دانلود کتاب صوتی علل گرایش به مادیگری با صدای حسین خدادادبیگی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی علل گرایش به مادیگری اثر مرتضی مطهری

دانلود و خرید کتاب صوتی علل گرایش به مادیگری

معرفی کتاب صوتی علل گرایش به مادیگری

کتاب صوتی «علل گرایش به مادیگری» نوشتهٔ مرتضی مطهری است و انتشارات ندای فطرت آن را با گویندگی حسین خدادادبیگی و فاطمه نیرومند منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی علل گرایش به مادیگری

آنچه در این کتاب آمده در حقیقت نقد و بررسی گوشه‌ای از تاریخ عقاید و اندیشه‌های بشری است. استاد شهید مرتضی مطهری در این کتاب به طرح علل و عوامل گرایش به مادی‌گری می پردازد و مشخصاً از این عوامل به‌عنوان مهم‌ترین آن‌ها نام می‌برد: نارسایی مفاهیم دینی کلیسا، نارسایی مفاهیم فلسفی غرب، نارسایی مفاهیم اجتماعی و سیاسی، نقص روش‌های تبلیغی، نامساعد بودن جوّ اخلاقی و اجتماعی.

کتاب صوتی علل گرایش به مادیگری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به فلسفه و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی علل گرایش به مادیگری

«در تاریخ فلسفه سیاسی می‌خوانیم که آنگاه که مفاهیم خاصّ اجتماعی و سیاسی در غرب مطرح شد و مسئله حقوق طبیعی و مخصوصاً حقّ حاکمیت ملّی به میان آمد، عدّه‌ای طرفدار استبداد سیاسی شدند و برای توده مردم در مقابل حکمران حقّی قائل نشدند و تنها چیزی که برای مردم در مقابل حکمران قائل شدند وظیفه و تکلیف بود. این عدّه در استدلال‌های خود برای اینکه پشتوانه‌ای برای نظریات سیاسی استبدادمآبانه خود پیدا کنند، به مسئله خدا چسبیدند و مدّعی شدند که حکمران در مقابل مردم مسئول نیست، بلکه او فقط در برابر خدا مسئول است، ولی مردم در مقابل حکمران مسئولند و وظیفه دارند. مردم حقّ ندارند حکمران را بازخواست کنند که چرا چنین و چنان کرده‌ای؟ و یا برایش وظیفه معین کنند که چنین و چنان کن؛ فقط خداست که می‌تواند او را مورد پرسش و بازخواست قرار دهد. مردم حقّی بر حکمران ندارند، ولی حکمران حقوقی دارد که مردم باید ادا کنند. از این رو طبعاً در افکار و اندیشه‌ها نوعی ملازمه و ارتباط تصنّعی به وجود آمد میان اعتقاد به خدا از یک طرف، و اعتقاد به لزوم تسلیم در برابر حکمران و سلب حقّ هرگونه مداخله‌ای در برابر کسی که خدا او را برای رعایت و نگهبانی مردم برگزیده است و او را فقط در مقابل خود مسئول ساخته است از طرف دیگر. و همچنین قهراً ملازمه به وجود آمد میان حقّ حاکمیت ملّی از یک طرف، و بی‌خدایی از طرف دیگر.

از نظر فلسفه اجتماعی اسلامی، نه‌تنها نتیجه اعتقاد به خدا پذیرش حکومت مطلقه افراد نیست و حاکم در مقابل مردم مسئولیت دارد، بلکه از نظر این فلسفه، تنها اعتقاد به خداست که حاکم را در مقابل اجتماع مسئول می‌سازد و افراد را ذی‌حقّ می‌کند و استیفای حقوق را یک وظیفه لازم شرعی معرّفی می‌کند. از نظر اسلام، مفاهیم دینی همیشه مساوی آزادی بوده است، درست برعکس آنچه در غرب جریان داشته، یعنی اینکه مفاهیم دینی مساوی با اختناق اجتماعی بوده است. پرواضح است که چنین روشی، جز گریزاندن افراد از دین و سوق دادن ایشان به سوی ماتریالیسم و ضدّیت با مذهب و خدا و هر چه رنگ خدایی دارد، محصولی نخواهد داشت.»

معرفی نویسنده
عکس مرتضی مطهری
مرتضی مطهری

مرتضی مطهری روحانی شیعه ایرانی، استاد فلسفه و کلام اسلامی و مفسر قرآن است. او تالیفاتی پرشمار در علوم مختلف اسلامی داشته و نظرات و آثارش از لحاظ محتوا و شکل ارائه، جنبه‌های نوتری نسبت به دیدگاه‌ها و روش‌های سنتی حوزوی دارد؛ می‌توان از او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روحانیان معاصر در اندیشه و اثر نام برد. مطهری از مبارزین ضد حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب اسلامی به عضویت شورای انقلاب درآمد.

نظرات کاربران

کاربر ۲۳۲۰۵۳۱
۱۴۰۲/۰۱/۰۲

قدر گوهر گوهری داند و قدر زر زرگری

کاربر 3067255
۱۴۰۲/۰۶/۱۹

در این دوره اسفناک که نه تنها جامعه ما بلکه اکثر نقاط جهان، نگاه مادی‌گرایی به همه چیز دارن، خوندن این کتاب خیلی خیلی زیاد توصیه میشه. خواننده کتاب متوجه میشه که چه عواملی باعث شد تا انسان‌ها به سمت مادیگرایی

- بیشتر

زمان

۶ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۵۵۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۶ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۵۵۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان