دانلود کتاب صوتی بی‌ گناه با صدای علی عسگری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بی‌ گناه اثر مسعود شامحمدی

دانلود و خرید کتاب صوتی بی‌ گناه

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی بی‌ گناه

کتاب صوتی بی‌ گناه از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت نوشتهٔ مسعود شامحمدی و با صدای علی عسگری و سیما تیرانداز است و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی بی‌ گناه

«زن آخرین پک را به سیگارش می‌زند و سپس آن را روی لبه‌ پنجره خاموش می‌کند و فیلتر له‌شده را با یک حرکت انگشت به وسط کوچه پرت می‌کند. فیلتر پایین می‌رود و روی لکه‌ سیاهی که در وسط کوچه نقش بسته است، فرومی‌افتد. زن پنجره را می‌بندد. پرده را می‌کشد. کولر را خاموش می‌کند. دندان‌هایش را مسواک می‌زند و عودی روشن می‌کند. سپس روی مبل داخل هال فرومی‌نشیند و به ساعت نگاه می‌کند و هنوز وقت دارد. نیم‌ساعت تا آمدن همسرش مانده است. تلویزیون را روشن می‌کند و به صفحه‌ آن چشم می‌دوزد.»

چه چیز‌هایی چشم زنان را به خود می‌گیرد و کنجکاوی‌شان را برمی‌انگیزد؟ در ذهنشان چه داستان‌هایی می‌نویسند؟ زنان چه چیزهایی را باید در زندگی‌شان پنهان کنند و چقدر ممکن است آن‌ها بزرگ باشند؟ شیوه پنهان کردن اتفاقات در دنیای زنان چگونه است؟ چرا یک زن باید چیزی را پنهان کند؟ چقدر زندگی سنتی و عقاید پوسیده در این کارهای پنهانی تاثیر دارند؟ دنیایی که در آن فشاری روی زنان نباشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

این‌ها سؤالاتی هستند که هنگام شنیدن داستان «بی‌گناه» در ذهنمان می‌چرخند. شاید باید جوابش را در جزئیات روزمرگی‌های زنانه دید که در زندگی‌مان کم‌اهمیت خوانده شده، و کم پیش آمده ریز شویم و ببینیمشان. ببینیم که زنان چگونه فکر می‌کنند و عملشان را چگونه به سوی هدفشان سوق می‌دهند. ما کم دنیای زنانه را می‌شناسیم، حتی اگر خودمان زن باشیم. شاید حتی وقتی برای شناختش نداشتیم در کوله‌باری از کارهای خانه. زنان چگونه حرف‌هایی که شنیده‌اند را مدام با خود مرور می‌کنند و در طول روز در ذهنشان می‌چرخد. اگر از کاری که دوستش داشته باشند منع شوند، چه کار می‌کنند؟ کم پیش می‌آید تصویری از زنان سیگار به لب ببینیم. زنی که غذایش روی گاز است، دارد خانه را جارو می‌کند و یواشکی سیگار به لب دارد. بسته سیگاری که پشت کابینت قایمش کرده تا از چشم‌های انتقادگر زندگی‌اش دور بماند. انگار این سیگارهای یواشکی مرهمی است برای فشارهای خانه‌ای که کارهایش تمامی ندارد. مرهم برای زنی که تمام ذهنش را باید به یک مرد اختصاص دهد، به چیزهایی که آن مرد دوست دارد. داستان «بی‌گناه» ما را یاد خیلی از زنان زندگی‌مان می‌اندازد که گناهشان کارهای کوچکی در زندگی‌ است، که حتی نمی‌شود عنوان گناه رویشان گذاشت.

«بی‌‌گناه» یکی از داستان‌های مجموعه‌‌‌ «گربه علف است و ماهی درخت» است که به قلم مسعود شامحمدی به رشته‌‌ تحریر در آمده. این مجموعه‌ داستان، تابستان ۱۳۹۶، خلق شده است و در تمامی داستان‌هایش می‌توانیم ویژگی‌های محتوایی مشترکی پیدا کنیم. شاید بتوان گفت محور تمام داستان‌های این مجموعه وهم عاشقانه‌ای است که باید کشف شود. نوین کتاب گویا داستان صوتی «بی‌گناه» را با صدای گیرای سیما تیرانداز و علی عسگری به شما عزیزان تقدیم می‌کند. گویندگان این مجموعه با تمام توان و دقت به داستان‌ها پر و بال داده‌اند و آن‌ها را هزاربرابر شنیدنی‌تر کرده‌اند. همچنین آهنگ‌سازی اختصاصی این مجموعه را پالیز شامحمدی بر عهده داشته است.

شنیدن کتاب صوتی بی‌ گناه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

باقی داستان‌های این مجموعه‌ را می‌توانید در طاقچه بشنوید:

داستان: آدم‌برفی

داستان: آن سه نفر

داستان: زندگی شاید انتقام مکرر است

داستان: آقای میم، یا مردی که کلاغ‌ها از او باهوش‌تر بودند

داستان: زبان بیگانه

داستان: خرید سیگار

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۵ دقیقه

حجم

۱۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۵ دقیقه

حجم

۱۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان