دانلود و خرید کتاب نظریه دولت دینی علی‌اکبر نوایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظریه دولت دینی اثر علی‌اکبر نوایی

کتاب نظریه دولت دینی

معرفی کتاب نظریه دولت دینی

کتاب نظریه دولت دینی نوشته علی‌اکبر نوایی است. کتاب نظریه دولت دینی را نشر معارف برای علاقه‌مندان به علوم سیاسی منتشر کرده است. این کتاب به شما کمک می‌کند نگاه جامعی به دولت دینی داشته باشید.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد.

از جمله این فعالیت‏‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏ بیت (ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسائل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.

نشر معارف اخیراً نیز گام‌‏هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‏اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‏‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

درباره کتاب نظریه دولت دینی

این کتاب از یک پیشگفتار و ۹  فصل تشکیل شده است. فقه، چالش‌ها و بایستگی‌ها، در مسیر فقه حکومتی، فقه جواهری نماد فقه حکومتی، زمینه‌شناسی دولت در فقه اسلامی، نظام‌سازی شریعت و فقه، بنیادهای دولت اسلامی، صلاحیت حاکم اسلامی، اقتدار حاکمیت دینی و اختیارات حکومت و حاکم اسلامی، عناوين فصول مختلف اين كتاب است. 

نویسنده در فصل اول به جامعیت و کمال شریعت، اجتهاد و ماهیت و لزوم آن و چالش‌ها و بایسته‌های فقه توجه دارد.

 فصل دوم، نگرش‌های فقهی در باب حکومت و روش‌های بارورسازی و تحول در فقه را عنوان می‌كند.

فصل سوم کتاب «نظریه دولت دینی» موضوعات فقه جواهری و بزرگان، ویژگی‌ها و خصوصیات این فقه و جایگاه ولایت فقیه در این مکتب فقهی را بررسی می‌كند.

فصل چهارم، مفهوم دولت و رابطه دولت و حاکمیت، ارتباط دین و دولت در قرآن و روایات و سابقه تاریخی تشکیل دولت در اسلام و زمینه‌شناسی دولت در فقه اسلامی تبیین شده‌اند.

فصل پنجم تعریف سیاست، تعامل دین و سیاست، وجوب تأسیس نظام در شریعت و فقه و گونه‌های نظام‌سازی شریعت و فقه و رابطه فقه حکومتی با موضوعات حکومتی و سیاسی است.

نويسنده در فصل ششم بنیادهای دولت اسلامی مانند دین، سرزمین، مردم، جایگاه و نقش مردم در مشروعیت نظام و وظایف مردم را در برابر حاکم و حکومت اسلامی، ویژگی‌های حاکم و حکومت اسلامی تبیین می‌كند.

فصل هفتم ضرورت صلاحیت حاکم در اسلام، قانون اساسی و حکمای اسلامی را يادآور می‌شود و در فصل هشتم، مفهوم قدرت، فلسفه قدرت و اهداف آن را در اندیشه سیاسی اسلام بیان می‌كند.

فصل نهم اختیارات حکومت و حاکم اسلامی، ویژگی‌های نظام سیاسی اسلام و ولایت مطلقه فقیه، حیطه‌های ولایت و اختیارات حاکم اسلامی مطرح می‌شود. 

خواندن کتاب نظریه دولت دینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۲۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۸۶,۴۰۰
تومان