دانلود و خرید کتاب دیوان اشعار نوای خیمه گاه عابدین کاظمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیوان اشعار نوای خیمه گاه اثر عابدین کاظمی

کتاب دیوان اشعار نوای خیمه گاه

امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دیوان اشعار نوای خیمه گاه

کتاب دیوان اشعار نوای خیمه گاه مجموعه اشعار عابدین کاظمی است که در شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است. اشعار این کتاب شامل مدایح و مراثی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

شركت چاپ و نشر بین الملل وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است. این موسسه از ابتدای تاسیس آن در اوایل دهه شصت به چاپ و اتتشار آثار دینی پرداخته است و علاوه بر آن به چاپ آثارارزشمند به زبان‌های خارجی از نویسندگانی چون علامه طباطبایی، استاد مطهری، شهید بهشتی و دیگر علمای معاصر نیز اهتمام داشته است. این انتشارات برای علاقه‌مندان و پژوهشگران جهان قرآن كریم را به زبان‌های انگلیسی، روسی، چینی نیز ترجمه کرده است.

شرکت چاپ و نشر بین‌الملل كتاب‌های بسیاری به زبان فارسی در موضوعات فقه و علوم قرآنی، فلسفه و كلام اسلامی، عرفان اسلامی، تاریخ اسلام، سیره و شرح زندگی معصومان، فرهنگ جامع سخنان امامان (ع) و دیگر موضوعات چاپ و منتشر كرده. همچنین فروشگاه كتاب این شركت به عنوان بزرگترین مركز عرضه و توزیع كتب دینی در تهران فعالیت دارد.

درباره کتاب دیوان اشعار نوای خیمه گاه

این کتاب مجموعه سروده‌های جناب آقای عابدین کاظمی است که در پرورش استعدادهای جوان در مداحی زحمات زیادی را به دوش کشیده است و تقریبا تمام وقت خود را در این کار سرمایه‌گذاری کرده است.

شعر آیینی به شعری گفته می‌شود که در آن، شاعر، از آموزه‌های دینی و مذهبی سخن بگوید و یا از ارادت و محبتش نسبت به پیامبر (ص) و یا امامان (ع) بنویسند. به طور کلی می‌توان گفت که هر شعری که متاثر از آموزه‌های دیانت اسلام باشد، شعر آیینی نام دارد.

اشعار کتاب دیوان اشعار نوای خیکمه گاه را هم می‌توان در همین دسته بندی گنجاند، چراکه در تک تک کلمات و در جای جای ابیات آن عشق به امامان و اهل بیت دیده می‌شود. عابدین کاظمی در این کتاب شعرهایی را سروده است که همگی از عشق و ارادت عمیق او به امام حسین (ع) حضرت سید الشهدا حکایت دارد. اشعاری که مخاطب را با خود همراه می‌کند و از کوچه‌ پس کوچه‌های عاشقی می‌گذراند تا به کربلای شهادت و فداکاری برساند. اشعاری که مظلومیت آن حضرت را نمایان کند و قابی تمام قد از فداکاری او نشان دهد. فداکاری که سبب شد تا دیانت اسلام زنده بماند و پیامش که از مهر و دوستی حکایت دارد، به گوش مردم سراسر جهان برسد.

این اشعار در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) علی الخصوص ارباب مظلومان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سروده شده است. مردی که آزادگی را والاتر از هرچیزی می‌دانست و حاضر نشد آزادگی‌اش را از دست بدهد. تا پایان عمر گرانقدرش بر سر آرمانش ایستادگی کرد و با فداکاری‌اش، موفق شد تا درخت اسلام را آبیاری کند.

علاوه بر اشعاری که در رثای امام حسین و به طور کلی واقعه کربلا سروده شده است، می‌توان اشعاری را در نظر آورد که از ارادت عابدین کاظمی به امامان دیگر سرچشمه گرفته است و به زیبایی هرچه تمام‌تر، در توصیف ارواح پاک آنان، نوشته شده است.

کتاب دیوان اشعار نوای خیمه گاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمام علاقه‌مندان به شعر معاصر و دوست داران اشعار با درونمایه مذهبی را به خواندن کتاب دیوان اشعار نوای خیمه گاه دعوت می‌کنیم.

نظرات کاربران

کاربر ۲۱۷۲۱۲۵
۱۴۰۰/۱۲/۱۲

اشعار آئینی عالی ،مناسب جلسات مذهبی مدح و مرثیه به زبان ساده و روان به تمامی مداحان و وعاظ مذهبی پیشنهاد میشه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان