دانلود و خرید کتاب والدین روی پل معلق زینب صادقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب والدین روی پل معلق اثر زینب صادقی

کتاب والدین روی پل معلق

معرفی کتاب والدین روی پل معلق

کتاب والدین روی پل معلق اثری از زینب صادقی است که در انتشارات پارسیان البرز به چاپ رسیده است. این کتاب قرار است به این سوال مهم ما پاسخ دهد: چگونه ارتباط بهتری با فرزند نوجوانم داشته باشم و مشکلاتم را با او حل کنم؟

درباره کتاب والدین روی پل معلق

تربیت فرزندان کاری بسیار سخت و در عین حال شیرین است. هر کودکی منحصر به خودش است. هر کودکی رفتار خاص خود را دارد و ممکن است بسیاری از روش‌هایی که در کتاب‌های مختلف تربیتی می‌خوانیم، مناسب برای فرزندان ما نباشد. در عین حال نیز نمی‌توان همه چیز را به تجربه واگذار کرد. باید دنبال روش‌های تربیتی مناسب گشت. 

درست در زمانی که فرزندان ما به سن نوجوانی می‌رسند، مشکلات دوباره اوج می‌گیرند و پدر و مادر را با نگرانی‌ها و سردرگمی‌های جدید روبه‌رو می‌کنند. حال چه باید کرد؟ آیا ما می‌توانیم ارتباط خوبی با فرزندانمان داشته باشیم و مشکلاتمان را حل کنیم؟

زینب صادقی در کتاب والدین روی پل معلق مجموعه‌ای از راهنمایی‌ها، آموزه‌های علمی و تجربیاتش را نوشته است که به والدین کمک می‌کند تا ارتباطشان را با فرزندانشان بهتر کنند و مشکلاتشان را حل کنند. در این کتاب از لزوم ارتباط عالی با فرزندان و نیاز به آموزش صحبت کرده است و مجموعه‌ای عالی گردآورده است که به تمام والدین در زمینه ارتباط با والدین کمک می‌کند.

کتاب والدین روی پل معلق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

والدین روی پل معلق را به تمام والدینی که دغدغه ارتباط با فرزندانشان را دارند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب والدین روی پل معلق

اگر آموزش نبینم چه می‌شود؟

همان‌طور که گفتیم، بسیاری از رفتارهای ما در مقابل فرزندمان ناشی از برداشت رایج یا تفکر سنتی است که ما آن‌ها را آگاهانه انتخاب نمی‌کنیم، بلکه به‌صورت ناخودآگاه به کار می‌بریم.

احتمالاً در گذشته این نوع رفتار با فرزندان فقط به کودکان آسیب می‌رسانده و بزرگ‌ترها با این تفکر که کارشان درست است و روش دیگری وجود ندارد به کارشان ادامه می‌داده‌اند؛ اما اگر شما والدین امروزی بخواهید از این روش‌ها استفاده کنید، علاوه‌بر فرزندتان به خودتان نیز آسیب می‌زنید؛ زیرا شما متأثر از اطلاعاتی که از گوشه‌وکنار، رسانه‌ها و فضای مجازی گرفته‌اید، می‌دانید که این روش اشتباه است؛ از طرفی هم تمایل زیادی دارید که فرزندتان را به‌طرز صحیح تربیت کنید و در این حالت تعارض ایجاد می‌شود.

شما می‌دانید روش‌های قدیمی اشتباه است، از طرف دیگر همچنان ناخواسته از آن استفاده می‌کنید؛ بنابراین بار روانی شدیدی بر دوش می‌کشید. ازهمین‌رو والدین امروزی احساس گناه زیادی را درباره فرزندان خود متحمل می‌شوند؛ زیرا آگاه‌اند که روششان درست نیست و از طرف دیگر روش درست را نمی‌دانند.

پس اولین قدم این است که من بدانم اطلاعاتم کافی نیست و نیاز به آموزش دارم. به شما تبریک می‌گویم؛ زیرا انتخاب کرده‌اید که یک کتاب آموزشی در حوزه پرورش فرزند خود (احتمالاً نوجوان) بخوانید. امیدوارم از مطالب کتاب به‌خوبی استفاده کنید و در این راه موفق باشید.

چرا آموزش‌ها روی رفتار من تأثیری ندارد؟

ممکن است بگویید من خیلی مطالعه می‌کنم و خیلی چیزها درباره رفتار با فرزندم می‌دانم، اما در هنگام نیاز نمی‌توانم از آن‌ها استفاده کنم و زمانی که در آن موقعیت قرار می‌گیرم، بازهم روش‌های سنتی و قدیمی را به کار می‌گیرم.

خیلی از افراد با این مسئله درگیرند. ما کتابی را می‌خوانیم و حجم زیادی از مطالب را وارد حافظه‌مان می‌کنیم، اما زمانی که نیاز به آن اطلاعات داریم نمی‌توانیم استفاده لازم را از آن ببریم. دلیل این مسئله همان حجم زیاد اطلاعات است.

بسیاری از تکنیک‌ها در حوزه فرزندپروری و همین‌طور حوزه‌های دیگر ازجمله بهبود فردی نیاز به تکرار و تمرین دارد؛ بنابراین کتاب‌هایی ازاین‌دست را با شتاب نخوانید و پس از خواندن هر فصل به خودتان و ذهنتان فرصت بدهید و در این فرصت به تکرار و تمرین بپردازید.

مطمئناً در طول روز مواقعی پیش می‌آید که می‌توانید از مهارت‌های تازه‌آموخته استفاده کنید و آن‌ها را به کار ببندید. تنها با این کار است که می‌توانید تسلط کافی بر رفتار خود پیدا کنید. پیشنهاد من تمرین است، آن‌هم تمرین آگاهانه.

مثلاً فرزند من که قرار بوده ساعت ۵ بعدازظهر خانه باشد، ساعت ۶ می‌آید و من آگاهانه خودم را کنترل می‌کنم که از روش‌های قدیمی تهدید و فریاد و ... استفاده نکنم. آگاهانه و با دقت، از تکنیکی که آموخته‌ام، استفاده می‌کنم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
خودتان الگوی خوبی برای فرزندتان باشید. بچه‌ها به خیلی از حرف‌های شما حتی گوش هم نمی‌دهند، چه برسد که عمل کنند. بچه‌های ما بیشتر رفتار ما را می‌بینند و از رفتار ما الگو می‌گیرند.
mahan
نوجوانی را تصور کنید که از مدرسه می‌آید و به پدرش می‌گوید کارنامه‌اش افتضاح شده و گند زده است. پدر نگاهی به کارنامه می‌اندازد و تصمیم می‌گیرد نصحیت نکند، غر نزند و گلایه نکند. پدر ممکن است بگوید: آن‌قدرها هم که گفتی بد نیست. علوم و ریاضی پایین‌تر از بقیه است، ولی مطمئن هستم با برنامه‌ریزی می‌توانی ترم بعد
mahan
خیلی از نگرانی‌ها در نوجوانان باعث می‌شود، نیمه‌خالی لیوان را ببینند و یا به عبارتی خوش‌بین نباشند. یک راهکار مناسب این است که از فرزند نوجوانتان بخواهید نگرانی‌هایش را بنویسد. دراین‌باره با او صحبت کنید که اغلب نگرانی‌های ما مربوط به آینده هستند و بسیاری از آن‌ها هیچ‌گاه اتفاق نخواهد افتاد. بعد لیست
mahan
صبور باشید و در عملی کردن آموزش‌ها استمرار داشته باشید. از آموزش‌ها انتظارات خارق‌العاده نداشته باشید. مهارت‌های خود را با تکرار و تمرین بالا ببرید.
mahan
راه تربیت فرزندمان مانند پلی معلق است، راه رفتن روی این پل معلق کار سختی است؛ زیرا نیاز به حفظ تعادل دارد.
mahan
پدری که خودش رفتارهای پرخاشگرانه دارد، نمی‌تواند توقع داشته باشد پسرش رفتاری عاقلانه داشته باشد و بتواند هنگام عصبانیت خودش را کنترل کند و مادری که به‌راحتی دروغ می‌گوید نیز، نمی‌تواند توقع داشته باشد فرزندانش صادق و راستگو باشند.
mahan

حجم

۱۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۱۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان