دانلود و خرید کتاب شناخت همسر افسانه تحقیق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شناخت همسر اثر افسانه تحقیق

کتاب شناخت همسر

معرفی کتاب شناخت همسر

کتاب شناخت همسر نوشتهٔ افسانه تحقیق است. نشر برگ و باد این کتاب راهنمای زوج‌درمانی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب شناخت همسر

کتاب شناخت همسر حاوی سه بخش است؛ «درک روابط زناشویی» و «بهبود رابطهٔ زناشویی» و «مشاوره». با مطالعهٔ این کتاب می‌توانید کارهایی که باید و نباید برای حفظ زندگی زناشویی خود انجام دهید، از رفتارهایی که به رابطهٔ شما لطمه می‌زند، پرهیز کنید و تکنیک‌هایی را که به تقویت رابطهٔ شما کمک می‌کند، دریافت کنید. اثر حاضر در بخش اول آنچه یک رابطه را تشکیل می‌دهد، بررسی کرده و به انواع مختلف عشق و ویژگی‌های انواع پیوندها پرداخته؛ همچنین به برخی از چالش‌هایی که زوج‌ها با آن روبه‌رو هستند و ویژگی‌های مشترک زوج‌های موفق و همچنین رفتارهایی که زوجین باید انجام دهند و یا از آن اجتناب کنند، اشاره کرده است. در بخش دوم، به مسائلی که زوجین با آن روبه‌رو هستند از جمله اختلافات مالی، ارزش‌های فردی متفاوت از هم و زندگی زناشویی پرتنش پرداخته شده است؛ همچنین برخی از مشکلات که مختص ازدواج‌های خاص است (مثل ازدواج زوج‌های کم‌سن‌وسال و یا زوج‌هایی با فاصلهٔ سنی زیاد) بررسی شده است. در بخش سوم این نکته بررسی می‌شود که درصورتی‌که بخواهید درمان را با مشاور روابط زناشویی ادامه دهید، چه انتظاری از زوج‌درمانی دارید. اصلاح یک رابطهٔ ازهم‌گسیخته، کار چندان آسانی نیست، ولی بسیار سودمند است.

خواندن کتاب شناخت همسر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد روابط زناشویی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شناخت همسر

«برای لحظه‌ای به این موضوع فکر کنید که چقدر همسرتان را می‌شناسید. به این فکر کنید که او اساساً چه کسی است؟ آیا می‌دانید چه چیزی باعث می‌شود تا همسرتان هر روز صبح از رختخواب بلند شود؟ و یا اینکه اهدافش در زندگی چیست؟ از چه چیزهایی می‌ترسد؟ و یا چه چیزی او را بیشتر خوشحال می‌کند؟

شاید با این پرسش‌ها به این نتیجه برسید، که خیلی کمتر از آن چیزی که فکرش را می‌کردید از همسرتان شناخت دارید. شاید همه چیز را خیلی سطحی در موردش بدانید، اما نمی‌توانید دقیقاً مشخص کنید که چه چیزهایی دقیقا باعث رفتارهایش شده و شخصیتش را شکل داده است.

از سوی دیگر، بقیه زوج‌ها ممکن است آنقدر با هم زندگی کنند که احساس کنند همه چیز را در مورد همدیگر می‌دانند. آنطور که به نظر می‌رسد، هیچ چیز عجیبی در رابطه شان جود ندارد، به آن حدی که در زندگی شما وجود دارد. و این همسر شماست که خودش قابل پیش بینی شده‌است.

واقعیت این است که حتی طولانی‌ترین و پایدارترین روابط هرگز ما را وادار نمی‌کند که همه چیز را درباره شریک زندگی خود بدانیم. انسانها موجودات پیچیده‌ای هستند که مدام در حال تغییر هستند. برای اغلب ما درک واقعی آنچه در ذهن خودمان می‌گذرد مشکل است. بنابراین چگونه می‌توانیم بفهمیم در سر دیگران چه می‌گذرد در حالی که ما حتی نمی‌توانیم از آنچه در درون خودمان می‌گذرد آگاه شویم؟

بخش اعظم اختلافات و درگیری‌ها در روابط، زمانی ایجاد می‌شود که زوجین به سادگی نمی‌توانند یکدیگر را درک کنند. همانطور که در فصل دوم بحث کردیم، برخی اختلافات و مشکلات می‌توانند از طریق سوء تفاهم‌های ساده یا ارزش‌های فردی ایجاد شوند که اشتباها اینگونه تلقی می‌شود که هدف همسرتان، ایجاد دعوا و بگو مگو است. داشتن شناخت کافی و عمیق از همسرتان می‌تواند به این سوء برداشت‌ها پایان دهد. با شناخت چیزهایی که برای همسرمان مهم است و یا حتی آن چیزهایی که مهم نیست، می‌توانیم حرکات و رفتار او را، واقعا آنطور که هست ببینیم، نه اینکه آنها را از دریچه تحریف شده ارزش‌ها و ادراکات خود مشاهده کنیم.

مهمتر از همه اینکه، وقت گذاشتن برای شناخت واقعی همسرتان می‌تواند به ایجاد- یا ایجاد مجدد- عشق و صمیمیت در روابط کمک کند. این موضوع می‌تواند به موقع به ما یادآوری کند که، صرف نظر از مدت زمانی که با هم بوده‌اید، همیشه چیزی برای دانستن در مورد شخصی که میخواهید با او زندگی کنید، وجود دارد.

ساده‌ترین راه برای شناخت همسر خود این است که از او سوالاتی بپرسید. و منظور از سوالات در اینجا، سوالات عمیق و معنی داری است که چیزی فراتر از پرداختن به موضوعات سطحی است - نه فقط سوالات استانداردی مثل: "روز شما چگونه بود؟" که بسیاری از زوج‌ها معمولاً هر شب این سوال را تکرارمی کنند. خیلی اوقات، زوجین با یکدیگر حرف می‌زنند، اما به طور جدی با یکدیگر درد و دل نمی‌کنند.

برای اینکه واقعا همسر خود را بشناسیم، باید صحبت ما بیش از یک گفتگوی کوتاه باشد. پروفسور روانشناسی دان آدامز ادعا می‌کند که سه سطح مختلف وجود دارد که ما می‌توانیم یک فرد را بر اساس آنها بشناسیم. و برای اینکه کاری کنیم که رابطه بدرستی پیش برود، باید تلاش کنیم تا همسر خود را بر اساس هر سه سطح بشناسیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۹۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان