دانلود و خرید کتاب پهنه جهان جواد صفی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پهنه جهان اثر جواد صفی‌نژاد

کتاب پهنه جهان

معرفی کتاب پهنه جهان

کتاب پهنه جهان اثر جواد صفی‌نژاد، تلخیص و بازنویسی کتاب حدود العالم من المشرق الی المغرب اثر نویسنده ناشناخته قرن چهارم هجری است که در انتشارات میراثبان به چاپ رسیده است.

فرهنگ اسلامی - ایرانی در طی قرون و اعصار گذشته، پیشرفت‌ها و تحولات علمی بسیار داشته و حتی با وجود فراز و فرود‌های سیاسی و اجتماعی خود، یکی از گسترده‌ترین و غنی‌ترین فرهنگ‌های جوامع بشری است. در این میان آثار علمی، ادبی، فکری و ذوقی دانشمندان ایرانی، همواره مورد توجه و استفادۀ علمای غرب بوده است.

اما با تمام کوشش‌هایی که در سال‌های گذشته برای شناسایی آثار مفاخر و گنجینه‌های مکتوب و تحقیق و بهره‌مندی در آنها شده و به انتشار صدها کتاب و رسالۀ ارزشمند انجامیده، هنوز آثار بسیاری به صورت دستنویس مانده و منتشر نشده است. در کتابخانه‌های داخل و خارج ایران، کتاب‌ها، رساله‌های خطی و پایان‌نامه‌های فراوانی در حوزه‌‌های گوناگون فرهنگ ایرانی و اسلامی نگهداری می‌شوند که اهمیت آنها ناشناخته مانده و شایسته است این آثار، با بهره‌گیری از فهرست‌ها و کتاب‌شناسی‌ها، شناسایی و به دست پژوهشگران و محققان جوان برسد و به همّت ناشران فرهنگ‌دوست و دانش‌گستر در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد، موضوعی که انتشارات میراثبان هدف خود قرار خواهد داد.

اکبر ایرانی موسس و مدیر انتشارات میراثبان سال ۱۳۹۰ این نشر را تاسیس کرد تا در زمینه‌های ادبیات، تاریخ و جغرافیا، هنر، ایران شناسی، اسلام شناسی، فلسفه، کلام، ادیان و مذاهب، ... آثار ارزشمندی منتشر کند.

نتشارات میراثبان در سالهای گذشته مجموعه‌ای از آثار تأثیرگذار در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را به زبانی ساده برای جوانان بازنویسی و منتشر کرد به این هدف که نسل امروز با پیشینۀ درخشان فرهنگی و تمدنی خود آشنا شود و با احساس غرور نسبت به کوشش‌های ارزشمند نیاکان، از آنها درس بگیرد و دریابد که قادر است همچون بزرگان تاریخ ساز کشور خود، در همۀ زمینه ها مفید، نقش‌آفرین و کارساز باشد.

درباره کتاب پهنه جهان

حدود العالم من المشرق الی المغرب را جغرافیدان گمنام در زمان سلطنت نوح بن منصور سامانی، هفتمین امیر سامانیان در سال ۳۷۲ تألیف کرد. این جغرافیدان ناشناخته در اثرش به تفکیک نواحی جغرافیایی پرداخته و طبق روال معمول در آن زمان، جهان شناخته شدۀ آن روز را در سه بخش آسیا، اروپا و لیبی (آفریقا) مورد مطالعه و بررسی قرار داده است. او وسعت آسیای کبیر را ۲/۳، اروپا را ۱/۴ و آفریقا را ۱/۱۲ کل جهان می‌داند.

این کتاب در توصیف زمین آغاز می‌شود و پس از شناساندن همۀ آبادانی‌ها و ویرانی‌ها به بیان آداب و رسوم اقوام مختلف می‌پردازد و خواننده را از کوه‌ها، دریاها، رودها، بیابان‌ها و جزایر اطراف همۀ شهرهای شناخته شده تا آن زمان مطلع می‌سازد. او همچنین سرعت بادهای ۱۲۰ روزۀ سیستان را دلیل ساخت آسیاب‌های بادی در سیستان می‌داند.

 خواندن کتاب پهنه جهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به متون تاریخی به ویژه جغرافیای تاریخی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان