از: جلد اول «قصه‌های کلیله و دمنه»، جلد دوم «قصه‌های مرزبان‌نامه»، جلد سوم «قصه‌های سندبادنامه و قابوسنامه»، جلد چهارم «قصه‌های مثنوی»، جلد پنجم «قصه‌های قرآن»، جلد ششم «قصه‌های شیخ عطار»، جلد هفتم «قصه‌های گلستان و ملستان» و جلد هشتم «قصه‌های چهارده معصوم». این مجموعه کتاب به چندین زبان مختلف جهان از قبیل اسپانیایی، ارمنی، چینی و روسی ترجمه شده ‌و در ایران بیش از ۴۰ بار تجدیدچاپ شده است.

درباره کتاب صوتی قصه های قرآن (۱ و ۲)

حجم بسیاری از آیات قرآن را قصه‌ها تشکیل می‌دهند؛ قصه‌هایی که هر کدام حاوی پندهای اخلاقی و آموزه‌های کاربردی هستند و به انسان‌ها در داشتن زندگی سالم کمک می‌کنند. پندهای اخلاقی و تربیتی موجود در داستان‌های قرآنی موجب می‌شود تا نویسندگان بسیاری، آن‌ها را به زبان کودکان بازنویسی کنند.

کتاب صوتی قصه های قرآن (۱ و ۲) پنجمین جلد از مجموعهٔ مشهور «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» است. مهدی آذریزدی در این جلد داستان‌هایی زیبا و تأثیرگذار را از قرآن برداشت و اقتباس کرده و به زبانی ساده و روان برای کودکان و نوجوانان نوشته است.

کتاب صوتی قصه های قرآن ۱۹ فصل دارد. مصطفی رحماندوست در خوادن این کتاب صوتی از فن بیان داستان‌سرایی، فضا‌سازی مفرح و درعین‌حال برانگیزانندهٔ حس کنجکاوی استفاده کرده است. صدای راوی با نوای موسیقی اصیل ایرانی در هم آمیخته شده است. آلبوم موسیقایی گفت‌وگوی نی و عود اثر استاد کسایی در این مجموعه به جذابیت بیش از پیش این اثر افزوده است.

شنیدن کتاب صوتی قصه های قرآن (۱ و ۲) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به همهٔ کودکان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مهدی آذریزدی

مهدی آذریزدی ۲۷ اسفند ۱۳۰۰ در یزد به دنیا آمد. او نویسندهٔ کودک و نوجوان و اهل محلهٔ خرمشاه در یزد بود. او هرگز ازدواج نکرد و هیچ‌گاه به کار دولتی مشغول نشد. تنها لذت زندگی این نویسندهٔ ایرانی خواندن کتاب بود. او اولین نویسنده‌ای است که در ایران به فکر نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان افتاد؛ به‌همین‌دلیل است که عنوان «پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران» را به او داده‌اند؛‌ همچنین به‌خاطر آثار ارزشمند او در حوزهٔ کتاب کودک، روز درگذشت او به نام «روز ملی ادبیات کودک و نوجوان» نام‌گذاری شده است. او جایزهٔ یونسکو و نیز جایزهٔ سلطنتی کتاب سال را پیش از انقلاب ۱۳۵۷ دریافت کرده بود و ۳ کتاب او توسط شورای کتاب کودک به‌عنوان کتاب برگزیدهٔ سال انتخاب شد.

معروف‌ترین اثر مهدی آذریزدی مجموعهٔ «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نام دارد. «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» حاوی داستان‌های کهن برای کودکان است که نویسنده آن‌ها را به زبان کودکانه بازنویسی و تدوین کرده است. مجموعهٔ «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» ۸ جلد است. عناوین این ۸ جلد عبارت‌اند از: جلد اول «قصه‌های کلیله و دمنه»، جلد دوم «قصه‌های مرزبان‌نامه»، جلد سوم «قصه‌های سندبادنامه و قابوسنامه»، جلد چهارم «قصه‌های مثنوی»، جلد پنجم «قصه‌های قرآن»، جلد ششم «قصه‌های شیخ عطار»، جلد هفتم «قصه‌های گلستان و ملستان» و جلد هشتم «قصه‌های چهارده معصوم». این مجموعه کتاب به چندین زبان مختلف جهان از قبیل اسپانیایی، ارمنی، چینی و روسی ترجمه شده ‌و در ایران بیش از ۴۰ بار تجدیدچاپ شده است.

مهدی آذریزدی ۱۸ تیر ۱۳۸۸ درگذشت.

بخش‌هایی از کتاب صوتی قصه‌های قرآن (۱ و ۲)

«پس از اینکه شمار فرزندان آدم زیاد شد و روز به روز، روی زمین پراکنده شدند، بسیاری از آن‌ها به فریب شیطان بت‌‌پرست شدند و پندهای شیس و دانایان دیگر را نشنیدند و کارهای بد در میان مردم زیاد شد. مردم دستورهای باارزش آدم و خداشناسان دیگر را پشت گوش می‌انداختند، آرام آرام شمار کسانی که به گفتار پیشوایان دینی اعتنا کنند و عدالت را رعایت کنند و خدا را ناظر عمل‌های خود بدانند، کم شد.

در این هنگام، هزار سال از زمان آدم گذشته بود و حضرت نوح به خواست خداوند برخواست تا مردم روزگار خود را به خدا پرستی و پیروی از عدالت رهبری کند. حضرت نوح یکی از پیامبرانی است که آن‌ها را اولوالعزم می‌دانیم. یعنی بایستی فرمان او بر همه‌ی مردم روزگارش جاری باشد و به راهنمایی یک قوم یا مردم یک شهر قناعت نکند.»

معرفی نویسنده
عکس مهدی آذریزدی
مهدی آذریزدی

در بیست‌وهفتم اسفندماه سال ۱۳۰۰، جایی تقریباً خارج از شهر یزد، به نام «خرمشاه» پسری به نام مهدی متولد شد. پدرش اعتقادی به مدرسه و درس نداشت. به فرزندش الفبا یاد داد و پای منبرهای مذهبی بزرگش کرد. در آن روزگار، رسم بر این بود که فرزندان کمک‌حال پدران باشند. مهدی هم از هشت سالگی به کمک پدر رفت و در مزرعه رعیتی کار کرد. اما روزگار دلش نیامد تنها رهایش کند و استعدادش را نادیده بگیرد و او مهدی آذریزدی شد؛ پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران.

نظرات کاربران

کاربر ۱۰۹۲۵۵۸
۱۳۹۸/۰۵/۱۸

مقام معظم رهبری توی یکی از سخنرانی هاشون از این کتاب و نویسنده اون تمجید کردند و فرمودند بنده هم در بخشی از تربیت فرزاندم از این کتاب استفاده کردم.

محمد
۱۳۹۸/۰۸/۱۰

عالی. من با این کتاب عضو طاقچه شدم

امیرملکی
۱۳۹۸/۱۲/۲۳

واقعا عالی بود، بسیار روان و تاثیر گذار و همچنین قابل فهم.

کاربر ۱۴۷۰۵۱۰عالیه
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

من این کتاب را به شما توصیه میکنم 🌹 امید وارم که از کتاب لذت برده باشید🌹

کاربر 1616840
۱۳۹۹/۰۱/۱۹

سلام ببخشید درباره این کتاب اومده که فایلش قابل انتقاله . الان من بخوام فایل صوتی رو یک تکه اش رو انتخاب کنم برای کسی بفرستم چگونه امکان داره?

s
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

عالی

sana
۱۴۰۰/۰۲/۱۵

خیلی زیبا است توصیه میکنم گوش بدین مگر میشود خالق قصه خدا باشد و قصه بد باشد. فقط ای کاش با صدای یک نفر نبود🌹🌹

parniyan.z
۱۳۹۹/۰۲/۲۳

خیلی عالی است مخصوصا با صدای گرم اقای رحماندوست و متن زیبای مرحوم اقای اذر یزدی

بیات
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

عالی

کاربر 7492462
۱۴۰۲/۱۱/۲۹

بسیار زیبا و کودکانه بیان شده و برای بچه ها جالب بود ممنون از عوامل طاقچه

زمان

۶ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۳۸۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۳۸۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۱,۰۰۰
تومان