دانلود کتاب صوتی قدس در فراق فاروق با صدای علی مهنام فر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قدس در فراق فاروق اثر نجیب گیلانی

دانلود و خرید کتاب صوتی قدس در فراق فاروق

معرفی کتاب صوتی قدس در فراق فاروق

قدس در فراق فاروق رمانی است تخیلی که در آن وضعیت کنونی قدس و سرزمین‌های اشغالی فلسطین، از دیدگاهی نو، توصیف شده است . عمر (رضی‌الله عنه)، خلیفه دوم، در این رمان تخیلی حضور دارد. او شاهد فساد اجتماعی و اخلاقی، بی عدالتی و ظلم در سرزمین‌های اشغالی است. قدس در فراق فاروق را نجیب گیلانی نوشته و محمد ابراهیم ساعدی آن را ترجمه کرده است. این کتاب در انتشارات احسان به چاپ رسیده است. 

درباره کتاب قدس در فراق فاروق

خلیفه دوم، در آغاز داستان، با دختر و پسری مواجه می‌شود که ارتباطی غیر اخلاقی با یک دیگر دارند .از این رو، از نوع ارتباطشان، سخت خشمگین شده با مقایسه این گونه روابط با عصر خلفای راشدین، انحراف بشر امروزی و خطر غرقه شدن در شهوات و دنیاپرستی را یادآور می‌شود.

در ادامه داستان، هنگامی که انفجاری در شهر صورت می‌گیرد، عمر به همراه دوستش به اتهام دست داشتن در انفجار، از جانب نظامیان اسرائیلی دستگیر شده راهی زندان می‌شوند .در آن جا نیز عمر در مواجهه با انواع شکنجه، اسارت ظلم و مانند آن به ستوه آمده دوری مسلمانان امروزی از اسلام واقعی را عامل سقوط ارزش‌ها و تسلط صهیونیزم بر مسلمانان و گسترش فساد و بی عدالتی می‌داند .اخلاق نیک عمر، نکته‌ای است که در لابه‌لای داستان در تمامی ماجراها دیده می‌شود .به طوری که همان دختر منحرف در آغاز داستان، شیفته او شده پس از چندی به دین اسلام می‌گراید. فاتح بزرگ قدس به عصر ما می‌آید و از حصاری که بر قبله اول مسلمین افتاده شده سخن می‌زند و توجه خواننده را به موضوع “قدس” معطوف می‌کند تا واقعیت زمانه خود را بفهمد و از خواب غفلت بیرون آید.

در ادامه داستان، هنگامی که انفجاری در شهر صورت می‌گیرد، عمر به همراه دوستش به اتهام دست داشتن در انفجار، از جانب نظامیان اسرائیلی دستگیر شده راهی زندان می‌شوند. در آن جا نیز عمر در مواجهه با انواع شکنجه، اسارت ظلم و مانند آن به ستوه آمده دوری مسلمانان امروزی از اسلام واقعی را عامل سقوط ارزش‌ها و تسلط صهیونیزم بر مسلمانان و گسترش فساد و بی عدالتی می‌داند.

اخلاق نیک عمر، نکته‌ای است که در لابه‌لای داستان در تمامی ماجراها دیده می‌شود .به طوری که همان دختر منحرف در آغاز داستان، شیفته او شده پس از چندی به دین اسلام می‌گراید.

کتاب قدس در فراق فاروق را را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کسانی که مایلند از جنبه‌هایی دیگر با وضعیت قدس و سرزمین‌های فلسطین و اتفاقات آن آشنا شوند.

بخشی از کتاب قدس در فراق فاروق

... پس از اینکه سخنان سرباز اسرائیلی به پایان رسید ، عمر با صداقت تمام گفت :

- ما پیش اینکه جنگجو باشید مبلغ بودیم ، ما نور خدا را به سویشان می بردیم. بهترین لحظه زندگی ما روزی بود که مردی بیاید و ایمانش را اعلان کند و خوشحالی ما از این عمل خیلی بیشتر از خوشحالی فتح قلعه ای یا شکست لشکری بود.و چشمانش را به آسمان دوخت و اضافه کرد :

- آرزوی ما این بود که یقین را در قلبها استوار و ثابت سازیم قبل از اینکه گامهایی را در سرزمین فتح شده استوار نماییم.

آنهایی که ایمان آورده اند جزئی از لشکر ما گردیدند...

نظرات کاربران

Mohammad Tajdari
۱۴۰۱/۰۲/۲۳

کتابی بسیار عالی و معرکه بود. درود بر طاقچه بخاطر کتابهایی اینچنینی. و درود بسیار بر نویسنده اش

رقـیه ســادات🌱
۱۴۰۱/۰۶/۱۰

گویندگی مشکل داره داستان‌پردازی ضعیفه ترجمه از اون ضعیف‌تر تنها وجه مثبتش قدرت انگیزشی و امید دهنده‌ایه که برای مردم فلسطین داره ولی واقعا اهل سنت معتقدن مهدی موعود عمربن خطابه؟

کاربر ۹۰۲۰۳۸
۱۴۰۱/۰۷/۰۸

گویندگی افتضاحه. کلا کتاب بی سر و تهیه

فهیمه نیکوگفتار
۱۴۰۲/۰۸/۱۱

درتوضیح اول کتاب که گفته دراین کتاب خلیفه دوم عمر رضی.... دراین کتاب هست متوجه شدم کتاب اهل سنته ونوشته کتاب تخیلی عمرفدک حضرت زهرا امانت پیامبرو امانتداری می کرد پنج تن امانت های پیامبر را امانتداری می کرد درکربلا این

- بیشتر
کاربر ۴۸۶۳۲۷۸
۱۴۰۱/۰۵/۲۰

از انتشارات احسان کتاب‌های دیگری هک بذارید.ممنون

yuo R
۱۴۰۱/۰۲/۱۹

بسیار کتاب جالب و زیبایی بود به همه دوستان توصیه می کنم گوش کنید🌷🌷🌷

rahmanpop
۱۴۰۰/۰۸/۱۶

مافوق تصور ذهن عالیه

کاربر 3775184
۱۴۰۲/۰۹/۲۳

واقعا عالی بود توصیە میکنم گوش کنید

کاربر ۵۳۶۹۵۲۱
۱۴۰۲/۰۹/۰۳

همون طور که در معرفی کتاب آمده، این کتاب شنونده را با وضعیت کنونی فلسطین و قدس شریف آشنا می کنه، اوضاع زندگی مردم مظلوم آن سرزمین در تسلط و خفقان اسرائیلی ها بر آن ها. گوشه ای و کمی

- بیشتر
javani
۱۴۰۱/۰۳/۰۳

ارزش شنیدن دارد.

زمان

۷ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۴۳۷٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۴۳۷٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان