دانلود کتاب صوتی راهنمای ورود به بازار ارمنستان با صدای زهرا خلیلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی راهنمای ورود به بازار ارمنستان اثر سید مهرداد سیادت نسب

دانلود و خرید کتاب صوتی راهنمای ورود به بازار ارمنستان

معرفی کتاب صوتی راهنمای ورود به بازار ارمنستان

کتاب راهنمای‌ ورود‌ به‌ بازار‌ ارمنستان نوشته سیدمهرداد سیادت نسب که با گویندگی زهرا خلیلی در انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است. هم‌اکنون کشورهای ایران و ارمنستان علاوه بر مشارکت در پروژه‌های مشترک زیربنایی، در ده‌ها پروژه بااهمیت اقتصادی و بازرگانی در حال فعالیت و تعمیق ارتباطات می‌باشند و این همکاری‌ها به‌سرعت در زمینه‌های کشاورزی، صنایع غذایی، پزشکی و دارویی، ساختمان، صنعت، بانکداری، فناوری اطلاعات، طلا، جواهر، تولید شیشه، نساجی، توریسم و حمل‌ونقل نیز در حال گسترش است.

درباره کتاب راهنمای ورود به بازار ارمنستان

روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با ارمنستان از جایگاه ویژه‌ای به لحاظ موقعیت استراتژیک هر دو کشور برخوردار است. پیشینه تاریخی و نیز اشتراکات دو ملت، عوامل فرهنگی، وجود اقلیت ارمنی در ایران، روابط مناسب تجاری، صدور خدمات فنی و مهندسی به‌ویژه در زمینه انتقال انرژی (گاز طبیعی، برق) و همکاری‌های نزدیک استانی بین دو کشور، همچنین عضویت ارمنستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و روابط ویژه با اتحادیه اروپا، ازجمله عوامل تأثیرگذار در روابط دو کشور هستند. این کشور یکی از بازارهای اولویت‌دار و هدف صادراتی ایران در منطقه قفقاز است و در سال‌های اخیر مبادلات تجاری بین دو کشور روند رو به رشدی داشته است.

ایران و ارمنستان از قرن‌ها پیش باهم دارای یک تاریخ مشترک بوده‌اند که این قرابت خود باعث ایجاد تسهیلاتی در زمینه مبادلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی میان دو کشور می‌گردد. با نگاهی به آمارها در یک دهه گذشته می‌توان مشاهده نمود که علاقه مردم ایران و مردم ارمنستان به افزایش مبادلات به‌طور چشمگیری افزایش پیداکرده است. مشارکت ایرانیان در نمایشگاه‌هایی که در ارمنستان برگزار می‌شود و یا بالعکس حاکی از آمادگی بیشتر طرفین برای گسترش ارتباطات اقتصادی می‌باشد و شرایط به‌گونه‌ای است که این دو کشور دوست و همسایه بیش از گذشته می‌توانند با تکیه‌بر مزیت‌های نسبی اقتصادی در زمینه‌های مختلف وارد مبادله شوند. شواهد موجود نشان‌دهنده آن است که وجود منافع متقابل و علاقه قلبی دو طرف می‌تواند هموار کننده راه‌های دشوار اقتصادی و نزدیک‌تر شدن مردم این دو کشور گردد.

کتاب راهنمای ورود به بازار ارمنستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان اقتصاد بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب راهنمای ورود به بازار ارمنستان

نمایی از دریاچه سوان یکی از جاذبه‌های گردشگری ارمنستان

جمعیت ارمنستان

هم‌اکنون جمعیت کشور ارمنستان حدود ۳ میلیون نفر است که ازنظر جمعیت صد و سی و هفتمین کشور جهان است و یک‌سوم آن یعنی نزدیک به ۱ میلیون نفر از آن‌ها در ایروان ساکن هستند. شمار کل جمعیت ارمنیان جهان نزدیک به ۹ میلیون نفر است که از این تعداد ۵.۷ میلیون نفر خارج از جمهوری ارمنستان امروزی زندگی می‌کنند. از این نظر ارمنیان در شمار ملت‌هایی قرار می‌گیرند که بیشتر از نیمی از آنان خارج از سرزمین مادری زندگی می‌کنند. تراکم جمعیت ۱۰۸ نفر در هر کیلومترمربع است. ۶۴ درصد از مردم شهرنشین هستند. ازنظر ترکیب قومی ارمنستان جمعیت یکپارچه دارد و ۹۸ درصد مردم ارمنی و ۲ درصد کرد ایزدی، روس و از اقوام دیگر هستند.

تاریخ

تاریخ ارمنستان درواقع بخشی به‌جای مانده از تاریخ مردم ارامنه در فلات ارمنستان است؛ به نظر می‌رسد زادگاه و وطن اصلی مردم ارامنه ارمنستان بوده و سپس به‌مرورزمان مردم قسمت‌های دیگر نیز به آن‌ها پیوسته‌اند. در ابتدا نام ارمنستان از نام بنیان‌گذار این قوم یعنی "هایک" گرفته‌شده و بعد از تسلط ایران پسوند "ستان" (به معنی سرزمین) به آن اضافه‌شده و به هایاستان تغییر یافت، اما مردم مناطق دیگر، نیز از دیرباز تاکنون ارمنیان و ارمنستان را با تلفظ‌های مختلف کلمه آرمن شناخته و می‌شناسند. آنان این کشور را آرمنیا، آرمانی، آرمینا، آرمنین، ارمنستان نیز نامیده و ملت ارمنی را نیز آرامان، آرمینیان، آرمیانین، آرمنی و ارمنی خوانده‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۲۹۲٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۲۹۲٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۴,۰۰۰
تومان