دانلود کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی با صدای مریم امینیان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی اثر گوستی لوئیزه هریگل

دانلود و خرید کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی

مترجم:ع. پاشایی
انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی

کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی اثری از گوستی لوئیزه هریگل است که با ترجمه ع. پاشایی و صدای مریم امینیان در نشر واوخوان منتشر شده است. نویسنده در این کتاب هنر گل آرایی را بر اساس آموزه‌های طریقت ذن به مخاطبانش آموزش می‌دهد.

درباره کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی

ذن آیینی عرفانی است که تفکر لحظه به لحظه و ژرف نگری در ماهیت اشیا را به مخاطبانش می‌آموزد. به طور کلی این مکتب از دل مذهب بودایی بیرون آمده و در چین شکل گرفته است اما امروزه در سراسر دنیا، کسانی که به دنبال آرامشند، از این مکتب بهره می‌برند. آن‌ها این کار را از طریق یک مراقبه یا مدیتیشن در چهار سطح انجام می‌دهند: 

سطح اول، مشاهده محیط اطراف است. مشاهده‌ای که تمام صداها، بوها، نورها و احساس سرما و گرما را شامل می‌شود می‌تواند حتی نشستن، خوابیدن یا آرام گرفتن در یک محیط و در طبیعت نیز باشد. در سطح دوم به آرام کردن ذهن و دور کردن آن از تمام پریشانی‌ها می‌پردازیم. برای این کار لازم است با افکار و اندیشه‌هایمان مبارزه نکنیم و برایش نام (مثلا زشت یا زیبا) انتخاب نکنیم. در سطح سوم بر جسم تمرکز می‌کنیم؛ تک تک نقاط بدن. برای اینکار لازم است تا به آرامش برسیم. بخش‌های مختلف بدنمان را از سر تا انگشتان پا، آرام کنیم. با کمک انبساط عضلات می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

سطح چهارم نیز بر تنفس تمرکز می‌کند: در این سطح شاهد ریتم و آهنگ طبیعی نفس کشیدن هستیم. برای رسیدن به این مرحله باید این کارها را به این ترتیب انجام دهیم: ۴ ثانیه نفس کشیدن ۴ ثانیه حبس ۴ ثانیه بازدم ۴ ثانیه خنثی.

اما ذن چگونه می‌تواند با هنر گل آرایی مرتبط شود؟ ژاپنی‌ها هر هنر را نوعی از تربیت می‌دانند که به ما بینشی هدیه می‌کند. از زیبایی حیات و زندگی. زیبایی همان رازی است که فراتر از تمام عقول و اندیشه‌ها، ورای سود و زیان‌ها به دنبال آن هستیم. 

در ژاپن به هنر گل‌آرایی ژاپنی، ایکه‌بانا، می‌گویند. ذن در این هنر رسوخ می‌کند. اما این عبارت به این معناست که اصول فلسفی و سیر و سلوک این طریقت در هنر گل‌آرایی تجلی و تحقق می‌یابد. شاید بتوان اینطور بیان کرد که گوستی لوئیزه هریگل در کتاب ذن در هنر گل آرایی در تلاش است تا هنر گل‌آرایی را به معنای حقیقی‌اش برای مخاطبان توضیح دهد. به گمان او گل آرایی در حقیقی‌ترین معنایش هنر نیست، بلکه بیشتر به بیان تجربه‌ بسیار عمیق‌تر حیات اشاره دارد.

کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

ذن در هنر گل آرایی کتابی زیبا و آموزنده برای تمام کسانی است که دوست دارند هنر زیبای گل آرایی را بر اساس طریقت ذن فراگیرند و تجربه‌ای عمیق‌تر از حیات به دست آورند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۵۴ دقیقه

حجم

۱۶۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۵۴ دقیقه

حجم

۱۶۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۶,۵۰۰
تومان