دانلود و خرید کتاب بشنو شمیم عود اکبر ایرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بشنو شمیم عود

کتاب بشنو شمیم عود نوشته اکبر ایرانی است. این اثر تلخیص و بازنویسی کتاب الاغانی اثر ابوالفرج علی بن الحسین اصفهانی، ست.

درباره کتاب بشنو شمیم عود

این کتاب برگرفته از کتاب الاغانی اثر ابوالفرج علی بن الحسین اصفهانی (تألیف قرن ۴) است. در پی برچیده شدن خانه‌های فساد و فحشا به امر پیامبر (ص) و مخالفت با زنان خواننده و آلات موسیقی، یکی از بزرگان قریش به نام نضر بن حارث برای مبارزه با اسلام با حضور در دربار خسرو پرویز عودنوازی می‌کرد و داستان‌های اساطیری ایران باستان را فرا می‌گرفت و تازه مسلمانان را با آهنگ و ساز عود و آن داستان‌ها از ایمان آوردن به دین اسلام بر حذر می‌داشت. در این شرایط بود که آیه‌ای در بارۀ او و در نکوهش اعمال او نازل شد که در آن آیه مسلمانان از خرید و فروش کنیزهای آوازخوان ممنوع شدند.

ابوحامد غزالی در کتاب احیاء علوم الدین در مبحث سماع و غناء می‌گوید: منظور از تحریم خرید و فروش مغنیه، ناظر به آن دسته از کنیزهایی است که در مجالس شرابخواری و هرزگی و اختلاط زنان و مردان و ...  برنامه اجرا می‌کردند نه خرید کنیزهایی که فقط برای مالکان خود می‌خواندند.

این اثر روند تحول موسیقی و داستان زندگی خوانندگان و شاعرانی را گزارش می‌دهد که در دو قرن اولیۀ اسلام ظهور پیدا کردند و اصول علمی موسیقی عربی را پایه‌ریزی کردند.

مؤلف می‌کوشد تا خواننده را آگاه کند که اسلام با هنر و زیبایی مخالف نیست، بلکه مشوّق آن نیز هست و اسلام قطعاً با موسیقی علمی که ابراهیم و اسحاق موصلی پایه‌ریزی کردند مخالف نیست و آنچه با آن مخالف است موسیقی لهو و فسادانگیز است.

کتاب بشنو شمیم عود منتخبی است از کتاب الاغانی، نویسنده اذعان می‌دارد اسلام با موسیقی که از مصادیق زیبایی و هنر است، مخالف نیست و با هرزگی و لهو و لعب مخالف است.

خواندن کتاب بشنو شمیم عود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات کهن ایران پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان