دانلود کتاب صوتی اژدهاکشان با صدای یوسف علیخانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اژدهاکشان اثر یوسف علیخانی

دانلود و خرید کتاب صوتی اژدهاکشان

انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اژدهاکشان

کتاب صوتی اژدهاکشان نوشته و حاصل گویندگی یوسف علیخانی است. آوانامه این مجموعه داستان کوتاه صوتی را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی اژدهاکشان

کتاب صوتی اژدهاکشان دومین مجموعه داستان یوسف علیخانی و شامل ۱۵ داستان کوتاه است. این مجموعه داستان، شایستهٔ تقدیر جایزهٔ جلال آل‌احمد و نامزد جایزهٔ هوشنگ گلشیری بود. «قشقابل»، «نسترنه»، «دیولنگه و کوکبه»، «گورچال»، «اژدهاکشان»، «ملخ‌های میلک»، «شول و شیون»، «سیا مرگ و میر»، «اوشانان»، «تعارفی»، «کل گاو»، «آه دود»، «الله بداشت سفیانی»، «آب میلک سنگین است» و «ظلمات» عنوان‌های داستان‌های کوتاه مجموعهٔ صوتی اژدهاکشان هستند.

یوسف علیخانی وقایع بسیاری از این داستان‌ها را در زادگاه خود، روستای «میلک» از توابع قزوین رقم زده است. او از پتانسیل‌های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی این روستا بهره‌ای تمام و کمال جسته و از این طریق به آثار خود غنایی چشمگیر بخشیده است. می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی اژدهاکشان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی اژدهاکشان

«عصا زده بود توی ایوان امامزاده و کورمال‌کورمال بیرون آمده و رسیده بود خاکستان دوروبر امامزاده. عصا او را برده بود طرف خاک مشتی‌هادی. عصا شده بود کلنگ و با هر ضربه‌اش خاک کنار رفته بود. مشتی‌هادی از دل خاک بلند شده بود. شهریار زیاری نشسته بود زمین. درست کنار کپه خاکی که بیرون ریخته شده بود. مشتی‌هادی به‌رغبت خودش از خاک بلند شده و گفته بود: «خیلی وقت بود کسی نیامده بود سر خاک من.» شهریار خندیده بود. زن‌ها شروع کرده بودند به فاتحه خواندن. مشتی‌هادی دست کرده بود دل خاک. گفته بود: «تمام داشتن همینه.» کتابچه‌ی قدیمی‌ای را که رویش نوشته شده بود «اینجا میلک است» دراز کرده بود طرف شهریار. کور نبود انگار. کتابچه را گرفته و داده بود به زن‌ها. نفر اول کتابچه را بوسیده بود داده بود به نفرات بعدی. گفته بود از آخر کمپرسی بچینید. راننده کمپرسی را نیاورده بود خاکستان. کس دیگری پشت فرمان بود؛ یک بچه‌ی قنداقی. جاده‌ای نبود تا کمپرسی را بشود آورد آنجا. اما کمپرسی که همان کمپرسی راننده‌ی میلک بود، طاقش را خم کرد و از دروازه‌ی امامزاده آمده بود داخل.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۲۹۷٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۲۹۷٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان