دانلود کتاب صوتی فهم فلسفه (جلد دوم) با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فهم فلسفه (جلد دوم) اثر جون. ا پرایس

دانلود و خرید کتاب صوتی فهم فلسفه (جلد دوم)

نویسنده:جون. ا پرایس
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۸از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی فهم فلسفه (جلد دوم)

کتاب صوتی فهم فلسفه (جلد دوم) نوشتهٔ جون. ا پرایس با ترجمهٔ رضا علیزاده و با گویندگی تایماز رضوانی در آوانامه منتشر شده است. این کتاب دومین جلد از مجموعهٔ سه جلدی فهم فلسفه است. فهم فلسفه یک مجموعه سه جلدی است که خواننده را با پرسش‌های ماندگار فلسفه از روزگار یونان باستان تا حال حاضر آشنا می‌کند. جلد دوم این مجموعه به بررسی فلسفه در قرون وسطی و دوران تجدد می‌پردازد.

درباره کتاب فهم فلسفه (جلد دوم)

این کتاب به شرح زندگی فیلسوفان در قرون وسطی و دوران جدید می‌پردازد. فلسفۀ قرون وسطی و مدرن با اولین فیلسوفان مسیحی همچون آگوستین آغاز و با تأثیرِ فیلسوفانِ مسلمان و یهودی مثل ابن سینا و ابن میمون در ادامه به آکویناس رسید. این فیلسوفان عالم الهیات نیز بودند و مشغلۀ ذهنی آنها خدا، داستان آفرینش و رابطۀ انسان با این دو بود. یکی از مباحث عمده در قرون وسطی رابطۀ ایمان و عقل بود. این کتاب سعی دارد اطلاعات کاملی در اختیار علاقه‌مندان به فلسفه قرار دهد. 

عناوین فصل‌های این کتاب عبارتند از:

فصل ۱: فیلسوفان قرون وسطی

فصل ۲: تولد فلسفۀ مدرن

فصل ۳: تجربه باوران بریتانیایی

فصل ۴: فلسفۀ نقادانه

فصل ۴: فلسفۀ نقادانه 

کتاب فهم فلسفه (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به فلسفه پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی فهم فلسفه (جلد دوم)

مسیحیت از دل یهودیت بیرون آمد. بنیان‌گذار آن عیسی مسیح، آموزه‌های خود را بر ایمان یهودی که دراین فرهنگ چشم به جهان گشوده بود، پایه گذاشت. برای فهم ایمان مسیحی لازم است که نگاه کوتاهی به تاریخ یهودیت و دیدگاه یهودی نسبت به خدا بیندازیم.

درحالیکه بیشتر هندواروپایی‌ها (از جمله یونانی‌ها و رومی‌ها) به خدایان متعدد قائل بودند، قوم یهود یا عبرانیان به خدای یگانه‌ای اعتقاد داشتند که برتر و والاتر از خدایان دیگر بود و چنان‌که در کتاب مقدس عبری، سِفر خروج ۲۰: ۳، ۱ آمده است:

«خدا تکلّم فرمود و همۀ این کلمات را بگفت ... "تو را خدایان دیگر غیر از من نباشد."»

عبرانیان بر این عقیده بودند که خدای‌شان همۀ کائنات را آفریده است. در نظرِ آنها جهان چنان‌که فیلسوفان یونانی مثل افلاطون و ارسطو می‌اندیشیدند، ازلی و ابدی نبود و نیز مثل رواقی‌ها – مکتب دیگری در فلسفۀ یونان باستان – به «خدا در همه چیز و همه چیز در خدا» اعتقادی نداشتند. عبرانیان بر این باور بودند که خدا قبل از جهان بوده و فراتر از جهان است. جهان و هر چیزی که در آن است متکی به خداست، که نیک است ونیکوکار و عادل و قدّوس. به گفتۀ کتاب مقدس عبری، پس از آفریدن روشنایی، آسمان‌ها، خشکی، گیاهان، جانوران و انسان «خدا دید که [آفرینش او] نیکوست» (پیدایش ۱: ۲۵). عبرانیان نگرش مثبتی نسبت به جهان داشتند و معتقد بودند که جایگاه و خانۀ روح انسان همین‌جا روی زمین است.

با این حال بنا به گفتۀ کتاب مقدس عبری که مسیحیان آن را با نام عهد عتیق می‌شناسند، ما نمی‌توانیم همیشه سعادت را روی زمین پیدا کنیم، زیرا آدم و حوا، اولین مرد و زن، از فرمان خدا در باغِ عدْن سرپیچیدند. کیفر این کار دو چیز بود: نه تنها آدم و حوا از باغ بیرون رانده شدند، بلکه مرگ نیز پا به جهان گذاشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۳۷۲٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۳۷۲٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۵۲,۵۰۰
۳۰%
تومان