دانلود و خرید کتاب چگونه در خانه های کوچک فرزندان بزرگمنش تربیت کنیم؟ محمدرضا شهبازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه در خانه های کوچک فرزندان بزرگمنش تربیت کنیم؟ اثر محمدرضا شهبازی

کتاب چگونه در خانه های کوچک فرزندان بزرگمنش تربیت کنیم؟

معرفی کتاب چگونه در خانه های کوچک فرزندان بزرگمنش تربیت کنیم؟

محمدرضا شهبازی در کتاب چگونه در خانه های کوچک فرزندان بزرگمنش تربیت کنیم؟ راهکارهایی علمی و کاربردی برای تربیت فرزندان موفق را به شما پیشنهاد کرده است.

درباره کتاب چگونه در خانه های کوچک فرزندان بزرگمنش تربیت کنیم؟

اغلب پدران و مادران، فرزندانشان را بسیار دوست دارند و حاضرند هرگونه فداکاری را در حق آنها بجا بیاورند و هر هزینه‌ای را در این زمینه متحمل شوند؛ دوست دارند فرزندان موفق تربیت کنند، دوست دارند فرزندانشان به همه کامیابی‌هایی که خودشان از آنها محروم بوده‌اند، برسند. این دغدغه، امر مقدسی است.

نسل کنونی پدران و مادران کشور ما، در شیوه تربیت فرزندان، در برزخ عجیبی گیر افتاده‌اند! در نسل‌های قبلی به‌راحتی از روش‌های سنتی استفاده می‌کردند و خانواده و جامعه هم می‌پذیرفتند؛ ولی نسل امروزی روش‌های سنتی را منسوخ می‌دانند و تأکید دارند که باید از روش‌های امروزی و متناسب با پیشرفت علم و تکنولوژی، استفاده کنند. از طرفی، روش‌های به‌روز و متناسب با علم و تکنولوژی روز را هم نمی‌دانند؛ روش‌هایی که جوامع و کشورهای پیشرفته به آنها رسیده‌اند، هم بومی نیستند و تقلید صرف از آنها راه به جایی نمی‌برد. روش‌های بومی و متناسب با پیشرفت علم و تکنولوژی را هم کسی به آنها یاد نداده است. خب! چه کار باید بکنند؟ همان روش‌های سنتی را بدون هیچ به‌روزرسانی استفاده کنند؟ یا از روش‌های غربی و شرقی تقلید کنند؟

قدر مسلم آن است که نه می‌توانیم اصول فرهنگی و دینی و ملی خود را نادیده بگیریم و نه از روش‌های جدید و غربی و شرقی چشم بپوشیم. باید روش‌هایی را پیدا کنیم که هم با اصول فرهنگی، مذهبی و ملی ما سازگار باشد و هم از پیشرفت‌های جدید استفاده کند.

ما ایرانیان، فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی داریم و جزء اولین ملت‌هایی هستیم که تمدن داشتند. دانشمندان و متخصصان به نام ایرانی، در زمینه‌های مختلف علمی، ازجمله تربیت فرزندان، در زمان‌های مختلف تاریخی داشتیم که برخی از آنها شهرت جهانی دارند و نظریات آنها، پایه و اساس بسیاری از نظریات علمی جدید هستند.

هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که ذخایر و میراث خود را کنار بگذاریم و از دیگران گدایی کنیم. از طرفی باید بپذیریم که شرایط زمانه تغییر کرده است و بسیاری از شرایط و موقعیت‌ها و معضلات امروزی، در زمان‌های قدیم مسئله نبودند. ما هم در برخی زمینه‌ها، ازجمله علوم انسانی (روان‌شناسی و تربیتی)، علی‌رغم داشتن ذخایر غنی، متناسب با شرایط زمانه پیش نرفته‌ایم و در این زمینه عقب هستیم. برخی کشورهای غربی و شرقی از ما جلوتر هستند و روش‌های جدیدی را پیدا کرده‌اند. معقول است که ما با تکیه بر اصول فرهنگی، دینی و ملی خود، به دور از تقلید کورکورانه، از پیشرفت‌های دیگران بهره بگیریم و راهکارهای آنها را یاد گرفته و متناسب با اصول ملی و دینی خود بومی کرده و از آنها استفاده کنیم.

نویسنده خود که پدر سه فرزند است، با این انگیزه و دغدغه، شروع به مطالعه و تحقیق کرده‌ و در تلاش است در این اثر به‌روزترین راهکارها و روش‌های علوم روان‌شناسی و تربیتی را متناسب با ویژگی‌های ملی و دینی بازتولید و به پدران و مادران عزیز این سرزمین تقدیم کند. 

 خواندن کتاب چگونه در خانه های کوچک فرزندان بزرگمنش تربیت کنیم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمامی والدین مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب چگونه در خانه های کوچک فرزندان بزرگمنش تربیت کنیم؟

برای انتخاب شیوه تربیت فرزندان، باید یک روش و سیستم انتخاب کنیم و بر اساس آن نکات تربیتی را پیاده کنیم. مسلم است که این روش باید بومی باشد و با فرهنگ دینی و ملی ما سازگار باشد. این شیوه و روش باید یک مجموعه به‌هم‌پیوسته و سازگار باشد و مانند یک سیستم عمل کند. این روش و سیستم باید در تمام موقعیت‌ها کارساز باشد و بتواند راهنمایی درستی را در انتخاب جزئیات امور تربیت فرزند، در موقعیت‌های مختلف ارائه کند. این سیستم باید معیار درستی برای سنجش پیشنهادهای مختلف ارائه‌شده در حوزه تربیت فرزند مهیا کند تا بتوانیم بهترین پیشنهادها را انتخاب کرده و به کار ببریم.

با مطالعاتی که در حوزه تربیت فرزند در میان منابع مختلف روان‌شناسی انجام شد، ظاهرا بهترین روشی که ارائه شده است، نظریه انتخاب و واقعیت‌درمانی دکتر ویلیام گلاسر است که در سال ۱۹۹۴ میلادی مطرح شده است. این روش در حوزه روان‌شناسی مثبت‌گراست که امروزه جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده و حقانیت خود را به اثبات رسانده است. روان‌شناسی مثبت‌گرا برخلاف روان‌شناسی سنتی (روان‌شناسی رفتارگرا و انسان‌گرا) که بیشتر روی بررسی مشکلات روانی انسان‌ها تأکید دارد، بیشتر بر هیجانات و انگیزه‌های درونی و مثبت انسان برای پیشگیری از مشکلات روانی تأکید می‌کند. یکی از روان‌شناسان مثبت‌گرای معاصر ویلیام گلاسر است که «واقعیت درمانی» را بر مبنای «نظریه انتخاب» مطرح کرده است. این نظریه مورد توجه جهانیان قرار گرفته و در کشورهای مختلف جهان به کار گرفته می‌شود. نظریه انتخاب در بحث تربیت فرزندان موفق و مسئولیت‌پذیر و رابطه با آنان و نحوه مدیریت رفتار آنان، بسیار راهگشاست.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
دیگران و شرایط و محیط نمی‌توانند هیچ رفتاری را بر انسان تحمیل کنند؛ بلکه فقط می‌توانند انسان را به رفتاری دعوت کنند و این خود اوست که بر اساس انگیزه درونی خود، رفتاری را انتخاب کرده و انجام می‌دهد. انتخاب رفتارهای هرکس توسط خود او انجام می‌شود؛ لذا هر انسانی در قبال همه رفتارهای خود مسئول است. دیگران (عوامل بیرونی و شرایط و موقعیت‌ها) ممکن است در رفتار انسان تأثیر بگذارند، ولی تعیین‌کننده رفتار او نیستند.
مویدی

حجم

۱۸۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۱۸۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۲۴,۵۰۰
تومان