دانلود و خرید کتاب بازاریابی استراتژیک تورستن تامچک ترجمه علی پورنگ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بازاریابی استراتژیک

بازاریابی استراتژیک؛ برنامه ریزی شرکت‌های بازارگرا و واحدهای کسب وکار اثری مشترک از تورستن تامچک، سون راینکه، آلفرد کوس است که علی پورنگ، دکتر امیر غفوریان شاگردی، دکتر امید بهبودی آن را ترجمه کرده‌اند. 

 درباره کتاب بازاریابی استراتژیک

 بازاریابی استراتژیک بسیار سودمند است، زیرا به شما کمک می کند تا در بازاریابی خود تعمق بیشتری داشته باشید. شما در بازاریابی استراتژیک قادر خواهید بود اطمینان حاصل کنید که مخاطبان مناسب را هدف قرار داده‌اید، وارد بازارهای مناسب شده و از رسانه‌های صحیح استفاده کرده‌اید. به طور کلی بازاریابی استراتژیک عبارت است از کشف اطلاعاتی که برای ایجاد یک برنامه بازاریابی موثر و اجرای کمپین های موفق به آن نیاز خواهید داشت.

این کتاب غیر از مقدمه آن، پنج بخش دارد که در هر بخش یکی از ویژگی‌های بازاریابی استراتژیک را شرح می‌دهد.

 مقدمه دو بخش دارد، در بخش اول به این سؤالات که در دنیای امروز منظور از مفهوم بازاریابی چیست و خصوصیات ویژه بازاریابی استراتژیک چیست؟ پاسخ داده می‌شود و در بخش دوم به صورت خلاصه مروری کلی بر برنامه‌ریزی بازاریابی شده است.

فصل دوم، مبنای برنامه‌ریزی بازاریابی، مروری کوتاه بر مبنای اطلاعات برنامه‌ریزی بازاریابی دارد. فصل سوم، رقابت و مزیت‌های رقابتی، استراتژی‌ها و اقدامات یک شرکت در محیط مربوطه و در سطوح مختلف اجرا، از برنامه‌ریزی شرکت‌های بازارگرا تا برنامه‌ریزی آمیخته بازاریابی را مورد توجه قرار می‌دهد. فصل چهارم با نام ارتباط متقابل بین برنامه‌ریزی سطح بنگاه، واحد کسب‌وکار و آمیخته بازاریابی، ارتباط متقابل بین برنامه‌ریزی سطح بنگاه بازارگرا، برنامه‌ریزی واحد کسب‌وکار بازارگرا و برنامه‌ریزی آمیخته بازاریابی را شرح می‌دهد. فصل پنجم با عنوان عناصر و اثرات آمیخته بازاریابی به بررسی اجمالی عناصر بازاریابی و اثرات آن می‌پردازد و فصل شمم به موضوع اجرای بازاریابی می‌پردازد.

 خواندن کتاب بازاریابی استراتژیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

متخصصان حوزه بازاریابی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب بازاریابی استراتژیک

پس از تعیین بازارهای فروش فعلی و شناسایی بازارهای جدید بالقوه، باید معیارهایی تعریف شود که می‌توانند مبنایی برای تصمیم‌گیری در مورد رشد هدف‌گذاری شده در بازارهای فردی یا ورود یا خروج از بازارهای خاص باشد. برای این منظور، ادبیات علمی، رویکرد سبد کسب‌وکار را پیشنهاد می‌کند، که بسیار متداول است و اغلب به کار می‌رود.

مفهوم اصلی مدل‌های سبد کسب‌وکار، ارائه واحدهای کسب‌وکار مختلف (بعضا بی‌شمار) یک شرکت به عنوان یک ماتریس دو بعدی است. این دو بعد بیانگر فرصت‌های بازار (جذابیت، رشد و غیره) و توانایی شرکت برای استفاده از این فرصت‌ها (منابع شرکت، موقعیت فعلی بازار و غیره) است. با ادغام حوزه‌های مختلف کسب‌وکار در این ماتریس، امکان مقایسه آنها و تدوین استراتژی‌های خاص امکان‌پذیر می‌شود. استفاده از روش سبد کسب‌وکار در سه حوزه متمرکز است. یک گروه از شرکت‌ها از ماتریس سبد کسب‌وکار به عنوان کمک‌های تشخیصی استفاده می‌کنند که می‌توانند برای تلفیق قضاوت‌های استراتژیک پیشین، موضوعات کانونی و ارزیابی موقعیت فعلی یا آینده‌نگر واحد کسب‌وکار استفاده شوند. گروه دوم شرکت‌ها، از مدل‌های سبد کسب‌وکار به عنوان پایه‌ای برای یک سیستم مدیریتی که تکلیف کردن استراتژی‌های سرمایه‌گذاری برای کسب‌وکارها، تخصیص منابع و ارزیابی عملکرد را در برمی‌گیرد، استفاده می‌کنند. یک الگوی استفاده سوم به عنوان الگوی میانه وجود دارد که در آن مدل، سبدها به‌عنوان چارچوبی برای تسهیل در تولید گزینه‌های استراتژیک به کار می‌رود که روابط متقابل مالی میان کسب‌وکارها و محصولات را مشخص می‌کند، اما گزینه انتخابی را مشخص نمی‌کند. (دی ۱۹۸۴، صفحه ۱۲۰-۱۲۱).

ماتریس سبد کسب‌وکار ارائه شده در شکل ۳-۸ از قبل شامل ارجاعات به استراتژی‌های استاندارد است. در مورد این استراتژی‌های استاندارد در بخش ۳-۴-۲ به‌طور مختصری پرداخته خواهد شد. مثال ارائه شده در شکل ۳-۹، مسیری را که برنامه‌ریزی شرکت بازارگرا می‌تواند به عنوان نقطه شروع و مبنایی برای برنامه‌ریزی واحدهای کسب‌وکارها و آمیخته بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد را به تصویر می‌کشد. این شکل، از ماتریس مشهور رشد بازار/ سهم بازار استفاده می‌کند که توسط گروه مشاوران بوستون توسعه داده شده و در آن فرصت‌های بازار از طریق رشد بازار صنعت مربوطه و قابلیت‌های داخلی استفاده از فرصت‌ها بواسطه سهم نسبی بازار (سهم بازار شرکت در مقابل سهم بازار بزرگترین رقیب) عملیاتی می‌شود.

نظرات کاربران

Man
۱۴۰۰/۰۹/۱۵

عالی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

قیمت:
۱۲۲,۲۰۰
تومان