دانلود کتاب صوتی سید غلامرضا سعیدی با صدای محسن بهرامی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سید غلامرضا سعیدی اثر اکبر خوشزاد

دانلود و خرید کتاب صوتی سید غلامرضا سعیدی

نویسنده:اکبر خوشزاد
انتشارات:نشر سماوا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سید غلامرضا سعیدی

کتاب صوتی سید غلامرضا سعیدی نوشتهٔ اکبر خوشزاد است. محسن بهرامی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و نشر سماوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی سید غلامرضا سعیدی

مجموعهٔ «شخصیت های مانا» که به‌همت دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزهْ تولید شده است، با هدف ارائهٔ الگوهای موفق، به زندگی شخصیت‌های نیک‌نامی می‌پردازد که در عرصه‌های دانش، فرهنگ، سیاست و اجتماع در ایران معاصر زیسته و درگذشته‌اند. در نگارش هر یک از این آثار، ابتدا پرونده‌های موجود در بایگانی فرهنگ ناموران معاصر ایران در اختیار نویسندگانی قرار گرفت که پیشینه‌ای در زندگی‌نامه‌نویسی داشته‌اند. این مجموعه که برای عموم مخاطبان به‌ویژه جوانان و دانشگاهیان تهیه شده، برایند احساس ضرورتی است که در پهنهٔ ارائهٔ آثار دقیق و مستند از زندگی افراد تأثیرگذار پدید آمده است. این آثار از چند بخش زندگی‌نامه، خاطرات و فعالیت‌های اشخاص در حوزه‌های مرتبط تشکیل یافته است. تمامی آثار قرار است در ۱۰۰ صفحه به رشتهٔ تحریر درآیند. قالب و ساختار آثار به‌گونه‌ای طراحی شده است تا علاوه بر جوانان که مخاطب اصلی این آثار هستند، خواندن یا شنیدن آن‌ها برای دیگران هم جذاب باشد. این برای نخستین‌بار است که زندگی‌نامهٔ کامل و مدونی از شخصیت‌های برجسته با این قالب و ساختار به نگارش درمی‌آید. کتاب صوتی سید غلامرضا سعیدی یکی از این آثار است.

سید غلامرضا سعیدی در سال ۱۲۷۵ شمسی، مطابق با ۱۳۱۴۳ قمری به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۷ درگذشت. او با عمری نزدیک به یک قرن شاهد وقایع مهمی در تاریخ ایران و جهان بوده است که از آن جمله می‌توان به انقلاب مشروطیت، جنگ جهانی اول و دوم و تأثیرات آن بر ایران و جهان، استقلال کشورهای مسلمان، ملی‌شدن صنعت نفت در ایران و پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ اشاره کرد. در دورانی که تفکرات سکولاریسم و کمونیسم در جهان گسترش می‌یافت، او متأثر از سیدجمال‌الدین اسدآبادی و اقبال لاهوری، تحولی در افکار خود ایجاد کرد و با نگرشی جدید، هویت مذهبی و ملی خود را بازیافت. او با دیدی انتقادی به فرهنگ غرب در آگاهی‌‌بخشی به مسلمانان تلاش بسیار کرد. سید غلامرضا سعیدی با تسلط بر چند زبان خارجی و شرکت در مجامع و کنفرانس‌های بین‌المللی اسلامی، با رهبران مسلمانان جهان بحث و تبادل‌ نظر می‌کرد. او نقش فعالی در احیای تفکر دینی و بازیابی هویت اسلامی در عصر حاضر داشته است.

این اثر صوتی شامل بخش‌هایی دربارۀ دوران کودکی و تحصیل در مدرسۀ شوکتیۀ بیرجند و فعالیت‌های علمی و فرهنگی سعیدی در قم و تهران، مانند همکاری با مجامع مذهبی چون جمعیت اتحادیهٔ مسلمین و دارالتبلیغ اسلامی قم و حسینیۀ ارشاد است. به‌‌دلیل توجه خاص سعیدی به مشکلات مسلمانان شبه‌‌قارۀ هند، بخشی از کتاب حاضر نیز به موضوع استقلال پاکستان اختصاص یافته است. علاقۀ بسیار او به علامه اقبال لاهوری و آثاری که دربارۀ اقبال منتشر کرده، بخش دیگری از این کتاب است. به مسئلۀ فلسطین و صهیونیسم نیز که از دغدغه‌های سعیدی بود، جداگانه پرداخته شده است. سعیدی در میان اندیشمندان دینی فردی شناخته‌ شده است، اما شاید نسل جوان امروز کمتر با او آشنا است. با آنکه تألیفات و ترجمه‌های بسیار دارد، دربارۀ خود کمتر سخن گفته است؛ به همین دلیل اطلاعات بسیاری دربارۀ زندگی‌اش در دست نیست. بیشتر مطالب موجود مربوط به گفت‌وگوی او با مجلۀ کیهان فرهنگی، در سال ۱۳۶۳، چهار سال پیش از فوتش است که آن هم، به‌‌دلیل کهولت سن او، به‌اجمال برگزار شده است. مقالاتی که پس از فوت سعیدی انتشار یافته‌اند، از این گفت‌وگو بهره برده‌اند. منبع اصلی این پژوهش همان گفت‌وگو است که شامل مختصری از زندگی و آرا و نظریات اوست. علاوه بر آن، چند سند از فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی ایشان در مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی موجود است که از آن‌ها در نگارش مقاله‌ای با عنوان «گذری بر زندگی و آثار سید غلامرضا سعیدی» استفاده شده است.

شنیدن کتاب صوتی سید غلامرضا سعیدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران زندگی‌نامه‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی سید غلامرضا سعیدی

«سعیدی معتقد به منطق زمان بود. این اصطلاح برای سعیدی مفهومی خاص داشت. او پرورش انسان‌ها و آگاه شدن آنان و نیز بهره‌گیری از اندیشمندان هر عصر را منطق زمان می‌دانست. به نظر وی:

«منطق زمان همین است که بنده، سید غلامرضا سعیدی نوزادی، دست‌ پروردۀ همۀ این فضلا، نظیر مرحوم آقا شیخ ‌هادی مجتهد، هستم. من از او بهره‌ها بردم. او، برخلاف خیلی‌ها، مرد بسیار جهان‌شناسی بود و ما را با روح اسلامی آشنا کرد و اگر او نبود، شاید در مقابل آن مخالفین چیزی برایمان نمانده بود. چنین شخصیتی و امثال آن‌ها ما را از خطر انحراف دور نگه داشتند، ولی بنده، بعد از آنکه به تهران آمدم و هم‌فکرهای خودم را دیدم، احساس کردم که منطق زمان همین است که یک بچه‌ دهاتی اهل نوزاد را جوری بار آورده که با خیلی از همشهری‌هایش اختلاف فکری دارد. با آنکه پانزده تا هفده سال از او بزرگ‌ترند و اطلاعات بیشتری دارند، ولی اختلاف فکر دارد. حالا دنیا را شناخته. منطق اسلام را توانسته درک کند که با چه ابزاری قابل پیاده شدن است، این منطق زمان است.»

او با مطالعۀ مقاله‌ای از یک مبلغ اسلامی ساکن منچستر انگلستان، که در یکی از مجله‌های اسلامی در سال‌های 1316 – 1317 نوشته شده بود، در خود تحولی احساس کرده و آن را منطق زمان می‌داند. این نویسندۀ انگلیسی در آن مقاله می‌نویسد اگر قرآن کریم هیچ امتیازی بر داستان‌های تورات و انجیل نداشت و فقط یک جمله می‌داشت، کافی بود که آن را مفتاح سعادت بشر بدانیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۸ دقیقه

حجم

۲۹۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۸ دقیقه

حجم

۲۹۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان