دانلود و خرید کتاب ازدواج نور با نور علی اوسط شعبانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ازدواج نور با نور اثر علی اوسط شعبانی

کتاب ازدواج نور با نور

معرفی کتاب ازدواج نور با نور

کتاب ازدواج نور با نور اثری نوشته علی اوسط شعبانی است که در انتشارات دیبادخت منتشر شده است. این کتاب با تاسی و الگوپذیری از ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) نوشته شده است و راهکارهایی برای زندگی بهتر و ازدواج موفق را در اختیار جوانان قرار می‌دهد. 

درباره کتاب ازدواج نور با نور

ازدواج نور با نور، کتابی است که قرار است به تمام جوانان کمک کند تا با الگوگرفتن از ازدواج و زندگی مشترک حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به زندگی مشترک خود، ایمان امید و عشق را دعوت کنند و ازدواجی سالم و سلامت داشته باشند. ازدواج به امری تبدیل شده است که امروزه بسیار سخت است. خانواده‌ها گاهی در این زمینه بسیار سختگیری می‌کنند و شرایط مختلف نیز همه و همه در اینکه جوانان ازدواج را بسیار دور ببیند و برایش آماده نباشند، دخیل است. 

اما ازدواج یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر فردی در زندگی خود انجام می‌دهد. با یک ازدواج سالم می‌توان به عشق رسید و جامعه را هم به سوی سلامت سوق داد. اگر جوانانی که قصد ازدواج دارند و همچنین خانواده‌هایشان درباره ازدواج به توافق‌هایی برسند و رویکردشان را به رویکردی که اهل بیت (ع) داشتند، نزدیک کنند، قطعا نتایج بهتری هم حاصل می‌شود. 

این کتاب یکی از منابع خوب است که به خانوده‌ها کمک می‌کند دیدگاه خود به ازدواج را تغییر دهند و رویکرد عملی خود را نیز متناسب و متاثر از الگوی زندگی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) متحول کنند. 

کتاب ازدواج نور با نور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب ازدواج نور با نور را به تمام جوانانی که دوست دارند رابطه عاطفی و زندگی سالم و سرشار از خوشبختی داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب ازدواج نور با نور

ازدواج و تهذیب نفس 

زن و مرد، لازم است در پرتو کانون گرم خانواده به تکامل دست یابند و همدیگر را با برخورداری از «صبر» و «شکر»، که دو رکن ایمان است، یاری کنند. شرع مقدس اسلام در تشکیل خانواده، تنها به ارضای غریزه جنسی نظر ندارد؛ اگرچه این نکته مهم نیز، جزئی از فلسفه ازدواج است و اسلام برای حفظ عفت عمومی در جوامع بشری، به دختران و پسران بالغی که نیاز به ازدواج دارند، امر به پیوند و تشکیل خانواده کرده ست. نکته مهمتری که اسلام از ازدواج و تشکیل خانواده دنبال میکند، عبارت است از: «تهذیب نفس»؛ زیرا محیط خانه و کانون گرم خانواده را، بهترین مکتب برای خودسازی و کسب کمالات میداند. 

ازدواج را آسان بگیریم 

سود ازدواج چیست؟ این سؤالیست که برای خیلیها مطرح است و هر کس جوابی برای آن دارد. من نظریات خود را در چند بخش بیان میکنم. 

۱. ازدواج موجب میشود که جوان در ابتدای زندگی، مجبور نباشد دنبال پول ربا برود، سرگردان بانکها باشد یا دنبال ضامنهای آنچنانی بگردد. نباید کاری کنیم که جوانان از ازدواج منصرف شوند و شوقی که نسبت به این کار در سر دارند، به یأس و پشیمانی بدل شود.  

۲. اگر جوانی در راه درست زندگی قدم برمیدارد اما مال دنیا ندارد، باید دستش را بگیریم و کمکش کنیم. زخم زبان نزنیم که چرا به موقع مال دنیا جمع نکردی و چرا به فکر چنین روزهایی نبودی! باید بدانیم که او به فکر چنین روزهایی هم بوده، اما با دست خالی نمیشود کاری کرد و باید فرد جوان کمک کار و سرپرستی داشته باشد که در مواقع سخت به یاری اش بیاید. گاهی جوان نیاز به یک شخص کاربلد دارد که کمکش کند و راهکاری به او بیاموزد تا استعداد خدادادیاش شکوفا گردد و راه درست پیشرفت و تعالی را یاد بگیرد. 

باید توجه داشته باشیم که ازدواج آسان، هم به نفع خانواده پسر است و هم به سود خانواده دختر! چون والدین دختر هرچقدر بیشتر از داماد پول بگیرند، برای اینکه پیش مردم کم نیاورند، شاید دو برابرش را خرج جهیزیه کنند. در بسیاری مواقع دیده شده است که چنین ازدواجهایی غیر از ناراحتی چیز دیگری ندارند و کار به جاهای باریک میکشد؛ چراکه جهیزیه زیاد، خوشبختی نمی‌آورد. حضرت زهرا مگر چند قلم جهیزیه داشت؟  

۴. ازدواج آسان باعث آرامش روح و روان میشود؛ این یعنی خوشبختی که دنبالش میگردیم! انسانی که آرامش روح و روان داشته باشد، غیر از حرفهای خوب و رفتارهای خوب، چیز دیگری را انتخاب نمیکند. مثل اینکه وقتی راننده هنگام رانندگی خسته نباشد ومشکل قسط ماشین نداشته باشد، پشت فرمان احساس میکند که انسان بسیار خوشبختی است. این راننده اگر ماشینی حتی جلویش بپیچد، اصلا ناراحت نمیشود و تازه به فکر طرف مقابل است که خدایا چه مشکلی داشت و حتماً خسته یا ناراحت بود! بله، دامادی که قرض و قسط ندارد و ازدواج آسان کرده است، هرگز در خانه پرخاشگری نمیکند و اعصاب شریک زندگی خویش را بهم نمیریزد. ازدواج آسان، یعنی زندگی سالم و اولاد سالم؛ چون اگر بر اثر مشکلات، عروس و داماد آرامش روح و روان نداشته باشند، بچه‌ای که از آنان به وجود می‌آید، فکر می‌کنید چه احوالی خواهد داشت؟  

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان