دانلود و خرید کتاب فرازهایی از زندگانی حضرت زینب کبری (علیها السلام) ترجمه محمود شریفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرازهایی از زندگانی حضرت زینب کبری (علیها السلام) اثر گروه محققین موسسه البلاغ

کتاب فرازهایی از زندگانی حضرت زینب کبری (علیها السلام)

معرفی کتاب فرازهایی از زندگانی حضرت زینب کبری (علیها السلام)

کتاب فرازهایی از زندگانی حضرت زینب کبری (علیها السلام) نوشته گروه محققین موسسه البلاغ است که محمود شریفی آن را به فارسی ترجمه کرده است. کتاب فرازهایی از زندگانی حضرت زینب کبری (علیها السلام) به زندگی یکی از بزرگ‌ترین زنان اسلام یعنی حضرت زینب (ع) می‌پردازد.

درباره کتاب فرازهایی از زندگانی حضرت زینب کبری (علیها السلام)

مطالعه و تحقیق در سیره اهل بیت (علیهم‌السلام) و آشنایی با میراث فکری و سیاسی آنان از مهمترین قضایای اساسی در فکر و حرکت اسلامی است. چه بسا درگیری‌های سیاسی و منازعات بر سر مادیات دنیوی برای نهان کردن نقش اهل بیت (ع) پس از آن انجام گرفت که در جامعه اسلامی شماری جریانات فکری و سیاسی پدیدار و شاخص شده بود.

مکتب اهل بیت (ع) و تلاش‌های سیاسی و مقاومت آنان در برابر ظلم، طغیان، فساد و انحراف، و نیز نقش رهبری و پیشگامی ژرف و اصیل آنان نقش تعیین کننده ای در زندگی امت و تاریخ اسلام داشته است.

حادثه دهشتناک و وحشتناک کربلا از مهم‌ترین رخدادها و پدیده‌ها در تاریخ امت و تاثیرگذارترین در مسیر حوادث و اوضاع سیاسی و فکری جهان اسلام، بلکه جهان به شمار می‌رود.

در کربلا بود که نقش زنان پیشگام از اهل بیت (ع) یعنی حضرت زینب کبری دختر امیرمومنان امام علی بن ابی‌طالب (ع) و فاطمه زهرا (س) بروز و ظهور کرد. او کسی است که حوادث تلخ و مصیبت بزرگ را تحمل کرد و با تمام شرایط سخت درگیری و برخوردهای سیاسی، پیام انقلاب را پس از شهادت برادرش امام حسین (ع) به دوش کشید و آن را به جهانیان ابلاغ کرد و رسانید.

به منظور آن که گوشه‌ای از تاریخ اهل بیت (ع) و میراث باشکوه آنان و نیز مسئولیت تاریخی بزرگ زنان و مردان این خاندان دانسته شود و مصیبت هایی که آنان تحمل کردند تا مکتب اسلام حفظ و دین در مسیر اصلاحات قرار گیرد، به انتشار این کتاب با عنوان پرداخته شده است.

حضرت زینب (ع) (۵ یا ۶ق- ۶۲ق) دختر امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) بودند. بر اساس روایات، نام‌گذاری حضرت زینب (س)، توسط پیامبر اسلام(ص) انجام شد. این بانوی بزرگوار در زمان حضور امیرالمؤمنین(ع) در کوفه به زنان تفسیر قرآن آموزش می‌داد.

زینب (س) همسر عبدالله بن جعفر بود و در واقعه کربلا در کنار برادرش امام حسین(ع) حضور داشت. امام حسین(ع) هنگام وداع در روز عاشورا از حضرت زینب خواستند او را در نماز شبش دعا کند. با پایان یافتن جنگ، زینب (س) و دیگر بازماندگان کاروان امام(ع) به اسارت درآمدند و به کوفه و از آنجا به شام برده شدند.

خطبه حضرت زینب در کوفه و نیز در شام (در مجلس یزید)، بسیار معروف است. خطبه ایشان در مجلس یزید، حاضران را به‌شدت تحت تأثیر قرار داد و یزید مجبور شد جنایت و قتل امام حسین (ع) را به گردن ابن زیاد بیندازد و او را لعن کند.

ایشان را به سبب مصیبت‌های فراوانی که دیده، اُمّ المَصائب لقب داده‌ شده. درباره محل دفن زینب(س) اختلاف است و حرم حضرت زینب در شام و مقام السیدة زینب در مصر منسوب به اوست.

خواندن کتاب فرازهایی از زندگانی حضرت زینب کبری (علیها السلام) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ اسلام و زندگی معصومین (ع) پیشنهاد می‌کنیم. 


نظرات کاربران

کرم کتاب
۱۴۰۱/۰۵/۱۵

به نیت آشنایی با زندگی حضرت زینب قبل از عاشورا کتاب رو خریدم، اما تا حدود صفحه شصت شاید کلا یک صفحه هم به زندگی شخص حضرت زینب نپرداخته بود و فقط وقایع پیرامونی رو نوشته بود. هیچی از حضرت

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۹۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

حجم

۵۹۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان