دانلود و خرید کتاب همای رحمت سیدمحمدمهدی جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب همای رحمت

کتاب همای رحمت، اثر سید محمدمهدی جعفری، مروری بر زندگی سیاسی امام علی ابن ابیطالب (ع) است که در مجموعه کارنامه دانشوران ایران و اسلام انتشارات میراثبان منتشر شده است. 

درباره کتاب همای رحمت

سید محمدمهدی جعفری در کتاب همای رحمت، پس از بیان مختصری از دوران نوجوانی حضرت به شرح اوضاع خلافت مسلمین پس از رحلت نبی اکرم (ص) می‌پردازد. او شرح می‌دهد که چرا علی (ع) با خلافت سه خلیفۀ اول؛ عمر، ابوبکر و عثمان کنار آمد و در دوران سه خلیفه چطور به آنان در ادارۀ امور مسلمین کمک می‌کرد. سپس به دلایلی که منجر شد خلافت مسلمین را بعد از عثمان بپذیرد پرداخته است.

امام علی (ع) برای اصلاح اوضاع نابسامان مسلمین فاصلۀ طبقاتی ساختگی در اجتماع را برداشت. فرمانداران و حاکمان نالایق و فاسق که قصد خدمت به مردم را نداشتند بر کنار کرد. در توزیع مال در میان مردم، به عرب و غیر عرب یکسان بخشید. به اعتقاد او پرهیزگاری حرکتی تکاملی است و انسان را به مراتب والای انسانی می‌رساند.

در دوران خلافت ایشان آزادی ابراز عقیده و اظهار نظر در همۀ ابعاد سیاسی و امکان رشد استعدادهای انسانی فراهم شد و دیگر هرج و مرج در ادارۀ امور، تصرف در اموال مسلمین، عدم رعایت حق الناس، استثمار و بهره‌کشی از تودۀ مردم وجود نداشت.

معیار حضرت علی (ع) برای انجام هر کاری، فرمان خدا و قرآن و شیوۀ پیامبر اسلام (ص) است. "رهبری" وسیله‌ای است برای آگاهی مردم نسبت به جهان، راهنمایی و آگاهی افراد برای تکامل یافتن و قرب به پروردگار. 

کتاب همای رحمت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ صدر اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان