دانلود و خرید کتاب صدای شکفتن ناهید بابایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صدای شکفتن اثر ناهید بابایی

کتاب صدای شکفتن

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صدای شکفتن

کتاب صدای شکفتن نوشته ناهید بابایی است. کتاب صدای شکفتن که انتشارات تیرگان برای علاقه‌مندان به شعر معاصر منتشر کرده است به آیین زندگی در اشعار سیمین بهبهانی می‌پردازد.

درباره کتاب صدای شکفتن

آیین زندگی از مباحث مهم ادبیات و شعر است. بیان ارزش‌ها‌ی مطلوب در اشعار، نشان دهنده‌ جهان بینی شاعر است. وقتی خواننده با اشعار سیمین بهبهانی همراه می‌شود و با آنها آشنایی پیدا می‌کند، متوجه گرایش شاعر به آیین زندگی که شامل درونمایه‌ها‌ی اجتماعی و عشق و انسانیت است می‌گردد که همه در نهایت به انسان ختم می‌شود. انسانی که سیمین به دنبال معرفی جایگاه واقعی او به خوانندگان می‌باشد، انسانی است که با درد همنوعش؛ آزرده خاطر می‌شود و با خوشحالی او خرسند است. نگاه به هم نوعش؛ انسانی، مهربان و از سر وجدان است. به کل جهان به چشم یک خانواده نگاه می‌کند. زندگانی را دوست دارد و با منت آن را به دوش خود میکشد اما دلش نمی‌خواهد کسی را آزرده کند . نگاه سیمین به زندگی،نگاه ارزشمند‌ی‌ها‌ی انسانی است. از این رو، اقبال بعضی از مخاطبانش به اشعار اجتماعی یا سیاسی او بوده است. بعضی، اشعار عاشقانۀ او را در اوج دانسته و برخی هم اشعار‌ی که جایگاه زن را بیان نموده ارزشمند یافته‌اند. خود سیمین در این زمینه می‌گوید: مسئله اینجاست که به همان اندازه که من درگیر مسائل اجتماعی یا سیاسی هستم، مخاطب من هم درگیر باشد. مسلّم است که چنین مخاطبی شعر اجتماعی یا سیاسی را بیشتر می‌پسندد.

در این پژوهش؛ تلاش نویسنده بر آن است که همین اشاره به آیین زندگی از دیدگاه‌ها‌ی مختلف؛ ارزش‌ها‌ی مطلوب و نامطلوب زندگی از دیدگاه سیمین بهبهانی مورد بررسی قرار گیرد در بخش اول کتاب به مبانی پژوهشی و آیین زندگی از دیدگاه‌ها‌ی مختلف پرداختیم تا زندگی را از منظرها‌ی مختلف بررسی کنیم؛ سپس به تحلیل اشعار سیمین؛ ارزشها و ضد ارزشها – مفاهیم مختلف زندگی اجتماعی – فرد‌ی – سیاسی– اجتماعی سیمین را در دیوان اشعار بررسی و تحلیل کردیم .

در ارتباط با موضوع زندگی، مؤلّفان و محقّقان، آثار متعدد و متنوعی را ارائه کرده‌اند؛ اما با توجه به اهمیت موضوع، هم از نظر کمی، تعداد این آثار اندک است و هم از نظر کیفی در بیشتر آثار به ذکر مصادیق زندگی انسان‌ها‌ی مختلف اشاره می‌کنند. به این معنا که در این تألیفات بیشتر به ارائۀ آرا‌ی کلی پیرامون زندگی و یا ارائۀ زندگینامۀ انسان‌ها‌ی موفق و ناموفق در زندگی توجه شده است. با وجود نیاز جامعۀ امروز به آشنایی با دیدگاه‌هایی که بتواند چگونگی یک زندگی مناسب را برا‌ی آنها ترسیم نماید، مشاهده می‌شود که نویسندگان کمتر به طبقه بند‌ی مناسب دیدگاه‌ها‌ی مرتبط با زندگی مطلوب پرداخته و فقط به اشارات کمی در خصوص ابعاد خاصی از زندگی پرداخته‌اند . این کار تا به جایی پیش رفته است که در برخی مفاهیم و کلمات، مترادف یا مفهوم زندگی مطلوب و یا نامطلوب به کار برده می‌شود. مفاهیمی همچون سعادت، شقاوت، خوشبختی، بدبختی و ... از جمله این مفاهیم هستند. در این کتاب به بررسی مفهوم زندگی از دیدگاه‌ها و منظرها‌ی مختلف می‌پردازیم.

خواندن کتاب صدای شکفتن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شعر معاصر فارسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۵/۰۷

سیمین بهبهانی از مهمترین شعرای معاصر ایران است. او لایق این است که هر چه بیشتر و عمیق تر به آثار بی نظیرش پرداخته شود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۰۳٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۷۰۳٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان