نظرات درباره کتاب صوتی حشاشین و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی حشاشین اثر تامس گیفوورد

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی حشاشین

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۴۷ رأی
۴٫۱
(۴۷)
Dinak
رمانی بی نهایت جذاب در مورد دنیای پر رمز و راز و زیر زمینی، فرقه گری، فساد و تباهی کلیسای کاتولیک و واتیکان که از ارتکاب اعمال جنایت کارانه و غیر اخلاقی هیچ ابایی ندارند و جایی که پای قدرت و منافع شان در میان باشد حتی همدست نازی ها می شوند و به کشور و مردم شان خیانت می کنند. کتابی با پایانی بسیار نیرومند که تا صفحات پایانی خواننده را میخکوب می کند.
1977054
کتابخوان باشی و این کتاب رو نخونی کتابی بسیار گیرا و پر رمز و راز با گویندگی بی نظیر شاید اوایل کتاب ریتم کمی کند باشد ولی بعد از آن نمیتوانی کتاب را رها کنی . این کتاب منو یاد یه جمله از برتراند راسل انداخت : علم اگر اشتباه کند اشتباهش را خواهد پذیرفت. اما مذهبیون شما را می کشند تا ثابت کنند دین هرگز اشتباه نمیکند ....!
ely.m
حشاشین، نوشته‌ی تامس گیفورد، با ترجمه‌ی جوادسیداشرف از نشر ققنوس به چاپ رسیده است. در سال‌ ۱۹۸۲ زمزمه‌ها برای جانشینی پاپ اعظم که در بستر مرگ است، آغاز شده. در همین شرایط که ذهن همه‌ی افراد وابسته به کلیسا، کشیش‌های بزرگ و مذهبی‌ها را درگیر کرده، قتلی رخ می‌دهد. والنتاین که یک راهبه مبارز و نویسنده است، در محراب نمازخانه‌ی خانه‌ی پدری به قتل می‌رسد. بنجامین و الیزابت برادر و دوست و هم‌کیش وال به قصد پیدا کردن قاتل و خون‌خواهی و کشف معمای قتل او، دست به اقدام می‌زنند، اما موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود. در پس قتل وال، قتل‌های دیگری زنجیره‌وار اتفاق می‌افتد. قتل‌هایی که همگی مثل تکه‌های پازل یک اتفاق سیاه، گذشته‌ی مخوف یک گروه جانی را که به دستور مستقیم کلیسا، فعالیت می‌کرد را کامل می‌کند. حشاشین(اساسین) سازمان مخفی‌ای بودند که در قرون وسطی و رنسانس فعالیت می‌کردند که قبل از جنگ‌جهانی دوم، توسط روحانیون بزرگ و‌عالی‌رتبه‌ی کلیسا بازسازی می‌شوند. مخالفین یا مشکل‌آفرینان کلیسا را به طور بی‌رحمانه‌ای می‌کشتند یا فعالیت‌هایی که خواست آن‌ها بود را در پس نقاب و سرسپرده انجام‌ می‌دادند. سفرهای طولانی، تهدید به مرگ و مشقت‌های فراوان در طول قصه برای بن و الیزابت پیش می‌آید. هر دو تهدید به مرگ می‌شوند و اتفاق‌های عجیبی از سرشان می‌گذرد. بن، راوی بخشی از قصه، وکیل کاربلد و سمجی است که از مصر تا پاریس را جهت یافتن سرنخی برای قاتلین جستجو می‌کند. قصه‌ی خود بن به تنهایی جذاب بود. راهب یسوعی که در سن کم از شرایط کلیسا و راهبگی خسته شده و خلاف جهت خانواده قدم برمی‌دارد. همین پدرش را نسبت به او خشمگین می‌‌کند و بین‌شان فاصله می‌افتد. از سمتی بن، دل به لیز بسته که راهبه است و جدال این دو با هم بر سر اعتقادات و شرایط‌شان، احوالی به داستان داده که برای مخاطب جذاب‌ترش کرده. شرایط غالب بر داستان و حقیقت‌هایی را که آشکار می‌شود، شرایط کنونی و افرادی که خرقه‌ی دین می‌پوشند و دست به هر جنایتی می‌زنند، خلق و کام مخاطب را تلخ می‌کند. نوشتن از نه‌سال تحقیق و رنج نویسنده که درمقدمه هم از سنگ‌اندازی‌هایی که برایش شده، گفته، در یادداشت کوتاه نمی‌گنجد بلکه فقط یک توصیه‌ی اکید می‌خواهد برای خواندنش. این‌کتاب را به شدت دوست داشتم و به دوست‌داران رمان‌های تاریخی، سیاسی، انتقادی و جنایی پیشنهادش می‌کنم. با تشکر از نشر ققنوس برای چاپ این اثر‌.🌺 نسخه‌ی صوتی هم عالیه.
امیرطاهر
واقعا ممنون از توضیحات شما که همگی کپی و پیس توضیحات کتاب که درمعرفی کتاب اومده هست.😂
mary777
عالی بود، داستانی جذاب و پرکشش با پایانی غافل‌گیر کننده. کار گوینده کتاب هم حرف نداشت. منتهی یک‌مسئله جزیی در تولید کتاب توی ذوق می خورد. کل کتاب، به غیر از ابتدا و‌انتهای هر بخش موسیقی نبود، حتی در زمان خوانش هم صدایی جز گوینده شنیده نمی‌شد. اما چند جای انگشت‌شمار کتاب، به سبک نمایش‌نامه‌های رادیویی صداسازی شده بود، مثل صحنه راه رفتن بن روی یخ برای اسکی و... اگه کل کتاب به این شیوه بود ایرادی نداشت اما این که فقط چند جای محدود تولیدکننده یادش افتاد این کارو کنه و مابقی نه! خیلی عجیب و بد بود.
کاربر ۱۰۴۱۶۴۵
سالها قبل خونده بودمش اما به محض اینکه نسخه صوتی رو دیدم با گویندگی درخشان تایماز رضوانی در خریدن و شنیدنش تردید نکردم.
aysan
کتاب جذاب و پر رمز و‌رازی بود و البته پر کشش.
MAFi
واقعا باورم نمیشه اینهمه تکرار هر بار از ده تا فصل قبل یک چیزو دور میکنه تا ۱ دقیقه تو اون قسمت چیز جدیدی بگه مثله شوخی میمونه اینهمه تکرار این مبلغ و اینهمه وقت گوینده و گوش ما واقعا دور ریخته میشه
zzzz1239
عالی.
ams1363
داستان خیلی حجیم و طولانیه،البته ارزش خواندن داره. نسخه‌ی صوتی کیفیت قابل قبولی داره،به جز خوانش غلط مکرر فلاح به معنای رستگاری که با تشدید به معنی کشاورز خوانده شد. روایت اصلی البته کمی هالیوودی است که رگه‌هایی از انتقاد دینی تاریخی را هم در بر می‌گیرد.
maryam
اولین تجربه گوش دادن به کتاب صوتی من بود و بسیار هم طولانی بود. در یک کلمه باید بگم فوق العاده بود و بی نهایت لذت بردم و میخکوب روایت جذابش شدم. به کسایی که علاقمند به داستان های جنایی و تاریخی هستند به شدت پیشنهاد میشه.
مینا
به نظرم این کتاب رو کسانی می تونن بخونن و خوششون بیاد که به دنبال موضوعی خاص مثل حشاشین و شناخت این چنین گروههایی باشند و از مباحث تاریخی خوششون بیاد هر چند نویسنده با ایده یک داستان جنایی کتاب رو پیش برده و تعلیق رو در کتاب ایجاد کرده.
سیامک
بسیار کتاب جالبیه برای شناخت بهتر از سیستم پشت پرده ادیان
paruvash
کتاب خوبیه ولی خوب تر از خود کتاب صدای گیرای آقای رضوانیه که بسیار برای من جذابه
Nastaran58
فصلهای ابتدایی کتاب خیلی خسته کننده س ولی در ادامه جذاب و گیرا میشه داستان حرف نداره فقط باید صبور باشید تا روایت اصلی شروع بشه.خوانش تایماز رضوانی هم عالیه.
تندبادنیمه شب
حقیقتا نمی دونم چرا یک‌ چنین رمان ضعیف و پر حجمی ، ترجمه و صوتی شده است. رمان به شدت کند ؛ پر از دیالوگ های بی ثمر ، تکراری است. بی شک ویراستار نتوانسنه هیچ کمکی به متن بکند. داستان درباره فساد کلیسا در گذشته دور و نزدیک و حال است. نویسنده سطل سطل قتل و جنایت در رمان ریخته و تا می توانسته آن را پیچانده و اینگونه همان اندک لحظات خوبش را هم اخراب کرده است.از شخصیت پردازی که دیگه نگم. یکی از بهترین نمونه های یک رمان بد

زمان

۴۱ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۳ گیگابایت, ۳۷۸٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۱ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۳ گیگابایت, ۳۷۸٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۱۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد