دانلود کتاب صوتی افسردگی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی افسردگی اثر فرهنگ هلاکویی

دانلود و خرید کتاب صوتی افسردگی

معرفی کتاب صوتی افسردگی

کتاب صوتی افسردگی اثری از دکتر فرهنگ هلاکویی است. انتشارات ما و شما این کتاب صوتی را منتشر کرده است. این اثر به موضوع «افسردگی» پرداخته و علائم این بیماری را شرح داده است.

درباره کتاب صوتی افسردگی

کتاب صوتی افسردگی درمورد همین بیماری است. افسردگی را می‌توان حالتی خلقی شامل بی‌حوصلگی، گریز از فعالیت یا بی‌علاقگی و بی‌میلی دانست که می‌تواند بر افکار، رفتار، احساسات، خوشی و تن‌درستی فرد تأثیر بگذارد و همچنین گفت‌وگو‌هایی ذهنی به وجود آورد. افراد افسرده می‌توانند احساس ناراحتی، اضطراب، پوچی، ناامیدی، درماندگی، بی‌ارزشی، شرمساری یا بی‌قراری داشته باشند. ممکن است آن‌ها اشتیاق خود را برای انجام فعالیت‌هایی که زمانی برایشان لذت‌بخش بوده از دست بدهند، نسبت به غذا بی‌میل و کم‌اشتها شوند، تمرکز خود را از دست بدهند، در به‌خاطرسپردن جزئیات و تصمیم‌گیری دچار مشکل شوند، در روابط خود به مشکل برخورد کنند و به خودکشی فکر کرده، قصد آن را داشته باشند و حتی خودکشی کنند. اختلال افسردگی، ممکن است باعث بی‌خوابی، خواب زیاد، احساس خستگی و کوفتگی، مشکلات گوارشی، یا کاهش انرژی بدن شود.

بقراط، پزشک یونان باستان، برای اولین بار «سندروم مالیخولیا» را به‌عنوان یک بیماری متمایز با علائم ذهنی و جسمی خاص توصیف کرد. او تمام «ترس‌ها و ناامیدی‌ها را اگر مدت طولانی ادامه داشته باشد»، نشانه این بیماری در نظر گرفت. این توصیف، مفهومی مشابه اما بسیار کلی‌تر از افسردگی امروزی است. معیارهای ابتلا مجموعه‌ای از علائم غم، افسردگی و ناامیدی بود و وضعیت‌های روحی مانند ترس، خشم، هذیان و وسواس را شامل می‌شد.

این بیماری که طیف‌ها، نشانه‌ها و علت‌های گوناگونی دارد، باید به‌وسیلهٔ پزشک درمان شود.

شنیدن کتاب صوتی افسردگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران شنیدن بیشتر درمورد افسردگی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هُلاکوئیِ نائینی در تاریخ ۹ شهریور ۱۳۲۳ در شیراز به دنیا آمد. او روان‌شناس، روان‌درمانگر، مشاور ازدواج و خانواده، جامعه‌شناس، اقتصاددان، استاد دانشگاه و شخصیت رادیویی اهل ایران است. او مقیم لس‌آنجلس، در ایالات متحده امریکا است. هلاکویی افزون‌بر اجرای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، آثار علمی هم کتابت کرده است:

پایان‌نامهٔ دکتری او در رشتهٔ جامعه‌شناسی از دانشگاه یوتا با عنوان «تحلیلی جامعه‌شناختی بر انقلاب مشروطیت ایران» بوده است؛

کتاب «جامعهٔ امروز» نیز که ترجمه و اقتباسی از کتاب Society today است، متنی درسی و دانشگاهی برای آشنایی با مقدمات علم جامعه‌شناسی است؛

مقالهٔ «مطالعه‌ای تجربی روی ایرانیان ساکن آمریکا: تمایل به بازگشت به زادگاه به‌عنوان تابعی از ترجیح زبان گفتار» نیز از نوشتارهای هلاکویی است.

دکتر هلاکویی، بیشتر، مایل است که آثارش را به‌صورت صوتی و تصویری منتشر کند.

بخش‌هایی از کتاب صوتی افسردگی

افسردگی به‌عنوان یک اختلال، به‌عنوان یک گرفتاری و درگیری ولی به زبان دقیق یک بیماری شایع است که در همه‌ٔ جوامع بشری و در طول تاریخ به گونه‌های مختلفی وجود داشته و افراد را مورد آزار و اذیت بسیار قرار داده است. این بیماری با علائم و نشانه‌های فلسفی و جهان‌بینی با نظام باورها و اعتقادات انسانی با زمینه‌های شناخت و ادراک و آگاهی فرد و با موضوع‌های احساسی، عاطفی و هیجانی و حتی زمینه‌های رفتاری و گفتاری و بدنی در ارتباط است.

معرفی نویسنده
عکس فرهنگ هلاکویی
فرهنگ هلاکویی
ایرانی | تولد ۱۳۲۳

فرهنگ هلاکویی ، روان‌شناس، روان‌درمانگر، سخنران، جامعه‌شناس و اقتصاددان ایرانی‌ـ‌آمریکایی است. او را بیشتر به دلیل سخنرانی‌ها و سمینارهای برگزارشده‌اش در زمینه‌ها‌ی روان‌شناختی و اجتماعی می‌شناسند. لحن ویژه و سبک هلاکویی در سخنرانی‌هایش بیشترین نقش را در شهرت و محبوبیت او داشته است. او در طول چند دهه، چندین برنامه‌ی تلویزیونی و رادیویی را در مباحث روان‌شناختی و مشاوره‌ی فردی اجرا کرده است. هلاکویی تالیفاتی نیز در زمینه‌های جامعه‌شناسی و روانشناسی دارد.

نظرات کاربران

FazelBSD
۱۴۰۰/۰۱/۲۷

متاسفانه کامل نیست فایل اصلی باید ۹ ساعت باشه که روی کاور هم نوشته شده ولی فایلی که توی طاقچه آپلود شده فقط ۵ ساعت هست و ناقص.

pooran
۱۴۰۰/۰۸/۱۱

هر چند مطالب ارزنده ای در مورد نشانه های افسردگی گفته شد ،اما زمانی که مطلب به بخش راههای درمان و علت و عوامل که اصل کاری هست رسید ،خیلی زود تمام شد ،و به نظرم مطلب ناقص بود و

- بیشتر
محمد صادق
۱۴۰۰/۰۳/۰۳

اصلانمیشه خریداری کردی این چ وضعیه

کاربر ۵۷۶۲۳۸۱
۱۴۰۱/۱۱/۰۳

فایل صوتی کامل نیست فقط ۵ قسمت هست ک فایل اصلی من از پیج دکتر خریدم کلی مطالب داشت ک اینجا نبود

fateme
۱۳۹۶/۱۰/۱۴

عالی

Asma
۱۳۹۶/۰۸/۲۱

سی دی اضطراب رو هم بذارید لطفا

غلامرضا
۱۴۰۱/۰۸/۲۹

میدانید چرا چون اونی که افسرده هست خودش خیلی بهتر میداند در وجودش چه خبره. تنها راه فرار ازاین مرض لعنتی حرف نیست یه دوست صبور وصمیمی وداروی شیمیایی است وبس و با گوش کشیدن این حرفا دردی که دوا

- بیشتر
ذبیحی
۱۴۰۰/۰۹/۱۶

چرا نمیتونم خرید انجام بدم به کافه بازار وصل میشه

mahdi
۱۳۹۶/۱۰/۰۷

خیلی خوبه این رو گذاشتید من چند سال پیش سیدی افسردگی ایشون رو خریدم سی هزار تومان تاحالا اصلا بازش نکردم گذاشتم برا وقتی که افسرده شدم بعد نگاه کنم خیلی طولانی است

زمان

۵ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۶۰۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۶۰۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان