دانلود و خرید کتاب کلیدهای خوشبختی نعیم قاسم ترجمه علی اسلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیدهای خوشبختی اثر نعیم  قاسم

کتاب کلیدهای خوشبختی

معرفی کتاب کلیدهای خوشبختی

کتاب کلیدهای خوشبختی نوشته نعیم قاسم است که با ترجمه علی اسلامی و جواد ماستری فرهانی منتشر شده است. اگر به دنبال پیدا کردن راه‌حلی برای رهایی از دغدغه‌های ذهنی و روحی خود هستید کتاب کلیدهای خوشبختی پاسخ شما را می‌داند.

درباره کتاب کلیدهای خوشبختی

چگونه از نگرانی و دغدغه‌ای که با آن زندگی می‌کنیم رهایی یابیم، نگرانی که اعصاب و افکار ما را بهم می‌ریزد و بر رفتارهایمان تأثیر می‌گذارد. چگونه از بحران‌های روحی و مصیبت‌های سنگین و حوادث نابهنگام که به دلیل اوضاع نابسامان از آنها رنج می‌بریم رهایی یابیم؟ آیا می‌توانیم عادات بد را به عادات خوب و رفتاری مطلوب و مفید تغییر دهیم؟ آیا می‌توان قضای خداوند متعال را دفع کرد و آن‌چه را که بر بندگان مقدر فرموده است؛ تغییر داد و از باقی زندگی در این دنیا اطمینان حاصل نمود؟ آن‌که گناهان بسیاری مرتکب شده و مردم را در زندگی آزار و اذیت کرده است؛ چه کند؟ آیا برایش توبه‌ای خواهد بود؟ از کجا شروع کند؟ و آیا عملا می‌تواند گذشته‌اش را در این دنیا پاک کند؟ چگونه ارتباط محکمی با خداوند متعال داشته باشیم، با اوامر و نواهی‌اش همراه شویم و نیازهایمان را از او بخواهیم تا دل‌هایمان از این ارتباط آکنده از عشق، اراده و هیجان آسوده گردد؟ چه کنیم تا از حسن اعمال، درستی شیوه، مصلحتمان در دنیا و فوز و پیروزی خود در آخرت مطمئن شویم؟

راه حل پاسخ به تمامی سؤالات مربوط به نگرانی، حیرت و گم‌گشتگی و امکان دستیابی به خوشبختی در دنیا قبل از آخرت چیست؟ این کتاب پاسخ تمام گم شدن‌های شما است. با نور الهی مسیرتان را روشن کنید.

خواندن کتاب کلیدهای خوشبختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی سعادتمند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کلیدهای خوشبختی

دنیا میدان عمل و کالایی زودگذر است، پاکیهای حلال و رزق فراوان و اعمال نیکویی در آن وجود دارد که انسان را بینیاز کرده و در آن به سعادت میرساند. خداوند فرمود: «وَابْتَغِ فِیمَا آتَاکَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَلَا تَنْسَ نَصِیبَکَ» [و با آن‌چه خدایت داده سرای آخرت را بجوی و سهم خود را از دنیا فراموش مکن] و نیز فرمود: «یَا أَیُّهَا الرُّسُلُ کُلُوا مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا إِنِّی بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِیمٌ» [ای پیامبران از چیزهای پاکیزه بخورید و کار شایسته کنید که من به آن‌چه انجام می‌‌دهید دانایم]. انسان در دنیا به دلیل انتخاب پستیها و پلیدیها به شقاوت میرسد و اوست که مسئولیت سعادت یا شقاوتش را در زندگی دنیوی را بر عهده دارد. خداوند فرمود: «مَنْ کَانَ یُرِیدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِی حَرْثِهِ وَمَنْ کَانَ یُرِیدُ حَرْثَ الدُّنْیَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَا لَهُ فِی الْآخِرَةِ مِنْ نَصِیبٍ» [کسی که کشت آخرت بخواهد برای وی در کشته‌اش می‌ افزاییم و کسی که کشت این دنیا را بخواهد به او از آن می‌دهیم و[لی] در آخرت او را نصیبی نیست].

سعادت در دنیا قبل از آخرت محقق میشود و انسان مؤمن به سعادت دنیا و آخرت نایل میگردد. در وصیت پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) به ابوذر غفاری آمده است: «ای اباذر! آنچه تو را بدان وصیت میکنم حفظ کن تا سعادتمند دنیا و آخرت گردی».

در نامهای از امام علی (علیه‌السلام) به مالک اشتر آمده است: «او را به ترس از خدا فرمان میدهد، و این‌که اطاعت خدا را بر دیگر کارها مقدم دارد، و آن‌چه در کتاب خدا آمده، از واجبات و سنتها را پیروی کند، دستوراتی که جز با پیروی آن رستگار نخواهد شد و جز با نشناختن و ضایع کردن آن جنایتکار نخواهد گردید».

بنابراین؛ اطاعت از خداوند متعال و حرکت کردن براساس تعالیمش انسان را به سوی گامهای درست برای زندگی بهتر رهنمون میسازد پس اگر از آنها پیروی کند ثمراتش از جمله خوبیهای دنیا را کشت میکند و با آرامش خاطر زندگی میکند که این امر موجب سعادت و خوشبختی اوست. سعادت به معنی زیاد شدن امتحان الهی و درد و رنج نیست بلکه برخورد انسان با امتحانات الهی توأم با صبر، توکل و تسلیم به رضای اوست، بنابراین؛ سعادت او با گذر از بحرانها و تداومش براساس راه و روش سالم در درونش محقق میگردد.

سعادت با آسایش و راحتی متفاوت است، هیچ آسایشی در دنیا وجود ندارد زیرا دار امتحان و ابتلاست بنابراین؛ آسایش پس از مرگ است، امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: «خدایا! از تو راحتی هنگام مرگ و بخشش هنگام حساب را مسألت دارم».

سعادت، حالتی درونی است که میتوان در دنیا با اراده و رهنمون-ساختن خویشتن به سوی مصلحتش آن را محقق ساخت، سعادت بزرگتر نیز در آخرت است. خداوند فرمود: «وَأَمَّا الَّذِینَ سُعِدُوا فَفِی الْجَنَّةِ خَالِدِینَ فِیهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ إِلَّا مَا شَاءَ رَبُّکَ عَطَاءً غَیْرَ مَجْذُوذٍ» [و اما کسانی که نیکبخت‌ شده‌ اند تا آسمان‌ها و زمین برجاست در بهشت جاودانند مگر آن‌چه پروردگارت بخواهد [که این] بخششی است که بریدنی نیست].

ما در این کتاب عناوینی را انتخاب کردیم که در تحقق سعادت یاری می‌رساند طوری‌که هر عنوان ایده یا راهنمایی برای بخشی از شخصیت انسانی است تا در کل هدف رسیدن به سعادت را تحقق بخشد.

ما از آیات قرآن آغاز کردیم زیرا که بهترین راهنما و یاریگر هستند، بنابراین؛ برای هر عنوانی آیهای وجود دارد و از هر آیهای، کلیدی برگزیدیم که بیانگر هدفی است که خواهان رسیدن به آن هستیم. برای هر عنوان و اندیشهای به ترتیب: عنوان، آیات قرآن و کلید و در نهایت گامهایی وجود دارد که اهدف ترسیمشده در کلید را تحقق میبخشند.

ما این کتاب را «کلیدهای خوشبختی» نامیدیم، زیرا شناخت افکار و اهداف مطرحشده در کلیدها آغاز کار هستند و درهای سعادت را از طریق: توحید، تزکیه نفس، دوستی در راه خدا، عبادت، استغفار، تقوا، جهاد در راه خدا، صبر، تلاش برای آخرت، اخلاق نیکو و اقتدای به محمد (صلی‌الله علیه و آله) و خاندان مطهر ایشان و... به روی ما می-گشاید.

شرحها را با تکیه به نور آیات و روایات به صورت مختصر بیان کردیم با سعی بر اینکه در خطاب قرار دادن عقل و دل توازنی ایجاد کنیم تا اندیشه بدون تکلف راه خود را بپیماید و ما را به راهی از راه-های سعادت برساند. از خداوند متعال خواستاریم تا به ما توفیق تحقق آیه «رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ» [خدا از ایشان خشنود و آنان نیز از او خشنودند] را عطا کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۰۸ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۰۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان