دانلود کتاب صوتی آن سه نفر با صدای علی عسگری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آن سه نفر اثر مسعود شامحمدی

دانلود و خرید کتاب صوتی آن سه نفر

معرفی کتاب صوتی آن سه نفر

کتاب صوتی آن سه نفر نوشتهٔ مسعود شامحمدی است. علی عسگری و سیما تیرانداز گویندگی این داستان کوتاه صوتی و ایرانی را انجام داده‌اند و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی آن سه نفر

کتاب صوتی آن سه نفر حاوی داستانی از مجموعهٔ «گربه علف است و ماهی درخت» است. داستان «آن سه نفر» دربارهٔ آدم‌های معمولی است؛ دربارهٔ زنی که مدام در داستان به شکل‌های مختلف تأکید می‌کند و می‌گوید که یک زن معمولی است؛ زنی که بزرگ‌ترین شادی‌اش درست‌کردن کیک و غذاهای جدید است و بزرگ‌ترین مشکلش این است که چه لباسی را با چه لباسی سِت کند که آبرویش پیش بقیه نرود؛ زنی که جز سادگیِ دغدغه‌های روزمره‌اش چیز بیشتری نمی‌خواهد و مردی که عاشق همین علائق و معمولی‌بودن‌ها است؛ مردی که از جایی به بعد نفهمید چه شد که همه‌چیز تغییر کرد و چطور رشتهٔ اتفاقات یک‌باره از هم پاشید. پس از همهٔ اتفاقات، تنها نگاه‌های خیره‌ٔ مرد به زمین برایش باقی ماند. داستان‌های این مجموعه، در قسمت‌هایی از آن رئالیسم جادویی است و در بخش‌هایی به وهم می‌ماند. داستان‌ها سرشار از دیالوگ‌ها و مونولوگ‌های جذاب است که کتاب را عجیب‌وغریب کرده‌اند. زاویه‌دید در داستان‌ها در حال تغییر است و گاه به دانای کل بدل می‌شود. غرایز مختلف انسانی همگی در این کتاب به‌وضوح دیده می‌شود و جایگاه ویژه‌ای دارد؛ غرایزی همچون خشم، حسادت، عشق و... . عنوان دیگر داستان‌های مجموعهٔ «گربه علف است و ماهی درخت» عبارت است از «آدم‌برفی»، «زبان بیگانه»، «بی‌گناه»، «زندگی شاید انتقام مکرر است»، «آقای میم، یا مردی که کلاغ‌ها از او باهوش‌تر بودند» و «خرید سیگار». آهنگسازی اختصاصی این مجموعه داستان را «پالیز شامحمدی» انجام داده است؛ هر داستان، یک موسیقی.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی آن سه نفر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی آن سه نفر

«یه دفعه دیدم یه پرنده چسبیده به شیشه ماشین. یه پرنده بزرگ که از دونه‌های بارون درست شده بود. بزرگ و ترسناک بود. مرتب بال‌هاشو به هم می‌زد و خودش رو می‌کوبید به شیشه ماشین. ترسیدم. ترسیدم و یه دفعه خودمو عقب کشیدم و داد زدم: «کرکس.»»

*

«هیچ چیز در دنیا خطرناک‌تر از یه آدم معمولی نیست.

بهش گفتم تو یکی از فیلم‌هاش قهرمان قصه به بقیه می‌گه هیچ‌کس تو دنیا خطرناک‌تر از یه آدم معمولی نیست،‌ می‌گه او‌ن‌قدر که باید از آدم‌های معمولی بترسیم، از بقیه نباید بترسیم. یه دربون ساده، یه کارمند دون‌پایه، یا محصل خجالتی‌ای که ته کلاس نشسته، این‌ها ترسناک‌ترین آدم‌های دنیا هستن. بهش گفتم، اگر معمولی بودن این‌قدر ترسناکه، پس چرا می‌گی عاشق معمولی بودن من شدی؟ چرا ازم می‌خوای که همیشه یه زن معمولی بمونم؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۳ دقیقه

حجم

۳۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۳ دقیقه

حجم

۳۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان