دانلود کتاب صوتی مردم شیلدا با صدای الهه پرسون + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مردم شیلدا اثر اریش کستنر

دانلود و خرید کتاب صوتی مردم شیلدا

نویسنده:اریش کستنر
گوینده:الهه پرسون
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی مردم شیلدا

کتاب صوتی مردم شیلدا نوشتهٔ اریش کستنر و ترجمهٔ سپیده خلیلی است. الهه پرسون گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات صوتی پرسون آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی داستانی برای نوجوانان.

درباره کتاب صوتی مردم شیلدا

کتاب صوتی مردم شیلدا دربردارندهٔ داستانی طنز و انتقادی نوشتهٔ اریش کستنر است که برای کودکان و نوجوانان نگاشته شده است. اریش کستنر در این کتاب صوتی داستان مردمان شهری را روایت کرده است که به‌خاطر مشکلات فراوانی که داشتند،‌ تصمیم گرفتند تا روزی خود را به نفهمی بزنند و به روش انسان‌های احمق به زندگی خود ادامه دهند. این تصمیم پیش‌بینی‌نشده برای آن‌ها ریسک‌های زیادی را به دنبال داشت و موجب فراهم شدن لحظات خنده‌آور بسیاری شد. اگر می‌خواهید داستان طنز مردمان این شهر را بدانید، این کتاب صوتی را بشنوید.

شنیدن کتاب صوتی مردم شیلدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به نوجوانانی که به مطالعهٔ داستان‌های طنز علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اریش کستنر

اریش کستنر با نام کامل «امیل اِریش کِستْنِر» و با نام مستعار «ملخیور کورتز» در ۱۳ فوریهٔ ۱۸۹۹ در درسدن به دنیا آمد و در ۲۹ ژوئیهٔ ۱۹۷۴ در مونیخ درگذشت. او نویسنده، شاعر، فیلم‌نامه‌نویس و طنزپردازی آلمانی بود که بیشتر به‌خاطر شوخ‌طبعی، اشعار تیزبینانه اجتماعی و پرداختن به ادبیات کودکان شناخته شده است. کستنر پس از گذراندن دورهٔ تربیت‌معلم در سال ۱۹۱۷ و در بحبوحهٔ جنگ اول جهانی به‌عنوان سرباز به جبهه‌های جنگ فرستاده شد. در جبههٔ جنگ به بیماری قلبی دچار شد و درحالی‌که به‌شدت ضعیف و بیمار شده بود، به خانه بازگشت. پس از بازگشت از جبهه‌های جنگ، نخست در یک بانک شروع به کار کرد و سپس به تحصیل در رشتهٔ زبان و ادبیات آلمان، تاریخ و فلسفه پرداخت. از سال ۱۹۲۷ میلادی به‌عنوان نویسنده و خبرنگار غیروابسته، در شهر برلین اقامت گزید. اولین آثار او شامل نمایشنامه‌های انتقادی و سیاسیِ آمیخته به طنز است. در سال ۱۹۳۱ میلادی با نوشتن رمان «فابیان» نیش تیز قلم را متوجه فاشیسم، ارتش‌سالاری و بینش منحط خرده‌بورژوازی کرد. همگام با خلق آثار ادبی و نمایشنامه‌هایی مانند «مدرسهٔ دیکتاتورها» با شماری از نشریات در ستون انتقادی - سیاسی - علمی همکاری کرد. این نویسنده، فیلم‌نامه و داستان‌های کودکانی را به‌شیوه‌ای مهیج درارتباط‌با آموزش آن‌ها می‌نوشت. معروف‌ترین آن‌ها «امیل و کارآگاهان» می‌باشد. این کتاب به‌صورت فیلم و تئاتر نیز نمایش داده شده‌است. امیل و کارآگاهان به ۳۰ زبان مختلف ترجمه و جزو آثار جاودانهٔ ادبیات کودکان محسوب شده است.

اریش کستنر به‌علت فعالیت‌های سیاسی مجبور بود که نوشته‌هایش را غالباً با اسم مستعار منتشر کند. اسامی مستعاری که او استفاده می‌کرد، عبارت بودند از Melchior Kurtz ملشیور کورتس، Robert Neuner، روبرت نوینر و غیره. با وجود به آتش‌کشیدن آثارش به‌وسیلهٔ فاشیست‌ها در سال ۱۹۳۳ میلادی و سلب کامل حقوق و آزادی‌های نویسندگی از او در سال ۱۹۴۲، هرگز به خارج از آلمان مهاجرت نکرد و کتاب‌هایش را در دیگر کشورها منتشر کرد. پس از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵، اریش کستنر، سردبیری ستون ادبی - انتقادی نشریهٔ «نویه زایتونگ» در مونیخ و مدیریت مجلهٔ نوجوانان «پنگوئن» را بر عهده گرفت. در سال ۱۹۵۷ میلادی به مقام ریاست انجمن قلم آلمان فدرال و در همین سال به دریافت جایزهٔ گئورگ بوشنر مفتخر شد. در این هنگام ۶۲ساله بود.

اریش کستنر را بیشتر با کتاب «امیل و کارآگاهان» می‌شناسند، اما از دیگر آثار او می‌توان به «سه نفر در برف»، «سی‌وپنجم ماه می»، «امیل و سه پسر دوقلو»، «وقتی که من بچه بودم» و «تیل، همه‌کاره‌ٔ هیچ‌کاره» اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی مردم شیلدا

«برای مردم شیلدا وضع ناجوری بود؛ چون نان کره‌ای بی‌نمک، سیب‌زمینی بی‌نمک و سوپ بی‌نمک اصلاً نه به دهن خودشان مزه می‌داد و نه بچه‌هایشان. بنابراین برای چاره‌جویی، باید مشورت می‌کردند. چون حالا ساختمان شهرداریشان پنجره‌های نورگیر داشت،‌ فوری فکر درخشانی به سرشان زد. یکی گفت از آنجایی که شکر در مزرعه به عمل می‌آید،‌ دلیلی ندارد که نمک در مزرعه سبز نشود. بنابراین فقط لازم است نمک را در مزرعه‌ای بپاشیم که زمینش آماده‌ی کشت است. بقیه‌اش خودش درست می‌شود. همین کار را هم کردند. نصف ذخیره‌ی نمکشان را در مزرعه پاشیدند. نگهبان‌هایی هم استخدام کردند تا با لوله‌هایی که در آن‌ها سنگ‌ریزه می‌گذارند و فوت می‌کنند در اطراف مزرعه نگهبانی بدهند و مواظب باشند پرنده‌ها نمک‌ها را ندزدند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۱۱۰٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۱۱۰٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۸۸,۰۰۰
تومان